1 צפייה בגלריה
מעבר קרני
מעבר קרני
המבצע יימשך כמה שבועות. מעבר קרני
אחרי יממה של מתיחות ביטחונית בעוטף עזה, החל היום (ראשון) מבצע "קרני עוז" שבאופן סמלי משקף את העתיד המאתגר בסכסוך הבלתי נגמר עם רצועת עזה. במסגרת המבצע צה"ל ומשרד הביטחון יפנו ויהרסו את מעבר הסחורות קרני הסמוך לקיבוץ נחל עוז בגבול הרצועה, ובמקומו ייבנה מכשול קרקעי.
מעבר קרני החל לפעול בשנת 1994 במטרה לייצר נורמליזציה כלכלית בין עזה ישראל, והוא אף הוכיח את עצמו ופעל בתחילה באופן יעיל - כניסת סחורות ועובדים שיפרו את המצב הכלכלי ברצועה והפכו דבר שבשגרה. אלא שהמציאות הביטחונית לא השתנתה ומהמקום יצאו שורה של פיגועים קטלניים.
בשנת 2005 נרצחו שישה ישראלים במסוף הסחורות, ובישראל השאירו את המעבר מתוך תקווה לשינוי. כשש שנים לאחר מכן, ב-2011, הוא נסגר ונותר נטוש. מאז הפך המקום לזירת טרור ומתחתיו נחפרו מנהרות - מאחת מהן יצא הפיגוע במבצע "צוק איתן", שבו חוליית מחבלים חדרה לשטח ישראל וירתה על חיילים בפילבוקס מול המעבר. כעת, נותרו רק מעבר הסחורות כרם שלום ומעבר ארז לכניסת אזרחים ופועלים.
מצה"ל נמסר כי "מבצע 'קרני עוז' יימשך כמה שבועות שבמהלכם יתקיימו עבודות במרחב המכשול, בהובלת מנהלת הגבולות והתפר במשרד הביטחון בשיתוף עם אוגדת עזה. מדובר במבצע שנועד לשיפור ההגנה במרחב זה, שמתקיים כחלק משיפור ההגנה בכל מרחב הגבול עם רצועת עזה".