הוריהן של חמש התצפיתניות שנחטפו מבסיס נחל עוז, ועדיין נמצאות בשבי חמאס, החליטו לשחרר ב-18:00 (יום רביעי) לציבור ולתקשורת את סרטון החטיפה של הבנות, כפי שתועדה ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס ב-7/10.
התמונות המתפרסמות כאן לקוחות מאותו הסרטון, ונראות בהן כתוביות שבהן נראה כי אחד המחבלים אמר: "you are so beautiful", בזמן שהתצפיתניות מדממות ונכפתות באכזריות על הקרקע.
6 צפייה בגלריה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
התצפיתניות שבשבי חמאס. מימין לשמאל: נעמה לוי, לירי אלבג, קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר
6 צפייה בגלריה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
מימין: לירי אלבג, נעמה לוי
(צילום: מטה משפחות החטופים )
6 צפייה בגלריה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
אגם ברגר, לירי אלבג
(צילום: מטה משפחות החטופים )
6 צפייה בגלריה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
מימין: קרינה ארייב
(צילום: מטה משפחות החטופים )
6 צפייה בגלריה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
תצפיתניות שנחטפו בשבעה באוקטובר לרצועת עזה
מימין: דניאלה גלבוע, אגם ברגר, לירי אלבג, נעמה לוי
(צילום: מטה משפחות החטופים )
ריאיון עם שי, אחותה של החטופה לירי אלבג
( צילום: ירון ברנר)

בבסיס נחל עוז נרצחו ב-7 באוקטובר 15 תצפיתניות ששירתו בבסיס, ושבע נחטפו לרצועת עזה בעודן בחיים. אורי מגידיש חולצה על-ידי כוחות צה״ל לאחר 23 ימים בשבי, נועה מרציאנו נרצחה על-ידי מחבלי חמאס בעודה בשבי וגופתה הוחזרה על-ידי צה"ל לקבורה בישראל. בשבי החמאס נמצאות כבר 229 ימים 5 תצפיתניות: לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי.
לפי הודעת מטה משפחות החטופים, "הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן".
לפי המטה, "כל עדות נוספת המגיעה מהחטופים זועקת את אותה אמת עצובה - חייבים להחזיר את כולם הביתה. הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. לממשלת ישראל אסור לבזבז אפילו רגע אחד נוסף - עליה לחזור לשולחן המו״מ עוד היום!".
תיעוד חטיפתה של קרינה ארייב
(מתוך פייסבוק)

בחודש שעבר, נזכיר, נחשף ב-ynet כי הסרטון הוצג בעבר לשני הקבינטים - המצומצם והמורחב - אך רבים מהשרים בחרו שלא לצפות בו. השר בצלאל סמוטריץ', למשל, פנה לשרים שבחרו כן לצפות בסרט - ואמר להם: "אתם בכוח לא רוצים לישון טוב בלילה?".
"ההורים צפו קודם בסרטון, לא לקח יותר מדי זמן וגם אנחנו נחשפנו אליו", סיפרה ל-ynet שי, אחותה של לירי אלבג. "רואים את הפחד בעיניים, אני מסתכלת על אחותי ולא מזהה אותה. זה סרטון מאוד מטלטל, מאוד קשה. לירי ראתה בעיניים שלה את החברות נרצחות, את הגופות שלהן. רואים שקושרים אותן, ואת כמות המחבלים המטורפת שנמצאת סביבן ואיך מדברים אליהן. ואני רק חושבת שזה מה שהיא ושאר הבנות ושאר החטופים עוברים כבר 229 ימים. יום יום הן עוברות התעללות".
אחותה של החטופה אמרה עוד: "לראות את זה בעיניים זה אפילו יותר גרוע ממה שדמיינתי. זה סרטון מ-7 באוקטובר, כל כך הרבה דברים עברו מאז, כל כך הרבה דברים הן רואות וחוות יום יום, ואני יודעת ששבועיים כבר לא מדברים על החטופים בכלל. אני לא יודעת איך לא מדברים עליהם, איך אנשים לא מעיזים לצפות בסרטון הזה".
בהתייחס לשר סמוטריץ', אמרה שי אלבג: "היום הוא לא יוכל להתחמק מזה, כולם יראו את זה פה במדינה וגם בכל העולם ויזכרו שזה אנשים חיים ושצריכים להחזיר אותם הביתה. צריך כמובן להחזיר את הנרצחים, אבל יש שם עדיין אנשים חיים שיום יום עוברים את ההתעללות הזאת. צריך לעשות כל מה שאפשר כדי להחזיר אותם הביתה".
שרים שמתנגדים לעסקה ישנו את דעתם בעקבות הסרטון? "אני רוצה מאוד לקוות שהם לא יוכלו להישאר אדישים לסרטון כזה, ושרק ינסו לדמיין את הילד שלהם בסיטואציה הזאת ואולי זה קצת יזיז שם דברים. הם צריכים לזכור שלירי ושאר הבנות נחטפו במשמרת שלהם. הן הלכו לשמור על המדינה וככה המדינה צריכה לשמור עליהן ועל כל החטופים. הם כרגע קצת נכשלים בזה. שמונה חודשים זה לא קורה, שמונה חודשים כל החטופים עוברים התעללות דקה אחרי דקה".
אמה של נעמה לוי, שתיעוד מחטיפתה האכזרית הופץ ברשתות עוד ביום הטבח, אמרה אז כי ״הסרטון קשה מאוד לצפייה, אבל שסמוטריץ' יראה ולא יעצום עין, לא ינום ולא יישן ויהיה באימה מוחלטת, עם הבנה מלאה שאין דבר יותר דחוף, בהול וחשוב לעם ישראל מהשבת והצלת הנערות האלו והחטופים כולם".
הסרטון, שנתפס כחצי שנה אחרי פרוץ המלחמה, צולם ממצלמות "גו פרו" של מחבלי נוחבה מהקרב על מוצב נחל עוז. שר הביטחון יואב גלנט הציג אותו תחילה בפני חברי קבינט המלחמה, והתיעוד הותיר רושם קשה על הצופים. גורמים המעורים בנושא טענו אז שהצפייה בו דחפה את חברי קבינט ניהול המלחמה להרחיב את המנדט של צוות ניהול המו"מ לעסקת חטופים.
ריאיון עם משפחות חטופים
( צילום: ירון ברנר)

בתוך כך, בהמשך לפניית מטה משפחות החטופים, שר הביטחון יואב גלנט נפגש הבוקר עם נציגיהן. אילן, בתו של החטוף קית' סיגל, אמרה ל-ynet: "תמיד יש אופטימיות לעסקה ותמיד יש תקווה חדשה. זה משהו שאנחנו לא יכולים להרשות לעמנו לאבד אותו, ואנחנו מקווים ומתפללים בכל יום לקום ליום חדש עם בשורות טובות, משתדלים לעשות את כל מה שאנחנו יכולים כדי לקרב את הרגע הזה, ולגמרי יש תקווה ואופטימיות. אחרי שראינו את אבא שלי מחזיק מעמד שם, אנחנו לא יכולים לאבד את התקווה פה".
הבת אמרה עוד: "אין לי ברירה אלא לסמוך במידה מסוימת על מי שמוביל את המהלכים להחזיר את אבא שלי הביתה, אז אני משתדלת באותה רמה של להאמין באנשים שמבצעים את התפקיד שלהם, גם לדרוש ולדבר ולזעזע ולצעוק בכל מקום את הצעקה של אבא שלי וכל האנשים שנמצאים שם. אי אפשר להישאר אדישים לדברים שאמא שלי שהייתה שם מספרת. אין לנו את היכולת לשבת ולחכות שזה יקרה".
6 צפייה בגלריה
הוריו של עומר ונקרט
הוריו של עומר ונקרט
הוריו של עומר ונקרט מציינים 23 יום להולדתו
החטוף עומר ונקרט מציין היום בשבי חמאס את יום הולדתו ה-23. אביו שי אמר: "הוא הפך אותי לאבא, הוא הבן הבכור שלי. אני קורא למבצע הצלה הומניטרי לשחרור כל החטופים. עומר חולה בקוליטיס ונמצא בתנאי שבי, זו מחלה כרונית במעי וכשהיא מתפרצת בתנאים של סטרס ולחץ שבהם הוא נתון, המחלה הזאת מסכנת חיים. זה מצב מאוד אבסורדי, לא חשבתי שאני אציין יום הולדת בלי הבן".
האב אמר עוד: "אני קורא למנהיגים שלנו, לחברי הקבינט ולכל השרים בממשלה, לקבל החלטות מנהיגותיות, להתרכז בנושא הכי חשוב שנמצא היום על סדר היום, שזה בעצם שחרור כל החטופים. אין אפשרות להיכנס ללחימה נוספת ברפיח בהנחה שזה יחזיר את החטופים. מדינת ישראל מכניסה סיוע הומניטרי על-מנת להמשיך את המלחמה, ואין דבר יותר הומניטרי מאשר לשחרר את כל החטופים החיים לשיקום ואת הנרצחים לקבורה. אנחנו מתחזקים מלחמה שלא רואים את האופק שלה ברמה האסטרטגית. אני מבקש מהציבור להצטלם עם הסימן "23" ולהעלות את זה לרשתות החברתיות".