3 צפייה בגלריה
סמוטריץ', ארז וקיש
סמוטריץ', ארז וקיש
סמוטריץ', ארז וקיש
(צילום: אלכס קולומויסקי, הדר יואביאן, שלו שלום)
משרד החינוך הציג אחר הצהריים (רביעי) לנציגי ארגון המורים ומשרד האוצר את המתווה של השר יואב קיש - ולפיו תינתן תוספת שכר של 2,000 שקלים לכל מורה. על פי המתווה, ייחתם עם ארגון המורים הסכם לשש שנים. עם זאת, המתווה עדיין לא הוסכם על הצדדים ועדיין קיימים ביניהם פערים.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "איננו נכנסים לפרטי המשא ומתן. לצערנו הפערים גדולים ועדיין אין הסכמות. אנחנו עושים מאמצים להגיע להסכמות שיביאו לשיפור מערכת החינוך". ישיבת המשא ומתן בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר נמשכה אתמול יותר מ-12 שעות ונגמרה בשעה 04:30 בבוקר.

השיחות צפויות להתחדש בשעות הצהריים, כשברקע לכך עומדת הבהרתו של יו"ר ארגון המורים רן ארז מאתמול, שאמר כי היום זה המועד האחרון לסיום המשא ומתן על הסכם שכר חדש. "יש לי תעסוקה אלטרנטיבית למורים ומאגר של אלפי מקומות עבודה חלופיים למורים במשרה מלאה ובחלקי משרה, שיסייעו להם להתפרנס במהלך השביתה", אמר אתמול ארז בשיחה עם ynet. "אם לא יהיה הסכם ונצא לשביתה, כפי שנראה כרגע, נחשוף את מקומות העבודה למורים".
במקביל, עשרות תלמידים והורים הפגינו בצהריים מול קריית הממשלה בתל אביב. המפגינים נשמעו קוראים בין היתר: "פותחים שנה בזמן", "לא ניתן לפולין להתבטל" ו"העיקר לפתוח את שנת הלימודים בזמן".
3 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים והילדים בתל אביב
הפגנת ההורים והילדים בתל אביב
ההפגנה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
הפגנת ההורים והילדים בתל אביב
הפגנת ההורים והילדים בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)

קיש הבהיר כבר הבוקר בוועידת החינוך של ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "בשיחות היום תתקבל החלטה - האם הגענו להסכם או לא, ונודיע על כך עד מחר בבוקר". הוא הוסיף: "העלאת שכר למורים זה בעיניי דבר סופר חשוב ואני שותף מלא לארגון המורים בעניין הזה".
ארז התייחס היום בריאיון ל-ynet Live לתפקידו של קיש במשבר, ואמר כי "שר החינוך רוצה לפתוח את שנת הלימודים ועושה כל מאמץ, אבל סמוטריץ' רוצה להוכיח שהוא גיבור וחזק, שהוא ילמד את ארגון המורים לקח". לדברי ארז, "שר האוצר ישבור את הארגון, יביא את מערכת החינוך להפרטה, לחוזים אישיים - ויחליש את המורים".

יו"ר ארגון המורים הוסיף: "אם יש לנו שר חינוך שרוצה אבל לא יכול, ושר אוצר שיכול אבל לא רוצה - הגיע הזמן שנתניהו יקרא לשרים ויגיד שסך הכול הדרישות של המורים צודקות. הוא זה שיכול להכריע בוויכוח בין שני השרים. תלמידי ישראל צריכים לדעת לפחות יום לפני פתיחת שנת הלימודים אם הם כן יכולים להגיע לבית הספר או לא. אני לא רוצה שהם יחכו עד הבוקר".
האוצר, נציין, העביר ביום ראשון הצעה חדשה לארגון המורים, ולפיה המורים ילמדו שעה נוספת בכיתות - 25 שעות שבועיות במקום 24 - ובתמורה יופחתו להם שעתיים פרטניות בהן הם יושבים עם תלמידים בקבוצות קטנות. בשכר, האוצר מתעקש על תוספת של עד 1,000 שקל בלבד לכל מורה, וארז מצידו על 2,000.