לאחר שכוכבת "האח הגדול" גל גברעם סיפרה על יחס בעייתי כשהגיעה לתחנת המשטרה כדי להתלונן על סוכן הדוגמניות שי אביטל - השר לביטחון הפנים והמשטרה פרסמו הודעות התנצלות.
ממשטרת ישראל נמסר הבוקר (רביעי): "מדובר בתקלה חמורה, ולפיכך הנחה מפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר תל אביב עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת".
3 צפייה בגלריה
"אני אמשיך". גל גברעם
"אני אמשיך". גל גברעם
"אני אמשיך". גל גברעם
(צילום: מיכה לובטון)
3 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
שי אביטל
(צילום: ענת מוסברג)
עוד נמסר מהמשטרה: "צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, על ידי מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר כי "האירוע שהתרחש הלילה בו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות". הוא הוסיף: "מפכ"ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השירות שעל המשטרה לתת לאזרח, ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן עם כניסתי לתפקיד התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".
בהמשך, גם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, התייחס בעצמו למקרה: "הליך תלונתה של גל גברעם נבדק כעת ברמות הבכירות ביותר במחוז תל אביב, והוא ייבחן גם על ידי יחידת השירות הארצית וממצאי הבדיקה יוצגו עוד היום. אנו נפיק מהבדיקה את כל הלקחים בכדי שמתלוננות ומתלוננים שמגיעים לתחנות המשטרה יקבלו את היחס והשירות הטוב ביותר. עם כניסתי לתפקיד שמתי את נושא השירות לאזרח בראש סדר העדיפויות ולא אסבול חוסר רגישות כלפי מי שמגיע לתחנת המשטרה בכדי להגיש תלונה. נבדוק ברצינות את האירוע ונתקן במהרה את הליקויים".
3 צפייה בגלריה
השר לביטחון פנים עמר בר לב עם צמרת המשטרה לאחר מצעד הדגלים בירושלים
השר לביטחון פנים עמר בר לב עם צמרת המשטרה לאחר מצעד הדגלים בירושלים
"שמנו בראש סדר העדיפויות את השירות לאזרח". בר-לב ושבתאי
(צילום: דוברות המשטרה)
בפוסט שפרסמה באינסטגרם סיפרה גברעם על הגעתה אמש למטה מחוז תל אביב. "כולם אמרו שאם את יכולה אז תלכי להעיד ותעידי, ואולי סוף-סוף יעשו לבן זונה הזה משהו והגעתי לתחנת המשטרה. הגעתי, באתי לתת את העדות שלי. באתי לתת עוד סיפור שהחרא הזה עשה".
היא אמרה כי בעת שהגיעה וציינה כי ברצונה להגיש תלונה על הטרדה מינית, נשאלה על ידי הפקיד התורן מתי זה קרה. "אמרתי - לפני שנתיים", סיפרה ואמרה שהשוטר שאל: "למה באת רק עכשיו?". גברעם הגיבה בפוסט: "מי שמך? מי אתה בכלל? הוא לא אשם, פשוט לא תדרכו אותו. זה רק עוד כשל קטן בתוך המערכת, אבל אני אמשיך".
"עניתי לו - כי פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. והוא שתק", אמרה בדמעות והמשיכה לתקוף את המשטרה. "אמרו לי - יש חוקרת אחת בלילה וזה ייקח עוד שעתיים-שלוש. אתם יכולים לחכות או להגיש תלונה במחשב. באתי, הגעתי עד למקום. צעקתם בכל מקום שפתחתם חקירה מיוחדת. השר לביטחון פנים עומר בר-לב - קראתם לכולנו לבוא להעיד, וזה לא משהו פשוט לעשות. משטרת ישראל, איפה אתם? אתם אמורים להגן עלינו".
"אז פחדתי, לא אמרתי מילה, אבל אני לא יכולה לשתוק", הוסיפה. "אני מצטערת שלא עשיתי את זה קודם. אבל אתם המשטרה, איפה אתם? איפה מפקד המחוז? הגעתי להתלונן ושלחו אותי הביתה או לשלוח תמונה במחשב. איפה היחס למישהי שחוותה משהו? משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש. אם שאלתם את עצמכם איך זה הגיוני ש-20 שנה הבן אדם מטריד סדרתי וכולם שותקים, אז הנה התשובה שלכם. אני הלכתי וגלגלו אותי מכל המדרגות. אתם אמורים לשמור עליי. איך אישה תבוא להתלונן כשאתם מזלזלים בה?".
המשטרה חוקרת בימים האחרונים תלונות שהוגשו נגד אביטל בחשד להטרדה ולתקיפה מינית, אחרי שורת עדויות נגדו שהתפרסמו בכלי התקשורת. מאז שידור התחקירים בעניינו עזבו אותו דוגמניות מפורסמות רבות שייצג, והוא עצמו עזב את הארץ. עורך דינו של אביטל, ששי גז, מסר השבוע כי "לא בוצעה שום עבירה פלילית ובידי מרשי ראיות למכביר להוכחה שאין אמת בטענות".