בית המשפט המחוזי בבאר שבע שחרר היום (חמישי) למעצר בית את יוסי שוורץ, מבעלי מועדון הפורום בבאר שבע, הנאשם באונס ובעבירות מין נוספות בשתי נשים. זאת לאחר שבית המשפט העליון קבע כי ניתן להשיג את מטרת המעצר ולהוריד את רמת המסוכנות דרך מעצר בית מלא באיזוק אלקטרוני, ערבויות כספיות ואיסור יציאה מהארץ.
2 צפייה בגלריה
משפטו של יוסי שוורץ בבית משפט השלום בבאר שבע
משפטו של יוסי שוורץ בבית משפט השלום בבאר שבע
יוסי שוורץ
(צילום: הרצל יוסף)
הפרקליטות ביקשה כי שחרורו של שוורץ יאופשר רק עם הפקדה כספית משמעותית, אך הותיר לבית המשפט לקבוע את גובה ההפקדה. בדיון שנערך היום הוחלט כי הוא ישוחרר למעצר בית ברעננה לאחר שיפקיד 20 אלף שקלים, בנוסף לערבות של 20 אלף שקלים. כמו כן הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ.
בחודש יוני האחרון פרקליטות מחוז דרום הגישה נגד שוורץ כתב אישום בגין אונס, מעשה מגונה בכוח, הטרדה מינית, החזקת סם שלא לצריכה עצמית ואספקת סם לשתי בנות שעבדו במועדון. לפי האישום, את עבירות המין ביצע שוורץ בשתי מתלוננות במועדונים שונים לאחר שהגיעו לבלות בפורום, כשאת אחת מהן אנס למרות שהתנגדה לו וניסתה להדוף אותו מעליה.
2 צפייה בגלריה
מועדון הפורום בבאר שבע, ארכיון
מועדון הפורום בבאר שבע, ארכיון
מועדון הפורום בבאר שבע, ארכיון
(צילום: מאיר אזולאי)
לפני כשבוע וחצי, נזכיר, בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה על מעצרו של שוורץ עד תום ההליכים נגדו. עם זאת, השופטת רחל תורן ציינה כי לאחר עדות המתלוננת באישום הראשון נגדו (האישום באונס), יוכל שוורץ להגיש בקשה לעיון חוזר בהתאם לנסיבות.
סנגוריו של שוורץ, עורכי הדין אבי חימי ונועם אליגון, הגישו ערעור על החלטת המעצר, ושופט בית המשפט העליון יוסף אלרון ציין היום כי ההחלטה בעניין אמנם אינה קלה, אך ניתן לשחררו. השופט אלרון ציין כי יש די ראיות לצורך הבקשה למעצר עד תום ההליכים, אך יש לבחון האם ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך שהפגיעה בחירות הנאשם פחותה.
עו"ד אבי חימיעו"ד אבי חימיצילום: מוטי קמחי
כמו כן, השופט קבע כי "קיימת אי בהירות ביחס לאשר התרחש במשרד המועדון". לפי כתב האישום, שוורץ אנס את המתלוננת, סטודנטית צעירה, במשרדים של מועדון הפורום לאחר שעלתה יחד איתו למקום מרצונה. השופט אלרון קבע כי הפרקליטות התקשתה לעמוד בהכרח מאחורי גרסת המתלוננת באשר לתחילת האירועים בין השניים. לסיכום, בית המשפט העליון החזיר את ההחלטה בעניין לבית המשפט המחוזי, במטרה שיקבע את תנאי השחרור של שוורץ.
מסנגוריו של שוורץ נמסר כי "אנו שמחים על החלטת בית המשפט העליון. פנינו להמשך ניהול התיק".