בבית משפחתו של ויאצ'סלב (דניאל) גולב, המאבטח שנרצח בפיגוע באריאל בליל שבת, התכנסה הבוקר (ראשון) המשפחה באבלה. לבית הגיע גם יבגני, אביה של ויקטוריה ארוסתו של ויאצ'סלב, שניצלה כשבן זוגה הגן עליה בגופו. "ויאצ'סלב זה מלאך, הוא הציל את הבת שלי", אמר יבגני ל-ynet. בינתיים מיפו כוחות הביטחון את בתי המחבלים שנעצרו.
"חצי שנה הם היו ביחד ותכננו להתחתן בשנה הבאה", סיפר האב. "לפני שבועיים הוא נתן טבעת אירוסין. מבחינתו היא הייתה האישה שלו". גם ויקטוריה עצמה נמצאת בבית המשפחה בבית שמש. "היא במצב קשה עדיין", סיפר האב.
7 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב עם ארוסתו ויקטוריה פליגלמן
(מתוך פייסבוק)

קרוב משפחה נוסף של ויקטוריה סיפר הבוקר: "הם לא היו סתם זוג, הם זוג חמוד ומושלם במיוחד. רק לפני כמה שבועות הוא ענד טבעת על האצבע שלה, הכול כבר היה מתוכנן. הוא הגן עליה בגופו, פשוט גיבור, הוא הציל אותה".
גם הוא סיפר על מצבה הקשה של ויקטוריה: "התמונות מהאירוע לא יוצאות לה מהראש. היא ראתה הכול. זו צלקת לכל החיים". קרוב המשפחה הביע שביעות רצון מלכידת המחבלים: "שמענו שהמחבלים נעצרו והופתענו לטובה שזה היה תוך זמן קצר".
חבר של בני הזוג פרסם באינסטגרם פוסט פרידה מגולב שבו כתב: "מי אני שיכול לספר על נשמה כל כך מיוחדת. חבר כל כך אדם נפלא, מחזק כל אדם, תמיד רואה את כולם. עצוב וקשה לנו לשמוע את הבשורה. אנחנו נמשיך לחזק את ויקטוריה ומשפחתו. סלבה תמיד תהיה איתנו, ונשמתך תהיה צרורה בצרור החיים".
7 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה  פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה  פליגלמן
"מבחינתו היא הייתה האישה שלו"
(מתוך פייסבוק)

"האתגרים המרכזיים עוד לפנינו"

בעקבות הפיגוע כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הבוקר בכמה מוקדים בשטחים למעצר חשודים בטרור ולהחרמת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, בין היתר בכפרים קראוות בני-חסן שממנו הגיעו המחבלים, וכן בג'לזון, מירכה וסאנור.
הכוחות מיפו את בתי המחבלים יחיא מרעי ויוסוף עאסי, שביצעו את הפיגוע ונעצרו אתמול. כמו כן לוחמי צה"ל עצרו חשוד בסיוע למחבלים שביצעו את הפיגוע. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במחנה הפליטים ג'ילזון, ובמהלכן עשרות מפרי סדר יידו אבנים לעבר הכוחות. הם הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רוגר.
בנוסף צה"ל עצר באזור ג'נין חמישה חשודים במעורבות בטרור והחרים אקדחים ורובים. בסך הכול נעצרו הלילה 12 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור ברחבי יהודה ושומרון. הם הועברו להמשך חקירה.
דובר צה"ל, תת-אלוף רן כוכב, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "אין ספק שהאתגרים המרכזיים עוד לפנינו. השבוע הרמדאן ייגמר והמוסלמים יחגגו את איד אל פיטר, ואנחנו נחגוג את יום העצמאות ונציין את יום הזיכרון. יהיה שבוע מתוח, ואנחנו מחויבים לתת לאזרחים ביטחון במיוחד בימים הרגישים האלה".
7 צפייה בגלריה
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה  פליגלמן
ויאצ׳סלב גולב וויקטוריה  פליגלמן
"סלבה, תמיד תהיה איתנו"
(מתוך פייסבוק)
ויאצ'סלב גולב, מאבטח בן 23, נרצח ביום שישי בערב בכניסה לאריאל על-ידי שני מחבלים שפתחו לעברו באש בעמדת השמירה בכניסה לעיר. הוא שהה בעמדה יחד עם ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, גם היא מאבטחת, וגונן עליה בגופו מהכדורים שירו המחבלים. גולב היה תושב בית שמש, ובעבר למד באוניברסיטת אריאל. הוא גדל במשפחה חרדית, והותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים ואחיות. לאחרונה התגורר בשכירות באריאל עם בת זוגו.
גולב התגייס לצה"ל באוגוסט 2017, ושירת בפלגת הנגב - יחידה המגנה על בסיס חיל האוויר נבטים שבנגב ובה חיילים חרדים שמעוניינים לשרת בתפקידי לוחמה. הוא השתחרר ב-2020, לאחר שירות מלא. בפלגה אמרו כי חבריו ומפקדיו לשירות הצבאי העידו בסוף השבוע: "הוא היה חייל שקט מאוד, מעולם לא שמענו אותו מתלונן. היה עושה הכול, גם כשהיה קשה".
שכן של משפחתו בבית שמש אמר: "הוא היה כמו שור ושמר על האחים שלו, נתן להם כסף ותמך בהם". השכנים סיפרו שהמשפחה הגיעה לשכונה לפני כעשור, ושעברו גיור לאחר עלייתם מרוסיה.

7 צפייה בגלריה
המחבל יחיא מרעי עצור על ידי כוחות הביטחון
המחבל יחיא מרעי עצור על ידי כוחות הביטחון
מעצר המחבל יחיא בידי כוחות הביטחון
(צילום: דובר צה''ל)
7 צפייה בגלריה
המחבל יוסוף עאסי עצור על ידי כוחות הביטחון
המחבל יוסוף עאסי עצור על ידי כוחות הביטחון
מעצר המחבל יוסוף עאסי
(צילום: דובר צה''ל)
7 צפייה בגלריה
מקום הפיגוע הבוקר באריאל
מקום הפיגוע הבוקר באריאל
עמדת השמירה שבה התרחש הפיגוע
(צילום: AP)
צה"ל וימ"מ עצרו אמש את שני המחבלים באזור אריאל בתום מצוד שנמשך כ-20 שעות, והעבירו אותם לחקירת שב"כ. כלי הנשק ששימשו אותם בפיגוע נתפסו גם הם. במהלך החיפושים אחריהם התפתחו הפרות סדר בכפר עזון, ומחבל שהשליך בלילה בקבוק תבערה לעבר חיילים נורה למוות על-ידי הכוחות. אחרי המעצרים התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון לתושבים בכפר קראוות בני-חסן במחוז סלפית שבאזור אריאל, שם נלכדו השניים.
מבדיקה ראשונית של כוחות הביטחון עולה כי שני המחבלים, יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20), לא נשלחו על-ידי ארגון טרור כלשהו - אך אחד מהם מזוהה עם חמאס. שניהם מנועי כניסה לישראל, ואחד מהם ריצה בעבר תקופת מאסר קצרה בכלא הישראלי. הם נעצרו בבתיהם, יחד עם כמה קרובי משפחה שחשודים בסיוע להם.
הפיגוע העלה תהיות על אופי מערך האבטחה סביב הכניסה לאריאל. בעקבות הפיגוע ב-2019 שבו נרצחו הרב אחיעד אטינגר וסמ"ר גל קיידאן בצומת אריאל הוחלט לשנות טקטית את האבטחה בצומת, ובין היתר הוצבו עמדה ותצפיות מעליה - שתפקידם לאבטח את המאבטחים ולספק תגובה מהירה וראייה רחבה יותר מהם.
7 צפייה בגלריה
כוחות צה''ל עצרו את המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל
כוחות צה''ל עצרו את המחבלים שביצעו את הפיגוע באריאל
החיילים שערכו חיפושים אחר המחבלים
(צילום: דובר צה''ל )
אלא שהשינוי הטקטי משמעותי הזה לא הגיע לעמדת האבטחה בכניסה לאריאל, שם מבקשים כבר שנים לשפר את עמדת האבטחה שבכניסה לעיר ולחזק אותה. למעשה, בעמדה שבכניסה לעיר, היכן שנרצח המאבטח, לא קיימת עמדה חיצונית שמספקת למאבטח תמונה רחבה יותר. כמה שעות לאחר הפיגוע הציבו כוחות הביטחון שלושה מחסומי בטון במקום והקימו מעין עמדת תצפית גבוהה שיכולה לתת מענה אבטחתי למאבטחים, אלא שגם הבוקר העמדה הזו אינה מאוישת.
שני המחבלים שרצחו את גולב הכירו היטב את הכניסה לאריאל. שלשום, זמן קצר לפני הפיגוע, הם התקרבו עם מכוניתם לאזור ועצרו בנקודה גבוהה סמוכה - כדי לתצפת על עמדת הכניסה המאובטחת לעיר. הם זיהו אותה מראש כנקודת תורפה, בעיקר בשישי בלילה, אז התנועה באזור דלילה ואין אבטחה כבדה כמו בשעות היום. לאחר שהבינו כי זו עשויה להיות מטרה נוחה לתקיפה עבורם, חזרו למכוניתם והחלו בנסיעה לעבר עמדות השמירה שבין נתיבי הנסיעה בכביש. הם הבחינו כי בניגוד לשגרה, אף מאבטח לא נראה מחוץ לעמדות כדי לאבטח את הנקודה. בדרך כלל המאבטחים נמצאים בעמדות השונות שסמוכות זו לזו, אך הפעם שניהם היו בעמדה אחת.
שבוע לפני הפיגוע, משפחה שנסעה בכביש 5 זיהתה את רכב המחבלים נוסע נגד כיוון התנועה ודיווחה על כך למשטרה. גם שוטר בניידת שנסע בכביש זיהה את הרכב החשוד חולף על פניו בדרכו לכיוון אריאל, והוא דיווח על כך לעמיתיו. הם ניסו ללכוד אותו בצומת גיתי אבישר, בין אורנית לאריאל, והתכוונו להציב מחסום במקום - אך הרכב פנה לכיוון הכפרים הפלסטיניים והצליח להימלט לפני שנתפס.