פרשת "המזוודות הוורודות": המשטרה הגישה אחר הצהריים (יום חמישי) הצהרת תובע לפני כתב אישום נגד ארבל מזרחי (23) מתל אביב, אוראל בן חיים (24) מכפר סבא, עידן צאובר (24) מכפר סבא ולי פוני (22) מקריית גת, החשודות בהברחת קוקאין לישראל. במשטרה מייחסים לארבע החשודות שלושה אירועים שונים של ייבוא סמים לישראל מחודש ספטמבר 2022: פעמיים מבודפשט, והפעם האחרונה לפני שבועיים מברלין. רק שתיים מהן שיתפו פעולה בחקירה והודו (ובהמשך הכחישו), והאחרות הכחישו מההתחלה.
במהלך הדיון דמעו החשודות בבית המשפט. במשטרה אומרים כי בחקירה עלה חשד גם לייבוא סמים מתאילנד, אך הדבר לא צוין בהצהרת התובע כי לא היו לכך מספיק ראיות. "יש בידינו מספיק ראיות תומכות, כולל התכתבויות בקבוצת הוואטסאפ של ייבוא הסמים, אך רק חלקן מסרו הודאה", אמר רב-פקד עזרא גולשטיין, קצין אגף חקירות ומודיעין של משטרת מרחב נתב"ג. לפי ההערכות, המשקל הכולל של הסמים שאותן הבריחו לפי החשד הצעירות מסתכם בכ-50 ק"ג.
3 צפייה בגלריה
ארבעת החשודות בהברחת סמים לישראל בחופשה בתאילנד
ארבעת החשודות בהברחת סמים לישראל בחופשה בתאילנד
ארבעת החשודות בהברחת הסמים בחופשה בתאילנד
3 צפייה בגלריה
החשודות בייבוא סמים בבית המשפט
החשודות בייבוא סמים בבית המשפט
החשודות בבית המשפט, היום
(צילום: מאיר תורג'מן)
חלק מההתכתבויות בין הצעירות כלל שימוש בקודים, וחלק היו באמירות פתוחות. לפי החשד, כשכתבו "סוס", הכוונה הייתה לסם. במשטרה אומרים שהחקירה עדיין לא הסתיימה כי "המטרה היא להגיע לראשי הפירמידה - למי שמממן עסקאות סמים מורכבות כאלה. אנחנו מקווים להגיע אליהם. הבנות לא שיתפו פעולה מעבר להודאה ראשונה, ובהמשך אף חזרו בהן ושמרו על זכות השתיקה".
החשודות ששיתפו פעולה בתחילת החקירה העידו שהבריחו סמים לארץ בספטמבר האחרון, ולפי רב-פקד עזרא גולשטיין הדבר "כולל תימוכין, מתווה הייבוא וגם מספר הבנות". בהמשך החקירה גם הן עבר להכחשה ושמרו על זכות השתיקה. עם זאת, במשטרה מציינים כי מלבד ההודאה ישנם גם סמים שנתפסו וההודעות בהתכתבויות הוואטסאפ של הצעירות.
במשטרה מדגישים כי הפרקליטות היא זו שתחליט בסופו של דבר כמה מעשי ייבוא לייחס לחשודות, אחרי שנחשדו תחילה בהברחה של כ-15 ק"ג קוקאין וקטמין מברלין. לפי החשד, אופרציות הייבוא התחלקו בין הצעירות במתווה שונה ובכמויות שונות, כך שכל אחת קיבלה עד עשרות אלפי שקלים, ולא פעם גם לא את כל הסכום עבור ההברחה. החקירה התמקדה באיסוף וניתוח הממצאים השונים לביסוס התשתית הראייתית נגד החשודות, לרבות בחינת מסמכים, מסלול מעברן של הארבע בין יבשות, גביית עדויות וניתוח תנועות כספיות.
במשטרה מדגישים כי החשד לגבי הבנות לא עלה עם הנחיתה, אלא מבעוד מועד באמצעות אמצעים מיוחדים של יחידה 747 בנתב"ג. החשודות מיוצגות על ידי עורכי הדין ששי גז, עידן שני, ליה פלוס, תמיר סננס ושלום בן שבת. בנוסף להגשת כתב האישום נגדן, פרקליטות מחוז מרכז תבקש מבית המשפט להמשיך את הארכת מעצרן עד תום ההליכים. מ-1 בינואר נתפסו 16 בלדרים בנתב"ג.

7 נאשמים בהברחת סם אונס

ביום חמישי האחרון הוגשו גם שני כתבי אישום נגד שישה צעירים וגבר מאזור המרכז בגין קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן. לפי האישומים, השבעה טסו לקפריסין במטרה לייבא סם מסוג GBL, הידוע בכינויו "סם האונס", ונעצרו מיד עם נחיתתם בישראל כשבמזוודות שלהם הוחבאו 38 ליטרים של הסם, בתוך בקבוקים של מוצרים תמימים למראה.
3 צפייה בגלריה
 מבריחי סמים
 מבריחי סמים
מימין למעלה: ירדן לוי, דניאל איבגי, אוריין אופק, חן וולף, מעוז טפירו, קובי גרינברג ודוד מוסה
על פי הרשתות החברתיות, נראה כי כמו בפרשת "המזוודות הוורודות", גם במקרה זה הבלדרים והבלדריות לא הסתירו את חייהם ונהגו לשתף בחייהם המלאים והטובים שכללו טיסות לחו"ל, מסיבות ובילויים. נראה שהנאשמים גם עוקבים זה אחר זה ברשתות החברתיות.
אחד הנאשמים, חן וולף, יחגוג במרץ 31. לפי האינסטגרם הוא התגורר בתל אביב. אחר הוא דוד מוסה (25) ממודיעין, שהתגייס לצבא ב-2017 והרבה לשתף תמונות משירותו הצבאי. ברשתות הרבה להעלות תכנים הקשורים למסיבות. מעוז טפירו (22) מתל אביב הרבה לשתף את "החיים הטובים" באינסטגרם, שם יש לו יותר מ-12 אלף עוקבים. הוא שיתף תמונות מבילויים, מסיבות וטיולים בארץ ובעולם.
דניאל איבגי (27) מיבנה השתחרר מצה"ל ב-2017, ומאז שימש כתקליטן במסיבות. גם הוא הרבה לשתף באינסטגרם בילויים ומסיבות שבהן הוא נראה לבוש היטב. ירדן לוי (24) מרמת גן טיילה בעולם, בין השאר בשוויץ, איטליה, סיני, תאילנד וארה"ב. היא מרבה גם כן לשתף בחייה ובבילוייה במסיבות טבע ועם חברות. נאשמת נוספת היא אוריין אופק, רק בת 20. הנאשם המבוגר ביותר הוא ין (קובי) גרינברג, בן 48 מרחובות, ששיתף בפייסבוק את טיוליו בחו"ל ופרסם תמונות ממסיבות שבהן בילה.
נזכיר כי בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הילה צור נכתב כי לאחר שנעצרו, שניים מהנאשמים שוחחו בתא המעצר ותיאמו את הגרסאות שאותן מסרו בחקירתם. השניים, ין גרינברג (48) מרחובות ומעוז טפירו (22) מתל אביב, מואשמים בנוסף בעבירת שיבוש הליכי משפט.
במקביל להגשת האישום, צור הגישה בקשה להארכת מעצרם של הנאשמים, בטענה כי מסוכנותם נלמדת "הן על פי טיב העבירות המיוחסות להם, שבהן ייבוא 'סם האונס', והן בשל כמות הסם שיובאה על ידם". לדבריה, "הכמויות מלמדות על פוטנציאל הפגיעה הרחב, זאת מאחר שמדובר בסם שייעודו הינו סחר והפצה. למעשיהם קדם תכנון מוקפד ומפורט, שכלל התארגנות והזמנת טיסות ליעד וכן תיאום גרסאות שקריות, לפיהן אם ייתפסו יאמרו כי הביאו חומרי ניקוי חוקיים".