(צילום: חגי דקל)

שוב הגינוי יגיע אחרי יותר מיממה? מצד אחד, בסרטון שפרסם היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא טען ברקע משבר הכשירות בצה"ל כי "יש לנו גם צבא חזק", והבטיח כי ידאג שהצבא גם "יישאר חזק מאוד" - אך מן הצד השני, הוא שתק נוכח המתקפות החריפות של קרוביו ושותפיו הקואליציוניים נגד בכירי מערכת הביטחון - עד אחרי השעה 19:00, אז פרסם הודעה חדשה בה נאמר כי הוא "פועל לילות כימים עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי צה"ל וזרועות הביטחון".
רק בשעות האחרונות נשמעו כמה מתקפות: בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, שיתף פוסט ובו טען כי הרמטכ"ל הרצי הלוי "ייזכר ככושל וההרסני בתולדות צה"ל", והטיל עליו אחריות לתופעת ה"סרבנות", כלשונו. "כבר חצי שנה שהוא עומד מנגד. האחריות אינה מוטלת על הממשלה, אלא על כתפי הרמטכ"ל שמנסה לגלגל אותה", נכתב בפוסט שנתניהו הבן שיתף - ומחק אחרי כחצי שעה.
4 צפייה בגלריה
יהודה פוקס
יהודה פוקס
נתניהו מבטיח לדאוג שהצבא יישאר חזק, אך לא מגבה את בכיריו
(צילום:עמית שאבי, אלכס קולומויסקי, דובר צה"ל)
גם ח"כ טלי גוטליב מהליכוד תקפה את הרמטכ"לֹ וכתבה בטוויטר: "רמטכ"ל שדואג לעם ישראל לא ידבר בתקשורת על פגיעה בכשירות צה"ל, שהרי הוא מדבר ישירות לאוזני אויבינו!! דברי ההפחדה והתבהלה של הרמטכ"ל מטרתן להחליש את ממשלת הימין ולחזק ולעודד את אנשי המחאה. הכל פוזיציה! הכל!".
עוד קודם לכן תקפה חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית את אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס ואת שר הביטחון יואב גלנט בריאיון ל-ynet Live. לדבריה, האלוף במיל' פוקס "מנהל מדיניות פרו-ערבית, בגיבוי שר הביטחון יואב גלנט". את הדברים היא אמרה ברקע הריסת חמישה מבנים במאחז בלתי-חוקי בבנימין הבוקר, באישורו של השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. עם זאת, היא סירבה להטיל את האחריות על סמוטריץ', על אף שהנושא נמצא תחת סמכותו. "יש מישהו אחר שמאשר את זה - קוראים לו שר הביטחון יואב גלנט. זו הדמות".
4 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו פרסם פוסט פייסבוק של ארז תדמור
יאיר נתניהו פרסם פוסט פייסבוק של ארז תדמור
הפוסט ששיתף נתניהו הבן נגד הרמטכ"ל
(מתוך פייסבוק)


גלנט גיבה את הרמטכ"ל

על כל אלה, נתניהו כאמור שתק. בתגובה המלאה מטעמו נמסר כי "מדינת ישראל עומדת בפני אתגרים גדולים וכראש ממשלת ישראל אני פועל לילות כימים יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, בכירי צה"ל וזרועות הביטחון, כדי להבטיח יחד את ביטחון ישראל בכל מצב".
היחסים בין ראש הממשלה עצמו לבכירי מערכת הביטחון מתוחים בימים אלה, ומספיקה שיחת הצעקות בינו לבין הרמטכ"ל הלוי ומפקד חיל האוויר האלוף תומר בר כדי להבין עד כמה המצב בין הצדדים נפיץ. ראש הממשלה עצמו גער בבכירי הצבא, לאחר שמפקד חיל האוויר שוחח עם עשרות קצינים וטייסים והודה בפניהם כי אמנם הפגיעה בכשירות צה"ל מתוחמת, אך "מעמיקה" מיום ליום.
בזמן שבכירי הצבא מודאגים ממשבר הכשירות, ואזהרותיהם נשמעות גם פומבית וגם בדיונים סגורים, נתניהו דרש מהם למנוע עוד "כותרות" על המשבר. "זה צבא שמשתלט על מדינה, אתם פוגעים בהרתעה. למה אתם מוציאים כותרות כאלה?", צוטט נתניהו מאותה שיחה קשה.
לפי הדיווח, הרמטכ"ל הלוי, שסופג לא מעט מתקפות כאמור - האחרונה שבהם היום על ידי בנו של ראש הממשלה - השיב לנתניהו הגוער בטון נרגש: "אני לא יכול לעמוד מנגד כשהכשירות נפגעת".
4 צפייה בגלריה
גלנט בבאקו: "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון"
גלנט בבאקו: "איראן ניצבת במרכז סדר העדיפויות של מערכת הביטחון"
גלנט גיבה את הרמטכ"ל, נתניהו עדיין לא
(צילום: אלעד מלכה)
4 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"הלוי הוא פטריוט ישראלי". ח"כ טרופר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מי שלא שתק על מתקפת נתניהו הבן על הרמטכ"ל הוא שר הביטחון גלנט. בציוץ בטוויטר כתב: "הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הוא אחד מהקצינים המצטיינים שפגשתי בכל שנותיי בצה"ל ובמערכת הביטחון - מפקד אמיץ, ישר, ענייני, קר רוח, מעמיק ושקול. אזרחים רבים במדינה חבים לו את חייהם. עם ישראל זכה שבשעות מורכבות אלו הרמטכ"ל הלוי מוביל את צה"ל".
יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ אמר: "אני מכיר את כל מפקדי צה"ל הבכירים, כולם היו בניי, שירתו תחתיי כשר הביטחון, אני מכיר את כל המטה הכללי, כמות ההתקפות שהם חוטפים עליהם היא בלתי קבילה. הרמטכ"ל, שהוא מטובי בנינו, מאמיצי לוחמינו, מתארים אותו בתיאורים שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהם ובעיניי זה חמור ביותר וזו פגיעה מאוד משמעותית.
"בדיוק כמו שאנחנו במחנה הממלכתי קוראים לאנשים להמשיך לשרת ולהתנדב, ולהשאיר את המערכת הצבאית מחוץ לוויכוח הפוליטי, אנחנו גם דורשים מראש הממשלה לא לאפשר את המתקפות נגדה, וזה לא רק 'הבן של' שמרשה לעצמו לתקוף בטוויטר, אלא זה מגיע גם מצד שרים בממשלת ישראל שתוקפים את המערכות שהם עצמם אמונים עליהם והפגיעה בצה"ל היא חמורה מאוד. טוב היה עושה ראש הממשלה אם היה מבין את המצב ועוצר את תהליך החקיקה והפגיעה בצבא, ומתמקד בביטחון ובניית הצבא והצרכים הביטחוניים. בין אם זה מול איראן או מול מקומות אחרים".
גם חבר הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי התייחס לפוסט ואמר כי "האמת, שנדמה שכל הגבולות כבר נחצים. מבחינת ראש הממשלה וסביבתו, רמטכ"ל צה"ל רב אלוף הרצי הלוי הפך להיות מטרה להתקפות. אתמול הם תדרכו שראש הממשלה צעק עליו, היום סביבתו הקרובה ביותר מאשימה אותו בכישלון ובמשבר בצה"ל". טרופר הבהיר: "ובכן, מדובר בפטריוט ישראלי שמקריב את מיטב שנותיו למען הגנה על מדינת ישראל, תוך סיכון חייו ואין סוף מחירים אישיים".
"המינימום הוא, שהנהגת ישראל תיתן לו גב. כמה עצוב ששוב ושוב יש בקואליציה ובסביבתה מי שמפנים לו גב. רב אלוף הרצי הלוי הוא גיבור ישראלי. מוטב, שראש הממשלה וחברי הקואליציה יתעסקו בלאחות את השברים בתוכנו פנימה, יגבו את הרמטכ"ל ומפקדי צה"ל ויאפשרו להם להמשיך להגן על חיינו ולהילחם באויבים שבחוץ".
פורסם לראשונה: 18:16, 14.08.23