2 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
האומיקרון ממשיך להתפשט: תוך יום אחד בלבד עלה מספר המאומתים וה"חשודים" ברמה גבוהה להידבקות בזן המדבק מ-428 בני אדם ל-627. לפי נתונים שהגיעו לידי ynet, נכון להערב (שבת) ישנם 134 ישראלים שמהבדיקות שנערכו להם עלה כי הם נשאים של הזן, ו-386 שקיים חשד גבוה שנדבקו.
עם זאת, בקרב 627 המאומתים לנגיף, 236 בני אדם (שרק 55 מהם מאומתים לזן עצמו) חווים סימפטומים - פחות מחצי. 376 העבירו את הנגיף ללא תסמינים. 388 בני אדם שנדבקו או נחשפו לזן הוגדרו מוגנים, ורק 92 מהם אובחנו עם אומיקרון. בקרב הלא מוגנים המספר עומד על 42 מתוך 225.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

יותר מחצי מהמאומתים וה"חשודים" חזרו לאחרונה מחו"ל: 86 מאומתים ו-219 נדבקים עם חשד גבוה שנחשפו לווריאנט החדש. כמו כן, 86 נדבקו בווריאנט בגלל שנחשפו לחוזרים מחו"ל, וקיים חשד לגבי עוד 53 בני אדם. בנוסף, 182 נדבקו בקורונה בתוך הקהילה, כש-18 מהם בוודאות נדבקו באומיקרון.
בימים הקרובים צפוי משרד הבריאות לסווג את ארצות הברית, קנדה, פורטוגל, טורקיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו ובלגיה כמדינות אדומות. המשמעות: מרגע שהרשימה תאושר בממשלה ובכנסת, ישראלים יוכלו לטוס אליהן רק באישור ועדת חריגים והחזרה מהן תהיה הישר למלונית בידוד.
2 צפייה בגלריה
עומס בנתב"ג
עומס בנתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור)
הערב הודיעו חברות התעופה הבריטיות וירג'ין ובריטיש איירווייז על הפסקת הקו בין תל אביב ללונדון מיום ראשון ועד לסוף החודש. עם זאת, חברות תעופה נוספות שמבצעות טיסות בין שתי הערים טרם הודיעו על מהלך דומה.
בתוך כך, 873 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף, לאחר שביום חמישי אובחנו 861 חיוביים. אתמול בוצעו כ-92 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.95% - הגבוה ביותר בשבועות האחרונים. היום נוספו כבר 264 מאומתים. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מקדם ההדבקה עלה מעט והוא עומד על 1.11 – דבר המעיד על התפשטות המגפה.
למרות העלייה במספר המאומתים, בבתי החולים מספר המאושפזים נותר יציב יחסית. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 128 חולי קורונה, 81 מהם במצב קשה. 41 חולים מחוברים למכונות הנשמה. 78.5% מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,232 חולי קורונה, שניים מהם אתמול. מדובר באדם בן פחות מ-60 שלא היה מחוסן בכלל ואדם מעל גיל 60 שהוגדר מחוסן – כלומר קיבל את המנה השנייה או השלישית של החיסון בחצי השנה האחרונה. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 30 חולי קורונה מסיבוכי המחלה.