2 צפייה בגלריה
עודד הגר
עודד הגר
עודד הגר, החייל שנהרג בתאונה, והזירה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה נגד נהג כבאית, בן 34 מאריאל. כתב האישום מייחס לו גרימת מוות בנהיגה רשלנית של חייל, עודד הגר, ופציעה של חייל נוסף ואזרח בחודש ספטמבר השנה.
לפי כתב האישום, נהג הכבאית נהג בשעת לילה בכביש 5 בנסיעה במסגרת תפקידו, לאירוע שריפה שהוגדרה כמסכנת חיי אדם. באותו הזמן, הגר נסע ברכב פרטי לצד האזרח, שטרם התגייס, והחייל - שניהם נפצעו קשה. הרכב הגיע לצומת גיתי אבישר, פנה שמאלה כשהרמזור התחלף לירוק, ואז נפגע על ידי הכבאית שנכנסה לצומת באור אדום. כתוצאה מההתנגשות, הגר נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו. נהג הרכב והאזרח מאושפזים עד עתה בבתי החולים. בחקירתו טען הנהג כי היה ער לעובדה שהוא נכנס לצומת באור אדום, וכי ראה את הרכב בצומת. בכתב האישום צוין כי נהג הכבאית לא עצר את הכבאית עצירה מוחלטת בקו העצירה לפני שנכנס לצומת.

2 צפייה בגלריה
בית משפחתו של עודד הגר ביישוב יקיר
בית משפחתו של עודד הגר ביישוב יקיר
הגביעים והפרסים שהגר זכה בהם, בבית משפחתו ביישוב יקיר
(צילום: שאול גולן)
עודד, שהתגייס לצבא רק כשבוע לפני מותו, נודע כספורטאי מצטיין ואף תכנן להצטרף לקבוצת כדורגל. "הוא הצטיין בכל דבר, בטניס, בכדורגל", סיפר אחיו הבכור, אלעד, לפני הלוויתו. "היו אמורים להיות לו מבחנים למכבי פתח תקווה, תכננו יחד מה הוא יעשה בעתיד, חשבנו שהוא עילוי, ולצערנו זה נגמר", אמר בעצב.
גיסתו של עודד, הילה, ספדה לו אז: "נהנית מהחיים, כמה כולם רצו להסתובב איתך ולהיקרע מצחוק. זו פעם ראשונה שאני מודה על הקורונה, כי שם זכיתי להיות איתך כל כך הרבה". אימו של עודד, זהבה, אמרה: "הצטיינת בכל דבר שעשית. היית ילד של נתינה אין סופית, תמיד ידעת לדאוג שלכולם יהיה נעים".
מרשות הכבאות נמסר לאחר התאונה כי היא "תתחקר את האירוע ותפיק לקחים ככל שיידרש בתיאום עם גורמי החקירה". בעקבות התאונה עצר נציב הכבאות את האימונים במערך למשך שלושה ימים ובמהלכם ייערך לכלל מפקדי ולוחמי הכוח המבצעי במחוזות ובתחנות הכיבוי ריענון הוראות הבטיחות לנסיעה מבצעית ומנהלתית ברכבי כיבוי, בהתאם להוראות הנציב בנושא.