ועידת החינוך מאורגנת על-ידי קבוצת "ידיעות אחרונות" בשיתוף נותני חסות.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס התראיין היום (רביעי) בוועידת החינוך של ynet ו"ידיעות אחרונות". ביבס התייחס למשא ומתן בין האוצר לארגון המורים על הסכם שכר חדש, שמתנהל בצל פערים גדולים ואיומי שביתה בתיכונים, ואמר כי "דווקא ב-24 השעות האחרונות אני קצת יותר אופטימי ממה שהייתי לפני כן, אנחנו רואים התקרבות".
לדברי ביבס, "אנחנו מאוד מעורבים, כל הצוות שלי נמצא שם, אבל כמו כל הסכם זה לוקח הרבה מאוד זמן". יו"ר מרכז השלטון המקומי הוסיף כי הוא "מאמין גדול שבלחץ של כל הצדדים וברצון טוב של משרד האוצר, בסופו של דבר ניתן יהיה להגיע להסכם שהתכלית שלו היא פתיחת שנת הלימודים בכל מערכת החינוך. כמו שצריך להיות במדינה מתוקנת".
3 צפייה בגלריה
ועידת החינוך
ועידת החינוך
"המורים זה המשאב הכי חשוב לחינוך דור העתיד". ביבס בוועידת החינוך, היום
(צילום: דנה קופל)
אכן נרשמה היום התקדמות במשא ומתן, כשמשרד החינוך הציג לנציגי ארגון המורים ומשרד האוצר את המתווה החדש של השר יואב קיש - ולפיו תינתן תוספת שכר של 2,000 שקלים לכל מורה. על פי המתווה, ייחתם עם ארגון המורים הסכם לשש שנים. עם זאת, המתווה עדיין לא הוסכם על הצדדים ועדיין קיימים ביניהם פערים.
בנוגע לתוספות השכר, אמר היום ביבס כי "המורים שמאוגדים תחת ארגון המורים נמצאים כבר שנה וחצי בלי הסכם שכר, ולכן לא מקבלים תוספת נדרשת שאותה קיבל כל המשק". הוא הוסיף כי "צריך לתת להם וצריך לדאוג. זה המשאב הכי חשוב כדי לחנך את דור העתיד, ואנחנו צריכים לדאוג להם לשכר הטוב ביותר".
3 צפייה בגלריה
משרד החינוך הציג לנציגי האוצר וארגון המורים את מתווה השר. סמוטריץ', ארז וקיש
משרד החינוך הציג לנציגי האוצר וארגון המורים את מתווה השר. סמוטריץ', ארז וקיש
משרד החינוך הציג לנציגי האוצר וארגון המורים את מתווה השר. סמוטריץ', ארז וקיש
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן, שלו שלום)
אולם, כשנשאל האם יתמוך בשביתה של ארגון המורים, במידה שאכן היא תצא לפועל ב-1 בספטמבר, אמר ביבס כי "אם תונח הצעה בסופו של דבר שהיא הצעה טובה, אז אני אוכל לבוא לארגון ולהגיד לו 'מדובר בהצעה רצינית, רדו מהעץ, אחרת נצטרף לעתירה נגד הדבר הזה (השביתה)'. אם לא תהיה הצעה רצינית, לא נוכל לעשות את זה". הוא הוסיף כי הוא "מאמין שכשתהיה הצעה קונקרטית ורצינית, ארגון המורים יחתום על זה".
יו"ר המרכז השלטון המקומי התייחס גם למשבר כוח האדם במערכת החינוך. "אחרי הקורונה קשה מאוד לגייס אנשים. כשאני מסתכל על גילאי לידה עד 3 ועל החינוך המיוחד, ואני רואה את כל השביתות וכל הדברים מסביב - אז בסופו של דבר הם צודקים", ציין ביבס. "אם לא יהיה שכר טוב לא יהיו מטפלות. אנחנו רואים מטפלות שבורחות ממעונות יום ומגנים פרטיים, ולכן זה נושא שצריך לטפל בו".
3 צפייה בגלריה
מתוך המתווה שפורסם
מתוך המתווה שפורסם
"הילדים לא חיים בחלל ריק". מתווה משרד החינוך - "חינוך לכל הדעות - לומדים לנהל מחלוקות"
(מתוך המתווה)
מעבר לסוגיית כוח האדם, גם בכיתות לימוד קיים מחסור חמור. "במדינת ישראל חסרות, מעבר למה שנבנה כל שנה, כ-4,000 כיתות לימוד. יש 4,000 כיתות לימוד שאפשר כבר מחר בבוקר לצאת לבצע אותן. לפי תוכנית החומש, מתוכננות עוד 18 אלף כיתות לימוד, והאוצר מאפשר רק 3,500 כיתות בשנה. למה? קחו את התכנית, ובואו נוציא היום לדרך את הכול", אמר יו"ר מרכז השלטון המקומי.
ביבס התייחס גם לתוכנית של משרד החינוך להכניס בשנת הלימודים הקרובה תכנים על המחלוקות סביב המהפכה המשפטית, ואמר כי "מהיום שנבחרתי, אני לא נותן לפוליטיקאים להיכנס למערכת. אבל לבוא וללמוד על האקטואליה, על הפוליטיקה, על כל מה שקורה, בוודאי שכן. צריך לדבר על זה". לדבריו, "הילדים לא חיים בחלל ריק. הם רואים מה קורה, שואלים שאלות. הם רוצים להיות שם ואני חושב שזה נכון לתת להם את הכלים כדי להתמודד, מבלי להפוך את בית הספר לאיזשהו מגרש פוליטי".