איהאב כיוואן, בן 24 מג'דיידה מכר שבגליל המערבי, נפצע בלילה באורח אנוש כשנורה בתוך רכב - ואמש (שישי) נקבע מותו במרכז הרפואי לגליל בנהריה. מחקירת המשטרה עולה החשד כי מדובר ברצח על רקע סכסוכים.
כיוואן הוכנס בלילה לחדר ניתוח, אך כעבור מספר שעות מת מפצעיו. בתקרית נפצע גבר נוסף שמצבו הוגדר בינוני.
2 צפייה בגלריה
איהאב כיוואן
איהאב כיוואן
נורה למוות ברכב. איהאב כיוואן
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 81 בני אדם - לעומת 80 בתקופה המקבילה אשתקד. בחודש מאי נרצחו עד כה 15 בני אדם בחברה הערבית, ובג'דיידה מכר לבדה נרצחו השנה חמישה תושבים.
"הכפר שלנו הפך להיות הכי מסוכן", אמרה תושבת היישוב. "בכל רגע יכולים לירות ולרצוח. אין ביטחון אישי. נמאס לנו מכל הפשיעה. קשה לנו להתמודד עם אווירה כזו. בשעות הערב אנחנו נשארים בבית כי אנחנו חוששים שיפגעו בנו".
גבר נוסף מג'דיידה מכר אמר כי "אין סוף לפשיעה, חמישה נרצחים רק השנה זה מספר לא קל. לצערי אין מי שיתערב בנושא הפשיעה והאלימות, ואנחנו התושבים משלמים את המחיר היקר. הירי המתמשך עוד יגבה את חייהם של ילדים, נשים וקשישים - הכתובת תמיד על הקיר".
תושבים אחרים תהו "איפה המשטרה וכל ההנהגה הערבית וחברי כנסת? כולם מפקירים אותנו ולא מעניין אותם מה שמתרחש". לדבריהם "היום כשמישהו נרצח זה עובר בקלות וללא כעס. זה מראה את הייאוש אצל התושבים שהתחילו להסתכל על הרציחות כתופעה שתלווה אותם לכל החיים, וכל אחד מרגיש שהוא הבא בתור".
2 צפייה בגלריה
בילאל ארשיד, מנסור נעימי, אשרף ביארי, אדהם חמוד
בילאל ארשיד, מנסור נעימי, אשרף ביארי, אדהם חמוד
הנרצחים בג'דיידה מכר: בילאל ארשיד, מנסור נעימי, אשרף ביארי, אדהם חמוד
בפברואר האחרון נרצח מהנדס המועצה המקומית ג'דיידה-מכר, אדהם חמוד (38), בעת שנורה ברכבו בזמן עבודתו בשטח. חמוד לא היה היעד - והמתנקשים ירו בו משום שלא מצאו את היעד.
בחודש מרץ נורה למוות מנסור נעימי (50) מרכב חולף. גם הוא, על פי האישום שהוגש בעקבות הרצח, לא היה היעד - ונרצח משום שהיעד לא אותר.
בחודש שעבר נורה למוות אשרף ביארי (45). שבוע לאחר מכן נורה למוות בילאל ארשיד (40), עובד קבלן מעכו.
בנוסף, לפני חודש, עבד אלכרים בסל (59) נורה למוות על ידי שוטרים שהוזעקו בעקבות דיווח על קטטה בין משפחות - ועל פי החשד הבחינו בו שולף חפץ חד שבאמצעותו התכוון ככל הנראה לדקור את אחד המעורבים.
פורסם לראשונה: 22:35, 24.05.24