הבוקר (יום ג') התקיים בבית משפט השלום בכפר סבא הדיון המקדמי הראשון בתביעתה של דנה כשדי מתל מונד שתובעת חצי מיליון שקל מיאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה לשעבר, בגין לשון הרע. השופט הציע כי נתניהו יפרסם התנצלות וישלם לה פיצוי בסכום של עד 50 אלף שקל בגובה שבית המשפט יקבע. נתניהו הסכים לפרסם התנצלות, אך סירב לשלם פיצוי ואף איים כי יתבע את כשדי על כך שכתבה עליו לפני כשבועיים שהוא "פרי ביאושים".
כשדי הגישה את התביעה בחודש אוגוסט 2020. תחילה נתניהו הבן לא הגיש כתב הגנה וחויב לשלם לה חצי מיליון שקל. לאחר מכן בית המשפט ביטל את הפסיקה כשהוא נענה לטענת נתניהו כי לא קיבל את כתב התביעה. הבוקר, כאמור, יצא ההליך לדרך.
כשדי, שמיוצגת על ידי עורך דין רון לוינטל, סיפרה בעדותה: "באותה תקופה הייתי פעילה בכחול לבן. לילה אחד גיליתי מה אני עושה עם גבר שיכול להיות אבא שלי, יותר מבוגר מאבא שלי. הנתבע פרסם עליי פרסום בטוויטר. ראיתי שם רצף של פרסומים על מאהבות ופרשיות מין של בני גנץ ובתוך הרצף הזה לנתבע היה חשוב לשאול מי אני.
1 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו בבית המשפט
(צילום: חגי דקל )
"הוא פרסם תמונת מסך של פרופיל הפייסבוק שלי, כולל תמונה והשם שלי. היו תגובות של אנשים שהבינו מה הוא רצה לעשות, ניסה והצליח. הוא ניסה לקשור אותי לפרשיות המין של בני גנץ. ואז בפרסום העוקב הייתה עוד תמונה שלי עם גנץ ועל התמונה מישהו הטביע ציטוט שכאילו אני אמרתי. הוצפתי בפניות ברשתות החברתיות עם הצעות מיניות. השתדלתי לא לצאת מהבית בתקופה הזו".
יאיר נתניהו אמר בעדותו: "אני כותב מאות ציוצים ביום. ראיתי פעילת שמאל שהצחיק אותי הטענות שלה למה גנץ צריך להיות ראש הממשלה. הטיעון שלה היה שהוא צריך להיות ראש הממשלה כי הוא נחמד. זה הצחיק אותי. ולכן העליתי תמונה פומבית שלה מהפייסבוק וכתבתי 'מי זאת?'. זה הכל.
"למחרת אבא שלה כתב פוסט דיבתי ומלא בלשון הרע כלפיי. הפוסט הזה זכה להמון שיתופים ותגובות. היו בו תגובות שלשקראו לרצוח אותי, את אבא שלי, ולאנוס את אמא שלי. אז היא מדברת על תגובות? דנה כשדי הלכה להתראיין בכל ערוץ טלוויזיה ודיברה על רומן עם בני גנץ. אני לא כתבתי את זה. זה מראה שהיא ביקשה רק פרסום".

השופט רונן פלג שאל את נתניהו: "מה הייתה כוונתך בפרסום?". בנו של ראש הממשלה לשעבר השיב: "לצחוק על הטיעונים שלה שגנץ צריך להיות ראש ממשלה כי הוא נחמד והכין לה תה".
השופט: "ראית את התגובות לפוסט?".
נתניהו: "לא, אני מפרסם הרבה דברים ולא תמיד עוקב אחרי התגובות. מעניין אם היא ואבא שלה ראו את התגובות נגדי ונגד משפחתי. הם לא הסירו את זה. על הרומן שלה כביכול עם גנץ שמעתי רק מהפוסט של אבא שלה ומהראיונות שלה בכל הערוצים. לא שמעתי על זה לפני".
נתניהו הוסיף ואמר כי מחק את הציוצים שפרסם בנושא.
עורך דינו של נתניהו טען בדיון: "הוא אינו אחראי לתגובות של חלק מהמגיבים לציוץ שלו שייחסו לכשדי יחסי מין עם גנץ. איך ייתכן שהמגיבים לא נתבעו ורק הנתבע? זה מוכיח שאנחנו לא עוסקים כאן בפגיעה או בנזק, אלא ברצון של פרסום של התובעת, היא העצימה את האירוע הזה למימדים עצומים לצורך פרסומה".