2 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה יפה בן דויד
ועידה ועידת האנשים של המדינה יפה בן דויד
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד
(צילום: עמית שאבי)
הסתדרות המורים הכריזה אחר הצהריים (ראשון) על סכסוך עבודה, בדרישה לשפר את תנאי שכרם. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, איימה היום כי שנת הלימודים לא תיפתח אם לא ייחתם הסכם שכר עם המורים עד סוף יוני. "משרד האוצר הציע הצעות מבזות שמשפילות את המורים", תקפה. "אנחנו נערכים כבר כעת לשיבושים ולעיצומים קשים במערכת החינוך. מערכת החינוך מדממת, ולצערי מנצלים את העובדה שמדובר במגזר מוחלש ש-90% ממנו נשים - גננות, מורות ומנהלות - ומזלזלים בו".
לדברי בן דויד, "לשנת הלימודים הבאה חסרים יותר מ-8,000 מורים. יש צפי לצונאמי של פרישות, ולכן ההורים לא צריכים לחשוש משביתה - אלא מכך שלא ניתן לפתוח את שנת הלימודים בשל מחסור במורים ובגננות".

לאחר מכן תקפה מזכ"לית הסתדרות המורים את פקידי האוצר: "ילדים בני 25, שאינם מבינים, מנהלים את המשא ומתן - ולכן כך נראית מערכת החינוך. פקידי האוצר רדומים, הם לא מבינים ורוצים לנהל את מערכת החינוך כשהתפקיד שלהם הוא לדאוג לכסף".
היא קראה לשר האוצר אביגדור ליברמן להתערב לפני שיהיה מאוחר: "הוא אמר לי שכשייפתח המשא ומתן, הוא יהיה עם המורים. אני קוראת לו לקיים את ההבטחה. לצערי, הבשורה של האוצר למורים היא בשורת איוב - ואנחנו לא נסכים לבשורה כזו".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן. "אמר שהוא יהיה עם המורים, הגיע הזמן לקיים את ההבטחה"
(צילום: קובי קואנקס)
לדברי בן דויד, משרד האוצר הציע שמורה מתחיל יקבל שכר של 8,200 שקלים ברוטו במקום 6,800 שקלים כיום. מורים עם ותק עד של 15 שנה יקבלו תוספת של מאות שקלים בודדים ומעבר לכך לא יקבלו דבר. מדובר בתוספת גדולה יחסית למורים המתחילים, ששכרם נמוך מאוד, על חשבון תוספת למורים הוותיקים יותר. "זוהי הצעה מבישה, פסלנו אותה על הסף", אמרה. "לא נסכים שיותר מחמישים אחוזים מהמורים יקבלו אפס תוספת, והמורה המתחיל יקבל שכר מבזה. ישנה אינפלציה של 3.5 אחוזים, ובמקום להעלות שכר ממשיכים לפגוע במורים".
לדבריה, מורים ומנהלים רבים ממתינים לתוצאות המשא ומתן כדי להחליט אם לפרוש, ואחרים לא ניגשים למכרזי ניהול. "מורים ומנהלים מצוינים פורשים בשל השכר והתנאים", אמרה.
בן דויד סבורה שיש לסיים את המשא ומתן עד סוף יוני, על מנת שבתי הספר יצליחו להיערך בזמן ולמנוע אי ודאות. "אם פקידי האוצר יתיישבו סביב שולחן הדיונים יתייחסו ברצינות לנתונים ולא יגררו רגליים ניתן להגיע להסכם עד סוף יוני, אך אם ימשיכו לגרור רגליים ולזלזל הם יגרמו לכך שלא נפתח את שנת הלימודים", אמרה.