2 צפייה בגלריה
פיגוע ירי כפר חווארה ב שומרון פצוע קל מחבלים
פיגוע ירי כפר חווארה ב שומרון פצוע קל מחבלים
חמישה תרמילים נמצאו במקום. זירת הפיגוע, הלילה
ירי בוצע הלילה (בין חמישי לשישי) סמוך לכפר חווארה בשומרון לעבר שתי מכוניות, שבאחת מהן נסעה משפחה עם ילדים. כתוצאה מהתנפצות חלון המכונית פונה הנהג באורח קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ונזק נגרם לרכב. צה"ל פתח בסריקות אחר המחבלים.
לפי הערכה, הפיגוע אירע בסביבות 02:30 בלילה, אז הגיע הדיווח על ירי מרכב חולף לעבר שתי מכוניות. לאחר בדיקות וסריקות של כוחות צה"ל, נמצאו תרמילים במקום - כאשר חמישה נורו לכיוון הרכב שבו נסעה המשפחה.
מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי ברכב הנוסף שלעברו בוצע ירי, נסע ראש ישיבת ההסדר בתפוח - ולא היו נפגעים. עוד נמסר כי הרכב שממנו ירו המחבלים המשיך לעבר אחד הכפרים באזור.
ראש המועצה יוסי דגן, שהגיע למקום עם צוותי החירום של המועצה, התריע מפני מדיניות הממשלה: "אנחנו רואים התעוררות רצינית מאוד של אירועי טרור - כאן באזור לב השומרון, ובכלל, בכל המרחב שבין שכם לג'נין. הרשות הפלסטינית שופכת עוד ועוד דלק למדורה, ומנסה לייצר כאן אינתיפאדה".
לדבריו, "אני אומר בצורה ברורה, אם ממשלת ישראל לא תיתן לצה"ל את האפשרות להפוך כאן את הקערה - זה עלול לעלות בדם. המדיניות הזו שמכילה את החמושים הרבים המסתובבים בגזרה, היא המדיניות שהביאה את ניסיון הפיגוע ביפו - שנגמר בנס". הוא הוסיף: "אנחנו דורשים מממשלת ישראל להפסיק את ההתרפסות מול הרשות הפלסטינית ולתת לצה"ל לעבור מהגנה נקודתית להתקפה כוללת. אפשר למנוע את הפיגוע הבא".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד בהערכת מצב בקריה בעקבות העלייה בטרור ביהודה ושומרון
ראש הממשלה יאיר לפיד בהערכת מצב בקריה בעקבות העלייה בטרור ביהודה ושומרון
מאשימים את המנגנונים הפלסטיניים. "לא עושים מספיק"
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
על רקע העלייה בטרור ביהודה ושומרון והחשש מאינתיפאדה חדשה, קיים אתמול ראש הממשלה יאיר לפיד התייעצות ביטחונית דחופה. הדיון התקיים בקריה בתל-אביב במטרה לבחון כלים ופעולות מיידיות לייצוב המצב הביטחוני ביו"ש ועצירת ההידרדרות. לאחר הדיון נפגש לפיד עם השוטרים שעצרו אתמול ביפו את המחבל מוחמד מינאוי שתכנן פיגוע המוני בתל אביב.
גורמי הביטחון דיווחו בדיון כי הבעיה כרגע שהמנגנונים הפלסטיניים לא עושים פעולות אפקטיביות, ובעיקר לא עושים מספיק. הבעיה לא במנגנונים, אלא במנהיגות שלהם. בדיון עלו דרכים איך להניע את הרשות לפעולה ואיך מייצרים מנופי לחץ על אבו מאזן והנהגת הרשות לפעול.
בשבועות האחרונים אירעו כמה פיגועים וניסיונות פיגועים באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן, כאשר האחרון שבהם אירע אתמול בלילה - אז המחבל היתאם האני מובארק (17) ניסה לתקוף חייל בפטיש וסכין ונורה למוות. "מעט אחרי חצות ביצעתי פעילות יזומה שגרתית יחד עם לוחמי גדוד 890 ליד הכפר ביתין, בהמשך ירדתי מהרכב ופתאום תקף אותי מחבל הכה אותי בראש עם פטיש. בעקבות עוצמת החבטה, נפלתי על הרצפה. לאחר כמה שניות של עימות על הרצפה שבהן הבנתי מה קורה, צעקתי בקול 'מחבל, מחבל', וביצעתי ירי על מנת להסיר את הסכנה", שחזר סמל מ', נהג קו בחטמ"ר בנימין, שנטרל את המחבל בניסיון הפיגוע.
נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש, עם עלייה משמעותית במספר הפיגועים - אך מנגד, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים.