למרות הצהרת דובר צה"ל לפיה אין מחסור בציוד למלחמה, הרשתות החברתיות מוצפות בפרסומים של משפחות של חיילי מילואים המתחננות לציוד לחימה הכרחי שאין במלאי היחידות, או שהקיים במלאי לא ראוי לשימוש. דברים נוספים שמבקשים משפחות חיילי המילואים כוללים אוכל יבש, בגדים חמים, פנסי ראש, לדרמנים ועוד ציוד שיסייע להם אחרי שנקראו בצו 8. בעיה אחרת המקשה על חיילי המילואים היא מחסור באוטובוסים - דבר המקשה מאוד על ההגעה לבסיסים.
"צריכים עזרה דחופה!", כתבה גאיה אריאלי בפוסט אינסטגרם. אריאלה ובעלה התחתנו לפני שבוע, ושלשום הוא גויס למילואים. בעלה של אריאלה וחבריו מעידים על חוסרים משמעותיים ביחידה של ציוד לחימה בסיסי, כמו אפודים קרמיים וקסדות ראש. חוץ מזה, חסרים להם מטענים, כובעים ולדרמנים. "גם האפודים שיש להם במלאי מרופטים וישנים. איך אפשר לשלוח אותם ככה ללחימה? אנחנו חייבים עזרה", קוראת גאיה. "הוא לא רוצה להתלונן אבל אני פה בשביל להגיד שזה לא תקין. הם לא היחידים - יש עוד רבים שצריכים את התרומות שלנו, האזרחים".

רוני, בת זוג של לוחם בגבעתי כותבת על חסרים משמעותיים, כולל ציוד לחימה בסיסי כמו אפוד קרמי, ברכיות, קסדות. "מביאים להם ציוד ישן, כשמתריעים בפניהם שאם לא יהיה ציוד חדש – הם ייכנסו איתו לשטח. זה פשוט ביזיון. זה לא הגיוני שאני צריכה לנסות לגייס כספים וציוד, שיש כאלו חוסרים, שככה שולחים אותם", שיתפה רוני.
דנה, משרתת במילואים בדרום הארץ, סיפרה שאחרי שפרסמה את הבקשה לתרומות ציוד – החוסרים ביחידה התמלאו. "קיבלנו מוצרי הגיינה, אוכל יבש וארוז, מה שהיינו צריכים לבינתיים, מקווים שלא יהיו חוסרים נוספים".
גם כוחות שנשלחו לצפון הארץ לתגבור, מתריעים בפני חוסרים. אחות למשרת מילואים שגויס לשירות בצפון כותבת: "דחוף! בבקשה, כל כיוון יתקבל בברכה". את הפוסט פרסמה אחרי שאחיה שלח לה רשימת חוסרים, ביניהם ברכיות, קסדות ומחסניות ריקות. "אין אצלנו בגדוד, הכל נגמר", כתב לה אחיה.
דוד וכפיר, חיילי מילואים שגויסו עם הפלוגה שלהם לגזרת הצפון, פנו גם כן לעזרה: "לצערנו קיבלנו ציוד לחימה תקול, מסורבל מאוד ומיושן ברובו. אנו זקוקים לציוד קצת יותר איכותי. ארגנו תרומה, אין לנו כל צורך בכסף נוסף, אנחנו רק צריכים מקום שימכור: 61 וסטים, 61 לוחות קרמים קדימה אחורה. בנוסף אנחנו מחפשים אנשים שיוצאים מאיזור המרכז לצפון הארץ כדי להעביר ציוד שהצלחנו לארגן עד כה. כל מי שיכול לעזור אנחנו נשמח מאוד. תודה רבה. 0546610458 - דור, 054-7401020 - כפיר".
נדגיש כי יש לבחון כל העברת כספים או תרומה שנעשית לגורם לא מוכר – נדרש לוודא את זהות האדם מולו אנחנו בקשר. אין להעביר כספים ומידע לגורם לא מוכר.
3 צפייה בגלריה
חוסר ציוד לחיילים
חוסר ציוד לחיילים
חוסר ציוד לחיילים
אפשרות נוספת לסיוע היא בהתארגנות ספונטנית של אזרחים במתחם אריזות ציוד לחיילים בדרום ולתושבי עוטף עזה בהאנגר 11 בנמל תל אביב. המתנדבים קוראים לכל מי שיכול לבוא ולסייע. המתנדבים הוסיפו כי ניתן לתרום ציוד, בגדים חמים והלבשה תחתונה; אוכל יבש - קפה, חטיפים, שימורים, ממרחים ולחם; מוצרי טואלטיקה - מברשות ומשחות שיניים, דאורדורנטים ומגבונים.
בנוסף, חיילים מדווחים על קושי אמיתי להגיע לשירות המילואים בגלל מחסור בתחבורה ציבורית. משרד התחבורה אמנם הודיע כי הוא פועל במתכונת היערכות מוגברת לשעת חירום, ועדיין חיילי מילואים רבים שגויסו מספרים כי הם מתקשים להגיע לבסיסים. "חיכיתי לפחות שעה לאוטובוס, היו שם עוד חיילים איתי ואף אוטובוס לא הגיע. הבנתי שככה אי אפשר להתקדם, אז חזרתי הביתה ולקחתי את הרכב. זה לא מעשה קל כי ככה השארתי את אשתי ללא אמצעי תחבורה. אספתי עוד שלושה אנשים ואנחנו כרגע בדרך לדרום", סיפר אייל מתל אביב.
גורם בכיר במשרד התחבורה אמר ל-ynet: "הסעות חיילי המילואים הם באחריות פיקוד העורף ולא משרד התחבורה. בשל העובדה שרבים מהנהגים מגויסים לצבא יש תיעדוף בהסטת קווים בהתאם לסדר הכוח הקיים".