בעקבות הזעם של משפחות החטופים על הכוונה לקיים עדלאידע בירושלים השנה, לראשונה מאז 1982, ולאחר שנציגיה קיימו היום (חמישי) פגישה עם ראש העיר משה ליאון - עיריית ירושלים הודיעה שהאירוע ישונה ל"תהלוכת פורים מאוחדים". עם זאת, בני משפחות רבים של חטופים עדיין מתנגדים לקיום האירוע.
2 צפייה בגלריה
אולי תרקוד איתי אירועים מומלצים חג פורים חופש ירושלים
אולי תרקוד איתי אירועים מומלצים חג פורים חופש ירושלים
חגיגות פורים בירושלים, לפני כשנתיים
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לפי העירייה, התהלוכה תצעד במסלולה המתוכנן, ברוח התקופה ועם תוכן מוזיקלי שעליו הוסכם בפגישה. נציגי משפחות החטופים הם אלה שביקשו לשנות את שם האירוע המתוכנן בפורים, כמו גם לצמצם את עוצמת המוזיקה שתופעל בו, וראש העיר ליאון נענה לבקשותיהם.
ההודעה שעדכנה על הסיכום שהושג הוצגה על ידי עיריית ירושלים כמשותפת לה ולדוברות מטה משפחות החטופים, אך בני משפחות חטופים אמרו ל-ynet כי הם אינם ערבים לסיכום שהושג מול העירייה. לטענתם, עדיין יש מתנגדים רבים להחלטה לקיים את האירוע. חלק טוענים כי בפגישה עם ראש העיר השתתפו חמישה נציגים בלבד, ושהסיכום הושג ללא אישור שאר בני המשפחות.
מעיריית ירושלים נמסר כי "תהלוכת פורים שתתקיים ביום שני הקרוב, שושן פורים, ברחובות הבירה, נועדה לשמור על החוסן הנפשי של ילדי ישראל ולתת להם מקום לשמוח, גם במציאות המורכבת בה אנו חיים. היא תיערך עם מוזיקה שתוכנה ועוצמתה נקבעו יחד עם משפחות החטופים".
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ל (במיל') הדר קפלוק ז"ל
הלווייתו של רס"ל (במיל') הדר קפלוק ז"ל
ראש העיר ירושלים משה ליאון. "הושג סיכום עם משפחות החטופים"
(צילום: רפי קוץ)
הרעיון לקיים את העדלאידע השנה בבירה, בצל המלחמה, עוררה ביקורת ציבורית רחבה - גם ממשפחות חטופים כאמור, שמסרבות לקבל את צעדות השמחה ברחובות כשיקיריהן עדיין בשבי. כמה מהמשפחות יחד עם אזרחים נוספים, שחלקם אינם גרים בירושלים, אף פתחו עצומה בקריאה לראש העיר משה ליאון לבטל את העדלאידע. "האירוע מנותק מהמתרחש במדינה", אמרו.
שני בתי ספר בירושלים, יאסא, התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות, ובית הספר הניסויי, הודיעו כי לא ישתתפו באירוע העדלאידע ביום שני, לפני ההחלטה לשנות את אופיו. בעקבות הלחץ הציבורי לביטול האירוע, העידו אמנים שאמורים להשתתף בו כי הם חווים קושי גדול בשל בקשות רבות מהם לא לקחת חלק בחגיגה, וחלק מהם אף שקלו לא להופיע.

גם השנה תתקיים מסיבת הרחוב הגדולה והמסורתית של ירושלים לאורך הרחובות אגריפס וניסים בכר, עם עמדות די-ג'יי. מבנים בבירה יתחפשו ליצורים קסומים במסגרת אירועי ה"פוריפלצת" ויתקיימו עשרות מסיבות בכל רחבי העיר בהובלת העירייה, ארגוני הסטודנטים, הפאבים הקהילתיים ומוסדות התרבות בכל רחבי העיר.
העדלאידע המרכזית בישראל - העדלאידע בחולון, שנחשבת לאחד מסמלי פורים - לא תתקיים השנה. כבר בחודש שעבר הודיעה העירייה כי "במצב זה אין זה נכון לערוך אירוע כה גדול ושמח כאשר משפחות רבות כל כך חרדות ליקיריהן החטופים, ואחרות כואבות על יקיריהן שנפלו". גם במודיעין החליט ראש העיר חיים ביבס לא לקיים את העדלאידע. תקציב האירוע חולק בין בתי ספר יסודיים לצורך חגיגות מצומצמות יותר של התלמידים.