2 צפייה בגלריה
ניסים ואטורי, אביחי בוארון
ניסים ואטורי, אביחי בוארון
מובילים את הפעילים בניסיון להשפיע על הבחירות ללשכה. הח"כים ואטורי ובוארון
(צילום: אבי חי, נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אחרי הכישלון מבית, בליכוד מגייסים קולות בבחירות לראשות לשכת עורכי הדין במטרה להשפיע על הרכב הוועדה לבחירת שופטים: לאחר בחירתה של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) כנציגת האופוזיציה בוועדה וניפוץ הפנטזיה של הקואליציה על שני נציגים מטעמה, חברי כנסת של הליכוד ופעילי ימין פתחו קבוצות וואטסאפ שבהן החלו לחלק לפעילים רשימות של עורכי דין שעליהם יש להפעיל לחץ בבחירות ללשכת עורכי הדין, במטרה להשפיע על בחירת נציגי הוועדה לבחירת שופטים.
הבחירות למועצה הארצית של לשכת עורכי הדין וליו"ר הלשכה יתקיימו ביום שלישי הקרוב. המועצה החדשה היא שתבחר את נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים, והיו"ר הנבחר בוודאי יוכל להפעיל לחץ ואת כובד משקלו על בחירתם. התקווה לחיזוק שתקבל הקואליציה מהבחירות לראשות הלשכה הייתה אחת הסיבות ללחץ שהופעל אתמול על ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות בחודש את הכרעת זהות נציגי הכנסת בוועדה. כעת, עם בחירתה של אלהרר כנציגת האופוזיציה, ייתכן שהבלוק הכולל גם את השופטים ועורכי הדין המתנגדים למהפכה המשפטית יכלול חמישה או שישה חברים.
2 צפייה בגלריה
קבוצת הווצאפ "הליכודניקים מסתערים על הלשכה"
קבוצת הווצאפ "הליכודניקים מסתערים על הלשכה"
"יוצאים למלחמה על הוועדה". מתוך אחת מקבוצות הוואטסאפ
המנהיגים העיקריים בקבוצות הוואטסאפ הם חברי הכנסת מהליכוד אביחי בוארון וניסים ואטורי. אתמול בערב, אחרי הבחירה בח"כ אלהרר, ח"כ בוארון הכריז באחת הקבוצות: "שלא תיפול רוחכם - אנחנו יוצאים למלחמה על הוועדה! בקרב הליכוד יש אלפי חברים בלשכת עורכי הדין. אם נצליח לרתום את כולם, נוכל למנות שני נציגים בוועדה לבחירת שופטים".
ח"כ בוארון, עורך דין במקצועו, הסביר לחברי הקבוצה כיצד משתתפים בבחירות ללשכה, וכן איך הבחירות ישפיעו על הרכב הוועדה לבחירת שופטים. בוארון קרא להם להצביע ל"רשימת יוזמה - ציונות משפטית", שבה נמצאים עורכי דין מהליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות. הוא הבהיר כי המטרה היא "לצבור כמה שיותר כוח בבחירות ונציגים בבחירות ללשכה".
בוארון הסביר לחברי הקבוצה כי "המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין היא זו שקובעת מי יהיו הנציגים בוועדה לבחירת שופטים - לא היו"ר", והזהיר כי "הצד השני - תומכי המחאות - מאוחדים ועובדים בכל הכוח כבר תקופה ארוכה להעלות את אחוזי ההצבעה שלהם". בוארון סיים בקריאה כי "יש לנו אפשרות להשפיע. זה הזמן להחזיר את הכבוד, זה הזמן לנצח בבחירות כמו שרק הליכוד יודע לעשות".

בנוסף, פורסם ב"כאן" כי לאחר המפלה בכנסת, יו"ר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) פנה לשרים וחברי כנסת במפלגתו בבקשה שיסייעו לעוזרו הפרלמנטרי, אביב סבג, להיבחר למועצת לשכת עורכי הדין, גם במטרה להשפיע על הרכב הוועדה לבחירת שופטים.
בלשכת אוחנה לא הכחישו את הדברים, ומסרו כי "אביב סבג מוכר היטב כאידיאולוג חרוץ ונמרץ. הוא יביא רוח חדשה למועצת לשכת עורכי הדין, רוח שהיא זקוקה לה כאוויר לנשימה".