חרף הדעיכה בתחלואה והירידה במניין הנדבקים היומי בנגיף הקורונה בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט הצהיר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה כי התו הירוק לא יבוטל בקרוב. "הפעם אין אווירת סוף קורס ואין חגיגות", אמר בנט. "אני לא רואה באופק את ביטולו של התו הירוק. הוא שומר עלינו ומאפשר את השארת המדינה פתוחה".
ראש הממשלה עדכן כי כבר בתוך כמה ימים, יינתן אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) לחסן גם את הילדים וכי בינתיים, המדינה פועלת להבאת מנות חיסון נוספות. "נשמר את ההישג, נשמר את המערכות, נשמור על ישראל פתוחה - והכול בזהירות. בסך הכול, במבחן התוצאה - מה שאנו עושים עם הקורונה עובד".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת הממשלה, הבוקר
(צילום: AP)
בישיבה, התייחס בנט גם לירידה בתחלואה בישראל לעומת העלייה שחווים באירופה. "בימים אלה, אנחנו יוצאים מגל הדלתא. הבוקר, ירדנו מרף ה-300 חולים שבמצב קשה. לעומת זאת, באירופה וברבות ממדינות העולם 'Winter is coming' (החורף מגיע) והמספרים מזנקים בתחלואה ובתמותה".
"יש לנו ידע שיכול להיות קריטי עבור מדינות רבות - הלא הרגע עברנו את זה - ואנחנו משתפים את מדינות העולם בידע הזה באופן רציף ופתוח. זה לא ידע ביטחוני, זה ידע שנועד להצלת חיי אדם. ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן בישראל מודל שמעורר עניין בחו"ל".
לדבריו של ראש הממשלה, המודל הישראלי הוא של "מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים בחשבון - ולא רק האפידמיולוגיים. במבחן התוצאה - זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים וחיים את החיים בצורה רגילה".
3 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
"לא רואה באופק את ביטולו של התו הירוק"
(צילום: gettyimages)
בנט גם הודיע כי הממשלה יוצרת "רשת ביטחון" בסך 10 מיליארד שקלים לקראת גלי תחלואה עתידיים. "סיכמתי עם שר האוצר ליברמן על מתווה להרחבה חד פעמית של מסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא 'קופסא', במסגרת הפקת הלקחים מהגלים הקודמים", הסביר.
"אנחנו נהיה ערוכים להמשיך לשמור על אזרחי ישראל. התקציב הנוסף יאפשר את המשך הפעילות בצורה מאוד מהירה, גם בשגרה של תחלואה נמוכה, וכמובן בתגבור המערכים במצב של גלים נוספים".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
רשת ביטחון בסך 10 מיליארד
(צילום: AP)
מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 324 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה - מספר המאובחנים היומי הנמוך ביותר מאז 10 ביולי. לשם השוואה, בשבת שעברה אובחנו 740 חיוביים לנגיף ולפני שבועיים 1,039. מקדם ההדבקה ירד מעט והוא עומד על 0.73.
על פי נתוני המשרד, אתמול בוצעו כ-33,500 בדיקות קורונה ושיעור החיוביים עומד על 0.98%. מדובר בפעם הראשונה מאז 10 ביולי ששיעור החיוביים נמוך מ-1%. יש להדגיש כי מספר הבדיקות הנמוך נובע גם מירידה חדה בביקוש לבדיקות קורונה.
מספר חולי הקורונה שמצבם קשה עלה מעט, לעומת המספר במוצאי שבת, והוא עומד על 307. מהנתונים עולה גם כי 157 חולים שמצבם קשה – כלומר יותר ממחצית – מחוברים למכונות הנשמה. עוד עולה מהנתונים כי 76% מהחולים הקשים אינם מחוסנים בכלל. בקרב החולים הקשים, שטרם מלאו להם 60, שיעור הלא מחוסנים גבוה יותר ועומד על כמעט 89%.