ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן, התייחס הערב (יום שלישי) לראשונה לעדויות הנשים שסיפרו שהרב צבי טאו תקף אותן מינית - ובחר לגבות דווקא אותו. מדובר בגיבוי פומבי ראשון לרב טאו, שנחשב לאחד הרבנים הבולטים והמשפיעים ביותר בציונות הדתית. לדברי סדן, חתן פרס ישראל ומי שנחשב לאבי המכינות הקדם-צבאיות, התלונות נגד טאו הן "עלילת דם".
סדן, שנחשב לתלמידו של טאו, אמר כי "אנשים חכמים אמרו לי 'חכה, תוך יומיים שלושה יתברר לכולם שזו עלילת דם, אז למה לך לדבר'. אז המתנתי כמה ימים כי יש שם דברים כל כך פשוטים. כמה נשים יצטרכו לתת הסבר להתנהלות שלהן. יש לי הרבה מה לומר על הנושא הזה, אבל לא היום. אמתין עוד כמה ימים". הרב טאו הוא נשיא ישיבת הר המור ומנהיגה הרוחני של מפלגת "נעם".
3 צפייה בגלריה
הרב אלי סדן מכינת בני דוד ב עלי
הרב אלי סדן מכינת בני דוד ב עלי
הרב אלי סדן: "כמה נשים צטרכו לתת הסברים. יש לי הרבה מה לומר על הנושא"
3 צפייה בגלריה
נחמה תאנה מתלוננת נגד הרב טאו
נחמה תאנה מתלוננת נגד הרב טאו
הרב טאו ואחת המתלוננות נגדו, נחמה תאנה
(צילום: מוטי קמחי, טל שחר)
הפרשה החלה בפוסט שפרסמה נחמה תאנה בפייסבוק בחודש אוגוסט האחרון, שבו טענה: "הרב טאו פגע בי מינית בתור קטינה". תאנה, בת 38, גרושה ואם לחמישה, העידה כי מדובר היה ב"פגיעה ממושכת" ותיארה את האירועים כ"סיפורי זוועות". היא הוסיפה וטענה: "כשניסיתי להשמיע את הקול שלי הוא איים עליי". נחמה פנתה לתחנת חברון וסיפרה שם כי הרב טאו תקף אותה מינית לפני עשרות שנים, בעת שהייתה נערה צעירה.
דורית, המתלוננת השנייה בפרשה, סיפרה לחדשות 13 כי הכירה את טאו "הגעתי משווייץ בשנת 1969, הלכתי למרכז הרב לשיעורים של ראש הישיבה דאז, הרב צבי יהודה. הרב טאו הציג את עצמו כשפורפרת של הרב צבי יהודה. הרבנית חנה טאו הזמינה כל מיני אנשים בודדים בשבתות. ככה הכרתי את המשפחה".
3 צפייה בגלריה
ראיון עם דורית שהתלוננה נגד הרב טאו
ראיון עם דורית שהתלוננה נגד הרב טאו
ראיון עם דורית שהתלוננה נגד הרב טאו
(באדיבות חדשות 13)
עוד סיפרה דורית כי הרבנית נכנסה להיריון והייתה צריכה להיות בשמירת היריון, אז נכנסה לבית המשפחה אבל רצתה להימנע ממפגש עם הרב. "באחד הימים הוא פתאום נכנס למטבח וסגר את הדלת מאחוריו. הוא איש גבוה עם הרבה כוח. הוא תפס אותי עם יד אחת, הוריד לי תחתונים ובעצמו הוריד את המכנסיים. לא שמתי לב יותר מדי. פתאום הוא התחיל להכניס לי אצבע במקום מסוים. הצלחתי לתת לו בעיטה עם הרגל אז הוא מיד שחרר אותי".
דורית טענה כי אשתו של טאו האמינה לה מיד כשסיפרה לה על שקרה. "היא מצאה גם סימנים. הוא זרק את התחתונים לפח האשפה. לאט לאט הבנתי שהיו לפחות עוד ניסיונות עם עוד שתי בנות. מה שהיה משותף לנו זה שהיינו עולות חדשות". דורית סיפרה בהמשך לאולפן ynet כי "בערך חודש-חודשיים אחרי שזה קרה הלכתי למשטרה. הם זרקו אותי מכל המדרגות".
לדבריה, "אחרי שניים-שלושה משפטים שסיפרתי במשטרה, אמרתי 'תגידו, אתם לא כותבים שום דבר?'. היה בלוק נייר לפנינו. אמרו לי 'אוקיי, אז מה שמך? מה תעודת הזהות שלך? איך קוראים לו?', איך שאמרתי את המילה 'הרב', ישר אמרו לי 'את לא מתביישת? קוראים לזה לשון הרע, תעופי מפה. רב אף פעם לא יעשה דבר כזה'".

צוות מיוחד במרחב יהודה במשטרת ישראל יחקור את התלונה נגד טאו, הצוות הוקם לאחר התייעצות עם הפרקליטות והוא יהיה בפיקוח המחוז. עם זאת, בני משפחתה של תאנה האשימו השבוע כי קיבלו "איומים מרומזים" מצדו של הרב טאו, וטענו כי יש נשים נוספות שנפגעו על ידו. במסיבת עיתונאים שכינסה המשפחה קרא יוסף בוירסקי, אחיה של נחמה, למשטרה "לזמן את הרב טאו לחקירה ולעימות ולהעביר את התיק ממשטרת חברון למקום מרכזי יותר".
לדבריו, "נחמה התלוננה במשטרה על דברים חמורים ואנחנו מצפים מהמשטרה לפעול בהקדם. אנחנו יוצאים בקריאה לנפגעות נוספות, יש ציבור גדול שיחבק אתכן". יוסף אמר עוד כי יש למשפחה מידע "על שש נפגעות נוספות של הרב. יש לנו תיעוד של שיחה עם אחת מהן שנמצאת בקשר עם עוד שתי נפגעות. מעבר לכך קיים מידע נוסף שאנחנו לא יכולים להתייחס אליו כרגע. בואו ניצור מרחב בטוח עבור נפגעות".
תאנה עצמה פנתה בדבריה לדורית, המתלוננת השנייה בפרשה. "אני כואבת את כאבך ואת לא לבד", אמרה נחמה. "יש לך משפחה ואנחנו איתך. אנחנו מחזקים אותך, בואי תהיי איתנו. מה שהיה לא יהיה עוד". היא הוסיפה כי "אם לא היו סוגרים את הסיפור של דורית, אני לא הייתי עוברת את מה שעברתי. ואיפה הרבנים וההנהגה שלנו? קומו, תתעוררו, תעשו סדר במציאות הזו. תעצרו את הטירוף הזה. תתקנו עכשיו, כי כל מה שקורה מעכשיו זה באחריותכם. אם תהיה עוד נפגעת ויקרה לה משהו - לא תוכלו להגיד ידנו לא שפכה את הדם הזה".