ההפגנה הנדירה של העזתים, בעד שחרור החטופים: צה"ל פרסם בצהריים (רביעי) תיעוד ממחאה חריגה למדי במרכז רצועת עזה, סמוך לבית החולים "חללי אל-אקצא" בדיר אל-בלח. בציוץ ברשת החברתית X שיתף דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, תמונות מהמקום, שבה נראים תושבי, ובעיקר תושבות הרצועה, מניפים שלטים שבהם נכתב: "כן להחזרת החטופים". צפו בתיעוד:

לטענת דובר צה"ל בערבית, התושבים זעקו כי הם רוצים לחזור לבתיהם בהקדם - ואלה ככל הנראה מאמינים שעסקת חטופים תסייע לכך. סא"ל אדרעי פנה למנהיגי ארגון הטרור וכתב: "מנהיגי חמאס-דאעש, בראשות סינוואר, הקשיבו לזעקות עמכם, ילדיכם ונשותיכם שמביעים את זעמם על המצב שגרמתם לעזה".
לדבריו, "הם דורשים מכם להחזיר את החטופים הישראלים לבתיהם כדי שהמלחמה תיפסק והם יוכלו לשוב הביתה. האם הזעקות והדרישות הללו יגיעו למחבואם של מנהיגי חמאס?".
הציוץ הזה של דובר צה"ל בערבית מגיע כשברקע הדיווחים בכלי תקשורת זרים על התקדמות במגעים בין ישראל לחמאס להפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים, שבישראל כבר הספיקו לצנן. גורם מדיני ישראלי אמר הבוקר, בצל הדיווחים, כי הפערים נותרו גדולים מאוד - ואין עסקה באופק.
3 צפייה בגלריה
הפגנה ליד בבית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח
הפגנה ליד בבית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח
הפגנה ליד בבית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח
3 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר, הפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה, ביבי בינימין נתניהו
יחיא סינוואר, הפגנה מול בית ראש הממשלה בקיסריה, ביבי בינימין נתניהו
"סינוואר באופוריה". בישראל פסימיים שתתאפשר עסקה בקרוב
(צילום: עידו ארז, שרון צור, אלי מנדלבאום)
"אסור להשלות אף אחד", טען הגורם. "זה ייקח עוד הרבה זמן. הדיווחים על הסכמה עקרונית להפסקת אש אינם נכונים, יש פערים גדולים מאוד ואין עוד התקדמות במגעים. זה מאוד מסובך, יש כל הזמן הקשחה של עמדות מצד חמאס".
במגוון דיווחים מהלילה נטען כי חלה התקדמות כלשהי במגעים, וכי חמאס ריכך את דרישתו לסיום הלחימה כחלק מהדרישות למו"מ עם ישראל. בין השאר, דווח כי ארגון הטרור "פתוח" לנהל דיון על שחרור נשים וילדים, וכי יש מתווה שמתגבש לעסקה בת שלושה שלבים - שבה ישוחררו תחילה הילדים והנשים, אחריהם "קשישים, חולים, פצועים וחיילות" - ובסיום גופות וחיילים.
עם זאת, גורמים בישראל מסבירים את הפסימיות שלהם לאפשרות שיתגבש הסכם בקרוב, בצל האסון הכבד במרכז הרצועה: "סינוואר באופוריה - הוא מרגיש בעננים, חיילים ישראלים נהרגים". לדבריהם, מנהיג חמאס "הוא אדם קיצוני מאוד מבחינה דתית והמצב הקיים הוא הקרבה מבחינתו. הוא לא מראה סימנים של נכונות להפסקת אש והדבר היחיד שהוא דורש זה סיום המלחמה. עוד הם הסבירו כי "אין לו בעיה להמשיך עם המצב הקיים, ולכן אסור להשלות את המשפחות ואסור להתרשם מהדיווחים על פריצת דרך. אנחנו לא שם".