1 צפייה בגלריה
כלי תקשורת סורי מדווח כי שני רוכבי אופנוע נהרגו בתקיפת מל"ט ישראלי בעיירה בית ג'ן שבפרברי דמשק
כלי תקשורת סורי מדווח כי שני רוכבי אופנוע נהרגו בתקיפת מל"ט ישראלי בעיירה בית ג'ן שבפרברי דמשק
התיעוד מבית ג'ן
כלי תקשורת סורי המזוהה עם האופוזיציה דיווח בצהריים (חמישי) כי שני רוכבי אופנוע בשם אבו ג'ראח עכאשה ואבו עלאא זאהר נהרגו מפגיעת טיל ששוגר ממל"ט ישראלי בעיירה בית ג'ן השוכנת ממערב לבירה דמשק. בצה"ל לא התייחסו לדיווחים.
לפני כשבוע האשים צבא סוריה כי צה"ל תקף את שדה התעופה הצבאי אל-שועיירת שבמערב המדינה, בפעם השנייה תוך שעות. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, ציין אז כי זו הייתה התקיפה הישראלית ה-28 בסוריה מאז תחילת השנה.
כמה שעות לפני כן, כאמור, האשימה סוריה את ישראל בתקיפה באזור טרטוס שבמערב המדינה. התקיפה, לפי הנטען, כוונה נגד עמדות הגנה אווירית - ונהרגו בה שני חיילים סורים. שישה נוספים נפצעו. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם טען כי שלושה פעילי חיזבאללה נהרגו בתקיפה - אך אין אימות לדיווח זה.

בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות הסורית "סאנא" על תקיפה ישראלית באזור דמשק, ומשרד ההגנה הסורי מסר כי ישראל ביצעה את התקיפה מכיוון רמת הגולן, וכי חייל סורי נפצע בתקיפה. אז עדכן המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם כי שני בני אדם נהרגו בתקיפה, וכי הטילים הישראליים פגעו בלפחות שלושה אתרים של צבא סוריה.
שבוע לפני כן דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" כי ישראל תקפה בסוריה, אך הרשויות בסוריה לא התייחסו לכך. אז נטען כי התקיפה בוצעה באמצעות טיל קרקע-קרקע, והיעד היה מחסן של חיזבאללה.