4 צפייה בגלריה
דיון על חימוש אוקראינה במלחמה מול רוסיה
דיון על חימוש אוקראינה במלחמה מול רוסיה
הוועידה בגרמניה
ישראל משתתפת באופן פומבי במפגש מיוחד שמתקיים היום (שלישי) בגרמניה לדיון על הדרכים לחימושה של אוקראינה. בדיון, שאותו מארחת ארה"ב בבסיס חיל האוויר רמשטיין, לוקחות חלק יותר מ-40 מדינות, בהן כל חברות נאט"ו. את ישראל מייצג סביב השולחן ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, תת-אלוף (במיל') דרור שלום.
בפתח הכינוס, שנערך תחת הכותרת "הקבוצה המייעצת להגנת אוקראינה" אמר שר ההגנה של אר"הב לויד אוסטין כי הוא מעוניין להגיע להסכמות משותפת על דרישות הביטחון המיידיות של אוקראינה. "אנחנו נמשיך להזיז הרים כדי שנספק את הצרכים", אמר אוסטין.

4 צפייה בגלריה
דיון על הגנה לאוקראינה במלחמה מול רוסיה
דיון על הגנה לאוקראינה במלחמה מול רוסיה
במרכז: הנציג הישראלי דרור שלום, ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון

שר ההגנה האמריקני הוסיף: "כולנו כאן בגלל האומץ של אוקראינה, בגלל האזרחים החפים מפשע שנהרגו, ובגלל הסבל הנמשך של העם האוקראיני". אוסטין ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נפגשו אתמול בקייב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.
לפני הביקור של בלינקן ואוסטין הציגו האוקראינים רשימה של כלי נשק שלהם הם זקוקים מארה"ב כגון מערכות נגד טילים ונגד מטוסים, כלי רכב משוריינים וטנקים. ארה"ב ונאט"ו מפגינות בשבועות האחרונים נכונות הולכת וגוברת לספק ציוד כבד יותר וכלי נשק מתקדמים יותר לצבא אוקראינה: בריטניה הבטיחה לספק לאוקראינים כלי רכב צבאיים ושוקלת לספק טנקים לפולין כדי שזו תוכל להעביר טנקים מתוצרת רוסית המשמשים אותה לידי אוקראינה. היום דיווחה התקשורת הגרמנית שברלין צפויה להעביר לאוקראינה מערכות נגד מטוסים, וכי הנושא יעלה בפסגה בגרמניה.
בביקור אתמול בקייב הבטיחו בלינקן ואוסטין להעביר לאוקראינה עוד סיוע צבאי, בשווי 713 מיליון דולר, שיכלול נשק מתקדם. פירוש הדבר הוא שהסיוע הצבאי האמריקני לאוקראינה מאז תחילת המלחמה הגיע כבר לכ-3.7 מיליארד דולר. אוסטין אמר כי אוקראינה מסוגלת לנצח במלחמה הזו - אם יעמוד לרשותה הציוד הדרוש.
4 צפייה בגלריה
דיון על חימוש אוקראינה במלחמה מול רוסיה
דיון על חימוש אוקראינה במלחמה מול רוסיה
שר ההגנה האמריקני אוסטין (במרכז) ושר ההגנה האוקראיני רזניקוב (מימין). "נזיז הרים כדי לספק את הצרכים של אוקראינה"
בין עשרות המדינות שמשתתפות בפסגה הביטחונית בגרמניה נמצאות בעלות הברית של ארה"ב באירופה, וגם אוסטרליה ויפן - שחוששת שניצחון רוסי באוקראינה יוביל את סין לניסיון לכבוש שטחים שנמצאים במחלוקת. שבדיה ופינלנד - שלפי הדיווחים מתכננות להגיש בחודש הבא בקשת הצטרפות לנאט"ו בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה - הוזמנו גם כן לפסגה הביטחונית.
מרק מילי, ראש המטות המשולבים של הצבא האמריקני, אמר לכתבים שהמטרה המרכזית של הפסגה הביטחונית היא "לסנכרן ולתאם" את חימושה של אוקראינה - ובין השאר להבטיח שיועברו אליה כלי נשק כבדים, כמו תותחי הוביצר.
בשבוע שעבר החליטה ישראל לראשונה מפרוץ המלחמה לסייע לאוקראינה באלפי קסדות ומאות אפודים, שיועברו לכוחות ההצלה האוקראיניים ולארגונים אזרחיים, ולא לצבא אוקראינה. המהלך סוכם בדרגים הבכירים בישראל. שר הביטחון בני גנץ הודיע על כך בשיחת טלפון עם שר ההגנה האוקראיני אלכסיי רזניקוב.
לפני כחודש הודה שגריר אוקראינה בישראל לראש הממשלה נפתלי בנט על מאמצי הסיוע, והפציר בישראל לספק אמצעי הגנה לקייב. במסיבת עיתונאים שערך בתל אביב, השגריר יבגן קורנייצ'וק חבש קסדה ואמר שאם קסדות שכאלה היו ברשות האוקראינים שנשארו במדינה בזמן המלחמה, אז הם היו מוגנים יותר.