כ-300 חימושים נורו לעבר ישראל במהלך הלילה - אך רובם לא חצו לשטחה, יורטו ונפלו בדרך: עם תחילת המתקפה האיראנית נגד ישראל בשעות הלילה (בין שבת לראשון), הופצו ברשתות החברתיות סרטונים של הכטב"מים והטילים ששוגרו עוברים בשמי מדינות ערב באזור, שמפרידות בין המדינות. רוב הסרטונים שפורסמו צולמו באזור עיראק, ולכן לא מפתיע שדווקא משם יוצאים היום תיעודים של נפילות בשטחי המדינה.

כאמור, מרבית הטילים והכטב"מים ששיגרה איראן כלל לא הגיעו ליעדם בישראל. חשבונות פרטיים ברשתות החברתיות החלו לפרסם בשעות הבוקר תמונות מאזורים שונים בעיראק, ובהם נטען כי מדובר בטילים איראניים שנפלו במחוזות במדינה.
אחד העיתונאים המקומיים פרסם היום בחשבונו הפרטי ברשת X תמונות של שרידי טילים, צינורות חלולים, וציין כי שני טילים איראניים נפלו באדמות עיראק: האחד באזור אל-יוספיה, שבדרום-מערב בגדאד, והשני באזור רואנדז במחוז אירביל שבצפון המדינה. העיתונאי המקומי העלה בהמשך לחשבונו סרטון נוסף, וטען כי מדובר בטיל איראני שנפל גם הוא באזור אירביל.
ולא רק טילים - גם חלק מהכטב"מים האיראניים נפלו הרבה לפני שהגיעו ליעדם. בערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת", ציטטו היום מקור ביטחוני שטען שכטב"ם איראני, שהיה חלק מהמטח ששוגר לעבר ישראל, נמצא בעיר אל-נג'ף שבעיראק.
הפרלמנט הירדני מסר הצהרה שלפיה על כלי התקשורת השונים לדייק בפרטים, ולא לפרסם שמועות שיוצרות אווירת הפחדה. בהודעה צוין כי חלק מהכטב"מים שנכנסו למרחב האווירי הירדני טופלו ויורטו כדי שלא יהוו סכנה עבור האזרחים ושכונות המגורים. "רסיסים נפלו במספר מקומות מבלי לגרום לנזק משמעותי או לפציעות. הצעד היחיד שננקט אתמול היה סגירת המרחב האווירי הירדני באופן זמני", נטען.
5 צפייה בגלריה
תיעוד נפילות באירביל
תיעוד נפילות באירביל
חלקי טילים שאותרו באירביל שבעיראק
הלילה נרשם הישג ההיסטורי להגנה האווירית הישראלית אל מול מטח הטילים והכטב"מים הגדול ביותר שמולו ניצבה מדינה כלשהי. אף אחד מ-185 הכטב"מים מסוג שאהד 238 ששיגרו האיראנים ושלוחותיהם לא חדר את גבולות המדינה, וכך גם אף אחד מ-36 טילי השיוט ששוגרו. מתוך 110 הטילים הבליסטיים, מסוג "חייבר שכן", מספר קטן חדר לשטח ישראל, ומספר קטן עוד יותר התפוצץ.
70 מהכטב"מים יורטו על ידי האמריקנים, וגם מטוסי הקרב הבריטיים שהגיעו מקפריסין נטלו חלק ביירוטים. האמריקנים והבריטים ביצעו את היירוטים בין היתר בעיראק ובסוריה. בירדן הודיעו כי גם הם יירטו.
מטוסי הקרב של חיל האוויר יירטו את יתר הכטב"מים מחוץ לגבולות המדינה. ההישג הגדול הוא ההצלחה של מטוסי הקרב ליירט מספר כטב"מים כה רב.