שיאי הקורונה ממשיכים להישבר: 72,120 בני אדם אובחנו אתמול (שלישי) בישראל כחיוביים לקורונה. זה המספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. בשלושת הימים הראשונים השבוע אובחנו קרוב ל-201 אלף ישראלים כחיוביים לנגיף ומאז פרוץ המגפה אובחנו יותר מ-2 מיליון. כלומר, בשלושת הימים האחרונים אובחנו 10% מהמאומתים מאז שהחולה הראשון הגיע לארץ בפברואר 2020.
2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות הקורונה של מד"א בתל אביב
מתחם בדיקות הקורונה של מד"א בתל אביב
מתחם בדיקות הקורונה של מד"א בתל אביב
(צילום: AFP)
מהנתונים של משרד הבריאות עולה כי בישראל 393,786 חולי קורונה פעילים, רובם הגדול במצב קל וקל מאוד. בבתי החולים מאושפזים 533 חולי קורונה במצב קשה, מדובר בעלייה לעומת הנתון אמש שעמד על 498. 104 חולים מחוברים למכונות הנשמה וגם כאן מדובר בעלייה. בסך הכול מאושפזים 1,708 חולים בבתי חולים.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

עוד עולה מהנתונים כי 146,204 תלמידים מוגדרים כחולים פעילים. 142,053 תלמידים נמצאים בבידוד, בשל מגע עם חולה מאומת. כלומר כ-290 אלף תלמידים אינם יכולים להגיע לבתי הספר.
בבתי החולים 1,070 רופאים מוגדרים כחולים מאומתים וכך גם 2,081 אחיות ו-4,027 עובדים בסקטורים אחרים במערכת הבריאות. בסך הכול 8,875 אנשי רפואה מוגדרים כחולים מאומתים או נמצאים בבידוד – 4,827 מהם בבתי החולים ו-3,056 בקופות החולים. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,350 חולי קורונה. מדובר בעלייה של 10 נפטרים לעומת הנתון שפרסם אמש משרד הבריאות.
אתמול קיבלו 14,700 ישראלים את מנת החיסון הרביעית ובסך הכול התחסנו במנה זו 574 אלף בני אדם. אתמול גם קיבלו 2,800 ישראלים את החיסון הראשון ו-6,100 את החיסון השלישי. מדובר בנתונים נמוכים בהרבה בהשוואה לשבועות האחרונים.

עוד שינוי בנהלי הבידוד

לקראת הערב פרסם המשרד הודעה על שינוי נוסף במדיניות בידוד המאומתים. החל מהיום, מאומתים לקורונה מחויבים לשהות בבידוד עד היום החמישי מיום הביצוע של הבדיקה החיובית כל עוד הבדיקות הביתיות ביום הרביעי והחמישי לבידוד הן שליליות, ואין תסמינים ב-48 השעות האחרונות לבידוד.
מאומתים שלא ייבדקו ביום הרביעי והחמישי - או שקיבלו שתי תוצאות חיוביות - יישארו בבידוד עד סוף היום השביעי וישוחררו רק לאחר קבלת אישור החלמה מקופת החולים - ללא צורך בביצוע בדיקות נוספות אך בתנאי שלא היו תסמינים ב-48 השעות האחרונות. השחרור מהבידוד כאמור, כפוך לאישור מקופת החולים שיישלח ישירות למבוטחים.
ממטה ההסברה למאבק בקורונה נמסר כי מניתוח נתוני תחלואת ילדים ובני נוער בגל האומיקרון עולה שחיסונים שניתנו במהלך שלושת החודשים האחרונים מקנים הגנה גבוהה מהדבקה בווריאנט. את ניתוח הנתונים ביצע צוות חוקרים ממשרד הבריאות, מכון ויצמן למדע, הטכניון, האוניברסיטה העברית, ומכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא. מדובר ביעילות המושגת משתי מנות או ממנת בוסטר.
על פי הנתונים, ילדים בני 11-5 שחוסנו בשתי מנות בחודשיים האחרונים מוגנים פי שניים מאשר לא מחוסנים כלל. בני 15-12 שחוסנו בבוסטר בחודשיים האחרונים – מוגנים פי ארבעה יותר מאלו שלא חוסנו כלל.

הורוביץ: בוחנים את שינוי התו הירוק, כרגע זה לא על סדר היום

מוקדם יותר היום, שר הבריאות ניצן הורוביץ הבהיר כי משרדו ממשיך לשקול ולבחון את ההצעה - אך נכון לעכשיו היא לא על סדר היום. "אנחנו כל הזמן עם האצבע על הדופק על כל דבר", אמר הורוביץ במסיבת העיתונאים בעניין סל התרופות.
"אנחנו בוחנים את המדיניות שלנו ובמידת הצורך מתאימים את ההנחיות למציאות שמשתנה כל הזמן במהירות רבה מאוד", אמר הורוביץ. "כרגע, העניין הזה הוא לא על סדר היום שלנו - אבל אני אומר, שאנחנו באים בפתיחות וכל הזמן מסתכלים על התועלת מול החסרונות, בודקים את עצמנו ושומעים המלצות כל הזמן. כרגע זה לא על הפרק, אבל אנחנו דנים בזה".
2 צפייה בגלריה
תור לבדיקות קורונה בגדרה
תור לבדיקות קורונה בגדרה
תור לבדיקות קורונה בגדרה
(צילום: שאול גולן)
הורוביץ הזכיר את קיצור הבידוד לחמישה ימים והדגיש כי שאר ההקלות ממשיכות להיבחן על שלל השיקולים הנלווים. בהמשך נשאל השר על היעדר נתוני התחלואה באתר הייעודי של משרד הבריאות, והתחמק מלהשיב על התקלות באתר.