בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (יום ראשון) שנתיים וחצי מאסר (30 חודשים) ופיצויים בגובה 20 אלף שקלים על אריה גרינפלד (37), שתקף בקסדה נוסע אחר על נתיבי איילון, באירוע שתועד ועורר סערה. גרינפלד הורשע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בתקיפת הנוסע, שלטענתו פגע בקטנוע שלו עם הרכב שבו נסע.
גרינפלד מצוי במעצר עד תום הליכים כבר 13 חודשים, ואם יקוצרו לו שני שליש וקיצור מנהלי, הוא עלול לצאת מהכלא בימים הקרובים.

2 צפייה בגלריה
אריה גרינפלד בגזר דינו
אריה גרינפלד בגזר דינו
"פצצה מתקתקת". גרינפלד בבית המשפט, הבוקר
(צילום: עוז מועלם)
ביולי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב שי יניב הרשיע בחבלה חמורה בנסיבות מחמירות את גרינפלד. במסגרת הסדר הטיעון שאליו הגיעו פרקליטות מחוז תל אביב וסנגוריה, הגישו התובעים בתיק כתב אישום מתוקן שבו הוא הודה. הסדר הטיעון אינו כלל הסכמה לעניין העונש. את גרינפלד ייצגה עורכת הדין לירון שרקוביק ממשרדו של עו"ד אלון קריטי.
בתאריך 7 בנובמבר 2022 רכב גרינפלד על קטנוע בנתיבי איילון, כשבסמוך אליו נהג הקורבן ברכבו. לאחר שלטענת גרינפלד המתלונן פגע בקטנוע שלו עם הרכב, עצרו השניים בצד הדרך להחליף פרטים. במהלך השיחה התפתח בין השניים דין ודברים שבמהלכו היכה המתלונן את גרינפלד בפניו, באגרופו, מכה אחת. לאחר זמן קצר, הכה גרינפלד את המתלונן בפניו בחוזקה באמצעות הקסדה שלוש פעמים, ולא חדל ממעשיו גם כאשר המתלונן התמוטט אל הכביש וניסה לקום, לאחר שאיבד את הכרתו.
הקורבן הובהל לאחר מכן לאשפוז בבית החולים, שם עלה כי נגרמו לו דימומים באזורים שונים בראשו ושברים בארובת העין, בבסיס הגולגולת ובחלקים נוספים של פניו.

2 צפייה בגלריה
עורכי הדין אלון קריטי ולירון שרקוביק, שמייצגים את גרינפלד
עורכי הדין אלון קריטי ולירון שרקוביק, שמייצגים את גרינפלד
עורכי הדין אלון קריטי ולירון שרקוביק, שמייצגים את גרינפלד
בדיון בהארכת מעצרו של גרינפלד באותו חודש קבע השופט עודד מאור, שהחליט על הארכת המעצר, כי העבירה "נעשתה באלימות חמורה או באכזריות או תוך כדי שימוש בנשק". לדברי השופט, תגובתו הלא מידתית של גרינפלד, "שפרצה ממנו פעם אחר פעם, מעוררת חשש של ממש שהתפרצותו העוצמתית והאכזרית, תגיע במקרים רבים אחרים בהם יחוש הנאשם תחושות של מצוקה, אובדן שליטה ופאניקה. התנהלות זו מלמדת על מסוכנות בעוצמה גבוהה מאוד". לבסוף סיכם בהחלטתו: "ניתן לראות בנאשם כפצצה מתקתקת, העלולה להתפוצץ במלוא עוצמתה בתוקפנות קשה ואלימה שעלולה לסכן חיי אדם".
עורך הדין אלון קריטי, סנגורו של גרינפלד, מסר בתגובה :"אני חושב שהעונש הוא בגבולות הסביר, אולי אפילו קצת חמור. אנחנו סבורים שבנסיבות המקרה, אילו האחר לא היה תוקף, התיק הזה לא היה בא לעולם בכלל. בית המשפט לקח זאת לדעתי גם בחשבון. נקרא את גזר הדין ונשקול אם לערער על העונש. הסכמנו על מעצרו מיד (עד תום ההליכים). אני מקווה שישוחרר בימים הקרובים, ככל שיתמלאו מלוא התנאים לשחרורו".