1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה הרצוג ממריא לביקור ממלכתי ראשון בכהונתו באוקראינה
נשיא המדינה הרצוג ממריא לביקור ממלכתי ראשון בכהונתו באוקראינה
"הביקור מהווה סגירת מעגל". הרצוג
(צילום: חיים צח, לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יצאו מחר (יום ראשון) לביקור רשמי בן יומיים בבריטניה, שבמהלכו יבקר הנשיא בלונדון ויערוך פגישות רשמיות עם ראש הממשלה הבריטי בוריס ג'ונסון, חברי פרלמנט וראשי הקהילה היהודית. לקראת חידוש המשא ומתן בין המעצמות לאיראן ב-29 בנובמבר בווינה, הרצוג צפוי לבקש מהבריטים לגלות קו תקיף יותר כלפי טהרן - גם בהקשר של הגרעין, אך גם בכל הנוגע לתוקפנות האזורית והפגיעה בחופש השיט.
המערב, נזכיר, מייחס לאיראן את הפגיעה באוניית מרסר סטריט בחודש יולי האחרון - שבה מל"ט מתאבד התפוצץ על הספינה והרג אזרח בריטי ואזרח רומני שהיו עליה. ג'ונסון אמר כי איראן צריכה לשאת בהשלכות למעשיה, אך הדבר לא הוביל את אירופה וארצות הברית לשנות כיוון ולהימנע מהגעה להסכם עם טהרן.
במסגרת הביקור בבריטניה הנשיא גם יהיה אורח הכבוד באירוע הוקרה מיוחד של קרן פרס בראשית לזכרו של הרב לורד יונתן זקס, במלאת שנה לפטירתו, בהשתתפות מנהיגי הקהילות היהודיות ובכירי ממשל בריטיים בעבר ובהווה.
לקראת הביקור אמר הרצוג: "אני שמח להגיע לביקור רשמי בבריטניה כנשיא מדינת ישראל. בזמן שבריטניה בונה לעצמה תפקיד חדש ועצמאי בעולם, ישראל היא אחת מבעלות בריתה הנאמנות ביותר בחזית החדשנות והקדמה. הביקור הזה הוא במובנים רבים סגירת מעגל עבורי, כבנו של רב-סרן בצבא הבריטי שלחם במלחמת העולם השנייה וצאצא של רבנים ששירתו בכל רחבי המדינה".
"אני מצפה לפגוש את ראש הממשלה בוריס ג'ונסון וחברי הפרלמנט ולהעלות על סדר היום את הדרכים שבהן המדינות שלנו יכולות להוביל את המאבק בשינוי האקלים, המאבק בתוכנית הגרעין האיראנית, הביטחון הלאומי, אבטחת הסייבר, המאבק באנטישמיות והסחר", הוסיף הרצוג.