כוח צה"ל ירה בצהריים (יום רביעי) בפלסטיני ופצע אותו במהלך עימות שפרץ ביניהם בכיכר המוניות, ליד כפר אל-חאדר הסמוך לבית לחם.
האירוע התרחש במהלך בידוק של כלי רכב במקום. עשרות פלסטינים התקהלו ליד החיילים ואחד הפלסטינים תקף פיזית את הקצינים בכוח.
במהלך העימות ביצע אחד החיילים נוהל מעצר חשוד. בהמשך, הכוח ירה לעבר פלג גופו התחתון של החשוד בתקיפה.
משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי פצוע קשה מירי הגיע לבית החולים באל-חאדר וכי הוא עובר ניתוח.
2 צפייה בגלריה
פלסטיני נורה לאחר עימות בין פלסטינים לחיילים בצ'ק פוסט סמוך לבית לחם
פלסטיני נורה לאחר עימות בין פלסטינים לחיילים בצ'ק פוסט סמוך לבית לחם
פלסטינים התקהלו, אחד תקף את הקצינים בכוח. זירת האירוע
2 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו לרכב בפיגוע הירי בשומרון
הנזקים שנגרמו לרכב בפיגוע הירי בשומרון
הנזק שנגרם לרכב מירי המחבל ליד אבני חפץ, אתמול
התקרית התרחשה על רקע המתיחות הביטחונית ולאחר לילה של הסלמה בדרום. 104 רקטות שוגרו בסבב הנוכחי מרצועת עזה לעבר ישראל, מתוכן 11 נפלו בים ועוד 14 בשטח הרצועה. היתר נפלו בשטח ישראל, רובן המוחלט בשטחים פתוחים - אך כמה מהן, כמו הלילה במועצת חוף אשקלון, נפלו סמוך לבתים. שלושה עובדים זרים מסין נפצעו אתמול באורח בינוני וקל כשרקטה פגעה באתר בנייה. הירי מהרצועה החל כבר אתמול בבוקר לאחר ההודעה על מותו בכלא של חאדר עדנאן, איש הג'יהאד האיסלאמי, ששבת רעב במשך 86 ימים.
גם ביהודה ושומרון נמשכת המתיחות. אתמול בבוקר אירע פיגוע ירי בכביש הגישה ליישוב אבני חפץ שבשומרון. נהגת דיווחה כי אש נפתחה לעברה ולעבר מכוניות נוספות. רן רוזן, בן 39, שהיה ברכב אחר, נפצע קל משברי זכוכיות, ופונה על ידי מד"א לבית החולים לניאדו.
שמשת המכונית של רוזן נופצה, גם מכסה המנוע חורר, אבל למרבה המזל הוא לא נפגע מהכדורים שנורו אלא רק מרסיסי זכוכית - וגם אלו פספסו במעט את עינו השמאלית. "100 מטר אחרי העיקול ביציאה מאבני חפץ, בכפר שופה, האטתי בפנייה ואני קולט מחבל מרסס אותי. אני רואה את הרשף יוצא מהקנה של הנשק, אני שומע את הפגיעות ברכב, וחטפתי רסיסים", סיפר. "מיד התקשרתי לזוגתי ולמשטרה".