אמהותיהן של כמה מהחטופות שבשבי חמאס ברצועת עזה הגיבו בחריפות אמש (יום רביעי) לפרסום ב-ynet שלפיו שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירב לצפות בתיעוד חדש מחטיפתן ב-7 באוקטובר, ואף אמר לשרים שצפו בסרטון: "אתם בכוח לא רוצים לישון טוב בלילה?". אמה של נעמה לוי, שתיעוד מחטיפתה האכזרית הופץ ברשתות עוד ביום הטבח, אמרה כי ״הסרטון קשה מאוד לצפייה, אבל שסמוטריץ' יראה ולא יעצום עין, לא ינום ולא יישן ויהיה באימה מוחלטת, עם הבנה מלאה שאין דבר יותר דחוף, בהול וחשוב לעם ישראל מהשבת והצלת הנערות האלו והחטופים כולם".
2 צפייה בגלריה
נעמה לוי לירי אלבג קרינה ארייב חטופות נחטפו שבי חמאס עזה שבעה באוקטובר בצלאל סמוטריץ' שר האוצר
נעמה לוי לירי אלבג קרינה ארייב חטופות נחטפו שבי חמאס עזה שבעה באוקטובר בצלאל סמוטריץ' שר האוצר
החטופות נעמה לוי, לירי אלבג וקרינה ארייב
אמה של נעמה, אילת, הוסיפה: "חבל שצריך כל כך הרבה אמצעי המחשה כדי להבהיר את הדברים למקבלי ההחלטות. איך זה לא ברור?". שירה, אמה של החטופה לירי אלבג, מתחה ביקורת חריפה על סמוטריץ': "ראינו את הסרטון המדובר לפני כשלושה שבועות והזדעזענו. הוא מאוד-מאוד קשה לצפייה. ביקשנו שחברי הקבינט יצפו בו גם כדי שיבינו מה הבנות שלנו עברו, מה הן עדיין עוברות. אני מזועזעת ומתביישת ששר בממשלת ישראל אמר את זה. הוא לא יישן טוב בלילה? אנחנו לא ישנים כבר 187 ימים, הבנות שלנו לא ישנות. איך הוא לא מתבייש?".
אירה ארייב, אמה של החטופה קרינה ארייב, אמרה כי "מדובר בסרטון קשה שמדגיש את הזוועות שעברו הבנות ביום החטיפה, ואת הקשיים שהן עוברות בכל רגע מאז. כרגע הסרטון לא מאושר לפרסום ולכן אי אפשר לפרט על תוכנו. אנחנו לא יכולים להכריח אף אחד לצפות בו, פשוט ביקשנו שיראו מה הבנות שלנו עברו ועוברות".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה
בצלאל סמוטריץ' בישיבת הסיעה
"רק ביקשנו שייראו מה הבנות שלנו עברו ועוברות". אירה על השר סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי )

אייל, אביה של התצפיתנית רוני אשל שנהרגה בטבח, התייחס גם הוא לפרסום ואמר כי "אני מצר על העובדה שעד הרגע הזה לא השכילו בצה"ל לשתף אותנו ההורים השכולים בסרטון הזה. בנוגע לסמוטריץ' - אני לא מתפלא. הניתוק בין ההורים השכולים להנהגה הלא-ראויה הוא מצער ובולט. במקום להיות יחד איתנו בשעות הקשות האלה, הם בוחרים בתגובות שרק מרחיקות ומתסכלות אותנו עוד יותר. האמירה הזאת מקוממת ומזלזלת, זה מעליב בשביל הבנות שלצערנו כבר לא נמצאות איתנו, ובמיוחד לחטופות שלנו שנמצאות במנהרות".
הסרטון, שנתפס לאחרונה, צולם ממצלמות "גו פרו" של מחבלי נוחבה מהקרב על מוצב נחל עוז, וקשור בחטיפת החיילות מהבסיס. שר הביטחון יואב גלנט הציג אותו עוד קודם לכן בפני חברי קבינט המלחמה, והתיעוד הותיר רושם קשה על הצופים. גורמים המעורים בנושא טענו שהצפייה בו דחפה את חברי קבינט ניהול המלחמה להרחיב את המנדט של צוות ניהול המו"מ לעסקת חטופים. על אף שהאפשרות ניתנה לכלל החברים בקבינט, בחרו לצפות בו רק השרים איתמר בן גביר, מירי רגב וגילה גמליאל.
פורסם לראשונה: 22:51, 10.04.24