האלימות ממשיכה להשתולל, בלי הפסקה: איאד דבדוב, בן 32 מג'דיידה-מכר שבגליל המערבי, נורה אמש (שני) למוות ביישוב מגוריו. גבר נוסף, גם הוא בשנות ה-30 לחייו ותושב ג'דיידה-מכר, נפצע באורח קשה. המשטרה מסרה כי פתחה בחקירה לבירור נסיבות התקרית. שוטרים נשלחו גם לבצע סריקות ביישוב, ואספו ממצאים מזירת הירי.
הפצועים מהתקרית פונו על-ידי אמבולנס פרטי לבית החולים לגליל בנהריה, כאשר בגבר שנפצע אנושות בוצעו פעולות החייאה. בבית החולים מסרו כי עם הגעתם שני הפצועים הוכנסו לטיפול בחדר ההלם. בהמשך נקבע מותו של הפצוע האנוש.
2 צפייה בגלריה
הנרצח איאד דבדוב
הנרצח איאד דבדוב
הנרצח איאד דבדוב
מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לפשיעה המשתוללת בחברה הערבית, ובתדרוך בניו יורק לאחר נאומו בעצרת הכללית של האו"ם אמר כי צוות שרים הוקם לטיפול באלימות בחברה הערבית - וכי ביום ראשון הוא יכונס לפגישה ראשונה.
הרצח אמש הוא ה-99 בחברה הערבית מתחילת השנה, והוא מגיע אחרי סוף שבוע מדמם במגזר. במוצאי שבת נורתה למוות סומאיה אל-טלאלקה בת ה-42 בלקיה שבנגב. שלוש בנותיה נעצרו לאחר התקרית בחשד למעורבות בירי - חרף העובדה שאחת מהן בת 14, והן כלל לא ידעו שאמן מתה בבית החולים. השוטרים אף לא הביאו חוקרת ילדים על מנת לתשאל אותן. לאחר כמה שעות הן שוחררו ממעצר, ובן אחר של הנרצחת, בן 16, נעצר בהמשך בחשד למעורבות ברצח.
2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בנאום ראשון באו"ם
נפתלי בנט בנאום ראשון באו"ם
ביום ראשון יכונס צוות שרים לטיפול באלימות בחברה הערבית. בנט
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
ביום שישי נורה למוות בבאר שבע אחמד אלג'רג'אוי, בן 30 משגב שלום, בבית קפה בעיר העתיקה. מחקירת המשטרה עולה כי הסיבה לרצח היא ככל הנראה נקמת דם בין משפחת אלג'רג'אוי למשפחת אבו טהא. צעיר בן 25 שישב במקום נפצע מהירי באורח בינוני. לאלג'רג'אוי היה עבר פלילי עשיר שכלל מעצרים ועונשי מאסר. לפני כן נפצע קשה איהם עבד אלהאדי בן ה-6 מירי תועה שפגע ברכב שבו נסע באום אל-פחם, בזמן שחזר עם דודו מחתונה.
מוקדם יותר ביום שישי נפצע גבר באורח קשה מירי בכפר קאסם. הירי התרחש כשעתיים לאחר הרצח של העבריין המורשע נעים סורי (56) - שנורה למוות בכניסה לבניין מגוריו בנצרת. סורי השתחרר לפני כארבעה חודשים מהכלא, בתום 19 שנות מאסר - בין היתר על עבירת רצח שבה הורשע. ביום חמישי חוסל ביריות חוסאם עותמאן בן ה-30 בדרך אלנבי בחיפה.

ניצב ג'מאל חכרוש, הממונה על אגף סיכול הפשיעה ביישובים הערביים במשטרה שגם על הבית שלו בכפר כנא ירו לאחרונה, הודה בריאיון שלשום לאולפן ynet כי למשטרה אין הרתעה ברחוב הערבי. "יש דברים שהוזנחו במשך עשרות שנים, אי-אפשר לצפות שבחודש-חודשיים תראו את התוצאה שאנחנו רוצים", אמר. "התוצאה עדיין לא טובה, אבל אני אופטימי כי אני מכיר את התוכניות וער לזה שכולם רוצים לתמוך ולתת את הכוח והגיבוי כדי שנפעל ברחוב הערבי. אנחנו עדיין בשלבי ההתארגנות, ויש הבטחות להרבה כוחות שיגיעו. התקציב יאושר רק בחודש נובמבר, ואז נקבל אותם".
ציפי שמילוביץ השתתפה בהכנת הכתבה
פורסם לראשונה: 22:50, 27.09.21