5 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
ליטל יעל מלניק והחשוד ברציחתה אדוארד קצ'ורה
(צילום: שרון צור, באדיבות המשפחה )
פרקליט המדינה עמית איסמן החליט הבוקר (חמישי) כי אדוארד קצ'ורה (49) יואשם ברצח הנערה ליטל יעל מלניק (17). הפרקליטות תגיש הבוקר לבית משפט השלום בחיפה הצהרת תובע נגד קצ'ורה בעבירת רצח בנסיבות מחמירות - העבירה החמורה ביותר, שהעונש עליה הוא מאסר עולם חובה. הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, והשופטת קבעה כי מעצרו של קצ'ורה יוארך עד ליום שני.
קצ'ורה שנעצר לפני יותר מחודשיים, הכיר את ליטל יעל כשעבד כאח במוסד לבריאות הנפש שבו אושפזה, ומכחיש כל קשר לגרימת מותה. ליטל יעל ז"ל אותרה קבורה באזור תעשייה בקריית מוצקין בתחילת אוקטובר האחרון. ראש צוות החקירה רפ"ק תומר קסלסי אמר כי "טובי החוקרים שלנו נדרשו לתיק הזה ולחקירה הזאת. הם נדהמו מחומרת המעשה ומהמניפולציות של החשוד". בוגדן מלניק, סבה של ליטל ז"ל, ניגש לפני הכניסה לאולם המשפט לרפ"ק קסלסי, לחץ את ידו הודה לו בשם המשפחה.
משפחתה של ליטל בבית המשפט
(צילום: אביהו שפירא)

5 צפייה בגלריה
משפחתה של ליטל יעל מלניק ז"ל בבית המשפט
משפחתה של ליטל יעל מלניק ז"ל בבית המשפט
משפחתה של ליטל יעל מלניק ז"ל בבית המשפט
(צילום: ליאור אל-חי)
מהפרקליטות נמסר כי בימים האחרונים ביצעה המשטרה מספר השלמות חקירה, עליהן הורה פרקליט המדינה. "עם סיום החקירה ולאחר שנלמדו באופן מדוקדק חומרי הראיות בתיק, לרבות אלה שנאספו בהשלמות החקירה האחרונות, החליט פרקליט המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ועל דעת פרקליטת המחוז, על הגשת כתב אישום כנגד החשוד בעבירת רצח בנסיבות מחמירות". הודעה על ההחלטה נמסרה הבוקר לבני משפחתה של מלניק ז"ל ולפרקליטו של החשוד.
5 צפייה בגלריה
אדוארד קצורה החשוד ברצח של יעל ליטל מלניק ז''ל בערעור על מעצרו מחוזי חיפה בית משפט
אדוארד קצורה החשוד ברצח של יעל ליטל מלניק ז''ל בערעור על מעצרו מחוזי חיפה בית משפט
אדוארד קצ'ורה, שיואשם ברצח של יעל ליטל מלניק ז''ל ב
(צילום: אביהו שפירא )
5 צפייה בגלריה
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
ליטל יעל מלניק
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
 זירת הרצח בקריית מוצקין
 זירת הרצח בקריית מוצקין
זירת הרצח בקריית מוצקין
(צילום: גיל נחושתן)
משפחתה של מלניק בירכה הבוקר על ההחלטה. "היום, חודשיים למותה של ליטל יעל ז"ל. החלטת הפרקליטות הנה צעד ראשון וחשוב למיצוי הדין עם החשוד ולהשגת צדק עבור ליטל יעל ז"ל, שפתיל חייה הצעיר נקטע בגיל 17 במעשיו האכזריים של מי שהיה אמור להגן עליה. אנו לא ננוח ונמשיך במאבק עד אשר נוודא שהרוצח יישאר בכלא עד סוף ימיו. תודה גדולה לכל מי שתמכו וחיבקו אותנו. אנא מבקשים שתמשיכו להיות לצידנו".
רות מלניק, אחות של יעל, סיפרה כי המשפחה קיבלה את הטלפון מהפרקליטה שמלווה את התיק, בדיוק כאשר היו בדרך לאוטו לנסוע לבית המשפט. "כאשר שמענו שיאשימו את האיש הזה ברצח בנסיבות מחמירות, זה היה אושר גדול. נאבקנו על זה לאורך כל הדרך. ברור לנו שהדרך עוד ארוכה ויש עוד משפט שיתנהל, ונלווה את כולו".
עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, המייצגות את המשפחה הוסיפו: "אנחנו מברכות על החלטת הפרקליטות. מהרגע הראשון היה לנו ברור שזאת ההחלטה הנכונה. נמשיך לעקוב אחר ההליך וללוות את המשפחה עד שהצדק ייעשה".

אדוארד קצ'ורה: "היא רצתה לקבור את ליטל ולקום יעל חדשה"
(צילום: אביהו שפירא)

רות מלניק, אחותה של ליטל יעל מלניק ז"ל מדברת
(צילום: משי בן עמי)

עו"ד בוריס שרמן שמייצג את קצ'ורה מטעם הסנגוריה הציבורית: "אדוארד טוען לכל אורך הדרך כי לא רצה במותה של המנוחה ולא גרם למותה. מטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טענותינו בפני בית המשפט".
יו"ר נעמת חגית פאר אמרה כי "חבל שהמשפחה הייתה צריכה לעבור שבעת מדורי גיהינום בדרך להחלטה הזאת. ראוי היה שהפעולות הנמרצות יעשו מלכתחילה ולא רק לאחר שקמה מחאה ציבורית- יכול היה להימנע סבל רב ממשפחה שכבר איבדה את היקר לה מכל".
אתמול דחה בית המשפט המחוזי בחיפה את הערר על המשך המעצר של קצ'ורה. "קיימת מסוכנות רבה מאוד מצד העורר בקשר למעשים המיוחסים לו. התיק בשל להגשת כתב אישום, לא רואה דרך שלא להגיש", קבע השופט אברהם אליקים בהחלטתו שהתבססה בין היתר על קביעה נחרצת יותר שהשמיע השבוע נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא.
סאגת מעצרו של האח בבית החולים הפסיכיאטרי שבו אושפזה הנערה קיבלה תפנית ביום שני, אחרי ששופטת בית משפט השלום בחיפה טל תדמור גזית החליטה לשחרר את קצ'ורה למעצר בית. המשטרה הגישה ערר ובית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה כבר באותו היום. אתמול הוארך שוב מעצרו של קצ'ורה, הפעם בשלושה ימים נוספים, אולם החשוד לא ויתר והגיש ערר שנידון היום ונדחה.
משפחתה של ליטל יעל מלניק ז"ל עם העו"ד המייצגת אותם בהארכת המעצר לחשוד ברצח אדוארד קצ'ורה
(צילום: שמיר אלבז, ליאור אל-חי)

בני המשפחה ועו"ד על הערעור על שחרורו של אדוארד קצ'ורה
(צילום: עידו ארז)

עם כניסתו לאולם אתמול בבוקר, אמר קצ'ורה בשיחה עם ynet: "לא רצחתי את ליטל יעל מלניק. כששמעתי לפני יומיים שאני משתחרר מהמעצר ואחרי כמה שעות ההחלטה הייתה שאשאר במעצר, מאוד התאכזבתי. אני מאמין שאשתחרר מהמעצר כי לא רצחתי אותה".
ראש צוות החקירה רב-פקד תומר קסלסי ביקש בדיון לדחות את הערר. "בשבועיים האחרונים התקבלו חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית. התיק מורכב וחריג גם בנסיבות ביצוע העבירה לכאורה. כל אלה הביאו לימי המעצר שבהם אנו נמצאים היום. אין כאן גרירת רגליים כפי שטוען הסנגור, שכן חלה התקדמות מהותית בתיק. בוצעה פעולת חקירה מהותית שחיזקה באופן חד משמעי את החשד נגד החשוד באופן שאינו משתמע לשני פנים".
החשוד טוען להגנתו כי הגיע עם הנערה לאתר הבנייה בקריית מוצקין שבו נמצאה גופתה, ושם - היא ביקשה לדבריו להיקבר בחיים ולהמשיך לנשום דרך צינורית בלבד. קצ'ורה טען עוד כי כשעזב את המקום, פניה של מלניק היו מחוץ לחול - והיא ביקשה ממנו להשאירה לבדה. לטענתו, היא קברה את עצמה לבד.
השופט אליקים, שדחה כאמור את הערר של קצ'ורה, ציין בהחלטתו: "קיימת מסוכנות רבה מאוד מצד העורר בקשר למעשים המיוחסים לו. עמדת בא כוח המשיב מקובלת עליי בהתחשב בחקירה בתיק זה. מדובר אכן בחקירה מורכבת מאוד שבוצעו בה פעולות חקירה רבות עם עשרות עדים. יש תשתית להכנת כתב אישום ואני מניח שתוך זמן קצר תוגש הצהרת תובע בנושא זה".