הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יוסי שוורץ, הבעלים הפורש של מועדון הפורום בבאר שבע, בגין עבירות מין נגד שתי נשים במועדון. את אחת המתלוננות, לפי האישום, שוורץ אנס למרות שהתנגדה לו וניסתה להדוף אותו מעליה. במקרה נוסף הוא נאשם בעבירות של מעשה מגונה בכוח והטרדה מינית.
שוורץ, בן 60, נאשם גם בהספקת סם והחזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית לשתי בנות שעבדו במועדון בשנת 2020. על פי האישום, את עבירות המין ביצע בשתי מתלוננות במועדונים שונים, זאת לאחר שהגיעו לבלות בפורום. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי "המשיב הוביל את המתלוננות למשרדו וכשהמתלוננות גילו התנגדות וסירבו לקשר המיני עמו, לא חס עליהן וביצע את זממו. מתיק החקירה עולה כי המשיב מגדיר את עצמו כ'מכור למין' ועל כן אם ישוחרר, קיים חשש שימשיך ויפגע בנשים נוספות".
3 צפייה בגלריה
משפטו של יוסי שוורץ בבית משפט השלום בבאר שבע
משפטו של יוסי שוורץ בבית משפט השלום בבאר שבע
נאשם באונס ומעשה מגונה. שוורץ בבית המשפט, היום
(צילום: הרצל יוסף)

את הנאשם מייצגים עורכי הדין אבי חימי ונועם אליגון, שהכחישו את המיוחס לו. שוורץ, נזכיר, נעצר בסוף החודש שעבר בנמל התעופה בן גוריון, כשחזר ארצה ממשחק בליגת האלופות, ומאז מעצרו הוארך חמש פעמים על ידי בית משפט השלום בבאר שבע. שוורץ נחקר על ידי חוקרי מחלק ההונאה מחוז דרום, לאחר שתיק החקירה הועבר אליהם. נציגת המשטרה איריס אבידן אמרה באחד הדיונים כי שוורץ "מהווה סכנה לכל אישה המגיעה לבלות במועדון הפורום".
לדבריה, "אני מתרשמת כי המקום הוא מאורת פשע ושרצים המחפים כולם על מעשיו של איש אחד, ונראה כי כל ילדה שנכנסת למועדון נמצאת בסכנה".
ברקע כתב האישום נמצא תחקיר תוכנית "הצינור", שהביא עדויות מצד שש נשים על התנהגותו של שוורץ. אחת המתלוננות בתחקיר סיפרה כי היא שמחה שהצדק יוצא לאור, אך צר לה שאישה נוספת נאלצה להיפגע. כאמור כתב האישום מתייחס לפגיעה בשתי נשים - ולא בשש, אף לא אחת מהן השתתפה בתחקיר. עם זאת, אחת מהמתלוננות סיפרה שאזרה אומץ להתלונן בעקבות פרסום התחקיר.
3 צפייה בגלריה
"מאורת פשע ושרצים". מועדון הפורום
"מאורת פשע ושרצים". מועדון הפורום
"מאורת פשע ושרצים". מועדון הפורום
(צילום: מאיר אזולאי)
3 צפייה בגלריה
עו"ד אבי חימי
עו"ד אבי חימי
ייצג את שוורץ. עו"ד אבי חימי
(צילום: מוטי קמחי)
מי שליווה את המתלוננות נגד שוורץ היה מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ואלימות בנגב (מסל"ן). ליזה ניקולאיצ'וק, מנכ"לית מסל"ן, אמרה בתגובה להגשת כתב האישום: "יש סוף סוף התכווננות לצדק. פנו אלינו נשים וסיפרו לנו על התנהגות הנאשם. אבל הן חששו להתלונן, ברקע שמועות על היכולת שלו להשתיק כל קול. התחושות הן מעורבות וקשות".
"מצד אחד יש התנהגות לכאורה סדרתית, עם נשים שמספרות שוב ושוב על ההתנהגות של הנאשם. ואין יכולת לפעול כי אם אין תלונה אין יכולת להספיק את ההתנהגות שלו. פנו אלינו נשים שסיפרו שהיו במקום הזה לפני שנים. הגשת כתב האישום היא החזרת השליטה לידיים של הנשים. אנשים כמו יוסי שוורץ לא יכולים להיות סמל של תרבות. אני שמחה שכתב האישום הוגש. המתלוננות שאנחנו מלוות סיפרו על חוויה מתקנת. סוף סוף הקשיבו להן".
שעות ספורות לפני הגשת כתב האישום הוציאו בקבוצת הפורום הודעה כי שוורץ פורש מניהול הפורום ואחזקה של החברות. יחד עם זאת, על השאלה האם הוא מוכר את האחזקות שלו בחברה לא ניתנה תשובה.
לאחר התחקיר שפורסם נגדו הודיע שוורץ בתחילת שנת 2022 כי הוא יוצא לחופשה מתפקידו כדי להילחם על חפותו. אז אמר "מתנהל נגדי מסע נקמה של סחיטה והכפשות. רוצה להתרכז במאבק להוצאת האמת והצדק לאור". למרות זאת המשיך שוורץ להגיע למשרדי הפורום. זאת לאחר מחאה ציבורית נגדו "זכותנו לבלות בביטחון".
דן לייבל, מנהל שיווק ותוכן בחברה, טען בפני מובילות המחאה כי "הוא עדיין מנותק מהפעילות. המשרד של יוסי ממוקם בפורום. אין לו צו הרחקה משם ואת כל עיסוקיו, לאורך כל החיים הוא מנהל משם. המטרה הייתה באמת לתת ליוסי להתמקד במלחמה על הצדק ולדאוג שהיא תצא לאור. 85%-90% מהזמן יוסי לא היה בכלל במשרדים... אני לא באמת חושב שמישהו באמת היה רוצה שיוסי ימכור את המניות שלו או יסיים את דרכו בפורום מ- 2 בחינות, הוא המנוע הכלכלי ובעל הממון".