המודיעין המסכל בגאורגיה הודיע כי סיכל חיסול של אזרח ישראלי על אדמת המדינה. לפי הודעת ארגון הביון הגאורגי, החיסול הוזמן על ידי אזרח איראני.
לפי ההודעה הרשמית של "השב"כ הגאורגי", אזרח פקיסטני שהגיע לגאורגיה ממדינה שלישית, היה אמור לבצע את החיסול. במקביל, קבוצת אנשים עם אזרחויות כפולות של גאורגיה ואיראן היו אמונים על העברת כלי הנשק, שבאמצעותם היה אמור להתבצע אותו חיסול של אזרח ישראלי.
1 צפייה בגלריה
כיכר החירות בטביליסי
כיכר החירות בטביליסי
כיכר החירות בטביליסי
(צילום: shutterstock)
הביון הגאורגי ציין בהודעתו כי הפקיסטני קיבל את המידע לגבי הישראלי שאותו היה אמור לחסל לפני הגעתו לגאורגיה. באותה מדינה שלישית שבה עבר הוא שכר דירה ויצר קשרים שונים. בהמשך גם עקב אחר האזרח הישראלי שהיה היעד.
על פי הגאורגים, קבוצת העברת הנשק ומי שאמור היה להיות המחסל לא היו בקשר ישיר זה עם זה, במטרה להקשות על המעקב אחריהם. הם ציינו כי "התיאום עם הקבוצה והמחסל נעשה מחו"ל". בנוסף, הנשק והתחמושת הוטמנו בכמה מקומות שונים בבירה טביליסי.
המודיעין הגאורגי הודיע כי עצר את אותו אזרח פקיסטני, לצד לפחות אדם נוסף עם אזרחות כפולה. בנוסף, הם החרימו כלי נשק, תחמושת והחסנים ניידים. הגאורגים אמרו גם כי הם ממשיכים בחקירה במטרה להגיע ליתר המעורבים במזימת החיסול.

אין זו הפעם הראשונה שאיראן מנסה לחסל ישראלים במדינות זרות. ביולי האחרון נעצרו באיסטנבול שבטורקיה סוכנים של משמרות המהפכה שתכננו לבצע פיגוע ירי וחטיפה נגד תיירים ישראלים במדינה.
גם איש העסקים הישראלי יאיר גלר על הכוונת האיראנית, אבל בפברואר השנה חוליית החיסול נעצרה באיסטנבול. בשנים האחרונות גם בקפריסין ובמדינות אחרות ניסו האיראנים לחסל ישראלים, וכשלו.