3 צפייה בגלריה
הקליע שהרג את שירין אבו אעקלה
הקליע שהרג את שירין אבו אעקלה
עם סימון צה"לי ירוק - אך ללא ביסוס משפטי. הקליע שהרג את שירין אבו עאקלה
רשת אל-ג'זירה פרסמה אמש (חמישי) לראשונה תמונה של הקליע שפגע בעיתונאית הבכירה של הערוץ, שירין אבו עאקלה, והרג אותה. הקליע, כך לפי תחקיר הרשת, הוא בקוטר 5.56 מ"מ ולפי מומחים צבאיים שהרשת הסתמכה עליהם, נורה מרובה M4.
גם הפעם הרשת שהעסיקה את אבו עאקלה הטילה את האחריות לירי הקטלני על צה"ל כפי שעשתה מיד לאחר התקרית, אך הפעם הסתמכה על כך שהקליע מסומן בירוק בדומה לתחמושת צה"לית. עם זאת, סוג הנשק והקליע שלפי התחקיר גרמו למותה של העיתונאית, נמצאים גם בידי החמושים של מחנה הפליטים ג'נין - כך שעדיין לא ניתן לקבוע על סמך ממצאי הכתבה את האחראים לירי. מרבית התחמושת שנמצאת היום במחנה הפליטים שהפך למעוז ארגוני הטרור נגנבה ממחסנים של הצבא - ולפיכך אין להאשמה הפלסטינית האחרונה ביסוס משפטי חותך.

הרג העיתונאית - והתחקירים שמאשימים את ישראל

בתוך כך, גורם בכיר במשטרה התייחס אמש לאיפול שהוטל על התחקיר המבצעי שנעשה על המהומות בהלווייתה של העיתונאית לפני יותר מחודש, ואמר בשיחה עם ynet כי השימוש באלות נגד נושאי הארון היה "נכון וסביר בהתאם להתפתחויות והשלכת האבנים על השוטרים". לדברי הגורם, "מדובר בתחקיר פנימי שנועד לבדוק את התנהלות המשטרה לנוכח המראות הקשים של השימוש באלות. הסיכום עם המשפחה היה שהארון יועבר ברכב, אך בשלב מסוים משתתפים בהלוויה שאינם קשורים למשפחה ובעלי רקע של עבירות טרור שלפו את הארון מהרכב והחליטו לצאת בתהלוכה רגלית ולחסום את הכביש הראשי".
3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזמן הלוויתה של שירין אבו עאקלה
כוחות משטרה בזמן הלוויתה של שירין אבו עאקלה
כוחות משטרה מכים את נושאי הארון באלות
3 צפייה בגלריה
כוחות משטרה בזמן הלוויתה של שירין אבו עאקלה
כוחות משטרה בזמן הלוויתה של שירין אבו עאקלה
כוחות משטרה בהלוויה
הגורם טען שהמשפחה ביקשה מהמשטרה להשיב את הסדר להלוויה כך שלא יתפתחו הפרות סדר, והתעקש כי "נושאי הארון היו מחבלים פלסטינים שרצו לעשות בלגן". הוא ציין כי לא הוחלט להפיק מסקנות אישיות בתחקיר, אך קצינים שפיקדו על מסע הלוויה קיבלו הערה על כך שהיו צריכים להיערך בצורה טובה יותר.
עם זאת, במשטרה הבינו שאחרי המהומות שהיו קשות לצפייה וסוקרו בהרחבה בשידור חי בכל העולם - מקרה כזה לא יוכל לחזור על עצמו. את הלקח החליטו ליישם במצעד הדגלים, שם טוענים במשטרה שעשו הכול כדי להימנע מתמונות דומות. כך או כך, במשטרה - שפרסמה את עצם הגשת התחקיר בשעת לילה מאוחרת ומבלי לחשוף את הממצאים לציבור - מקווים שפרשת ההלוויה של אבו עאקלה נותרה מאחוריהם.
אנטון אבו עאקלה, אחיה של העיתונאית, אמרה אתמול ל-ynet כי המשפחה לא עודכנה כלל מצד המשטרה על ההלוויה, ודחה לחלוטין את דברי הגורם. "אף אחד לא תקף את השוטרים שהתנהגו באופן ברברי", אמר האח. "שום דבר ממה שנטען במשטרה לא קרה - ואי אפשר לסלף את המציאות אחרי שהיא שודרה בכל העולם. כל תחקיר שיוצא מהצד הישראלי לא מעניין אותנו כמשפחה. המשטרה אפילו לא הביעה צער על מעשיה - אז אנחנו לא מצפים ממנה לדבר".
פורסם לראשונה: 21:46, 16.06.22