המתקפה על צה"ל נמשכת, הפעם מתוך הממשלה: השר במשרד המשפטים דודי אמסלם (הליכוד) טען כי "יש מרד בתוך צה"ל, בכל צבא רגיל מטפלים במורדים - כמו שצריך לטפל במורדים". בריאיון לגלי צה"ל, שהגיע יממה אחרי המתקפות של כמה מחברי הקואליציה וכן בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו נגד הרמטכ"ל ובכירי הצבא, הצליח אמסלם לעורר סערה.
נשיא המדינה יצחק הרצוג, שעד כה נמנע מלהתייחס למתקפות על בכירי הצבא, צייץ בטוויטר כי הוא "מגנה בתוקף את ההשתלחויות בצה"ל ומפקדיו בימים האחרונים". לדבריו, "אלו אמירות שפוגעות בחוסנו של צה"ל. יש לנו צבא חזק ורמטכ"ל מצוין. חיילנו בסדיר ובמילואים מסכנים את חייהם ימים ולילות. גם היום ובכל יום. כולנו חייבים להם תודה ואהבה גדולה על פעילותם להגנה על ביטחון המדינה. תרגיעו". את הציוץ של הנשיא שיתף גם יו"ר ש"ס אריה דרעי.
3 צפייה בגלריה
השר אמסלם במתקפה נגד "המורדים בצה"ל". הרצוג: "תרגיעו"
השר אמסלם במתקפה נגד "המורדים בצה"ל". הרצוג: "תרגיעו"
השר אמסלם במתקפה נגד "המורדים בצה"ל". הרצוג: "תרגיעו"
(צילום: אלכס קולומויסקי, אבי מועלם)
3 צפייה בגלריה
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע הבוקר (ג׳) לביקור בגדוד המילואים 983 של פיקוד העורף
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע הבוקר (ג׳) לביקור בגדוד המילואים 983 של פיקוד העורף
משבר הכשירות? "זה במשמרת שלו". הרמטכ"ל הלוי
(צילום: דובר צה"ל)
בינתיים, נדמה כי לשר הביטחון יואב גלנט פוקעת הסבלנות אל מול מתקפות שותפיו לממשלה ולקואליציה נגד בכירי צה"ל - שלא זוכים לגיבוי מראש הממשלה בנימין נתניהו. בתום סיור בבסיס רמון עם מפקד חיל האוויר תומר בר הוא כתב בטוויטר: "‏פונה לנבחרי הציבור - אם אינכם מתאפקים, תתקפו אותי, את שר הביטחון, אני ממונה על הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. הוציאו את צה"ל מהדיון הפוליטי, זהו כלי המגן המקנה חיים לעם ישראל".
ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב לדברים של אמסלם ורמז כי הוא "מורד ובוגד במדינה" בעצמו. "מפקדי צה"ל ולוחמיו אינם מורדים, הם פטריוטים ישראלים מופלאים ששומרים עלינו בחיים", כתב לפיד בטוויטר, "אבל איך הייתם קוראים לשר שמשימת חייו היא לשסע את המדינה, ללבות שנאה ואלימות וגזענות, להשחית את המנגנון הציבורי בג'ובים למקורבים ולהוביל אותנו למלחמת אחים? אם זו לא מרידה ובגידה במדינה, אז מה כן?".
במהלך הריאיון המשיך אמסלם להפנות אצבע מאשימה כלפי בכירי צה"ל - בין היתר ברמטכ"ל הרצי הלוי ובמפקד חיל האוויר בר - במשבר הכשירות בצבא: "זה במשמרת שלהם, יצוין בדפי ההיסטוריה מי היה הרמטכ"ל ומי מפקד חיל האוויר - ומה קרה. ההיסטוריונים יכתבו את זה".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
בנימין נתניהו ובצלאל סמוטריץ' במסיבת עיתונאים
לא מגבה את הרמטכ"ל
(צילום: עמית שאבי)
הוא גם התייחס לדרישת ראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע "הוצאת כותרות" מתוך הדיונים בנושא - והצדיק אותה, בצל איומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמש. "נסראללה עושה את החשבון, יכול להיות שבעקבות זה שהוא ידע את המידע - נקבל טילים על תל אביב".
גם שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב על ההאשמות של אמסלם ואמר כי "מה שפוגע יותר הוא דווקא מה שלא נאמר. זה השקט הצורם של נתניהו שנותן לקיצוניים לפגוע בנכס היקר לנו ביותר".
ראש הממשלה נתניהו, עדיין לא מגבה את הלוי מול ההכפשות - וכתב אמש בהודעה מטעמו: "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי צה"ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב".