ניקול מאייר, אחותן של שתי התלמידות שנפגעו ממלכה לייפר, שהורשעה באונס ועבירות מין חמורות, ומי שבעצמה התלוננה נגד לייפר, התייחסה היום (חמישי) לגזר הדין שניתן לה הבוקר באוסטרליה. מאייר שיתפה גם את תחושותיה באשר למעורבות של השר לשעבר יעקב ליצמן בניסיון להגן על לייפר ולסייע לה לחמוק מדין.
2 צפייה בגלריה
מלכה לייפר
מלכה לייפר
מלכה לייפר
(צילום: עמית שאבי)
על העונש שנגזר על לייפר - 15 שנות מאסר - אמרה מאייר כי "הייתי בבית המשפט והאזנתי לשופט, שפירט את הפגיעה באחיותיי. זה היה מדהים שהיא קיבלה גזר דין של 15 שנות מאסר, כאן באוסטרליה. אף כמות של שנים לא תפצה על ההשפעה של הטראומה וההתעללות, אבל אנחנו מרגישות ששמעו אותנו".
באשר למעורבותו של ליצמן בעניין, וניסיונו לעזור ללייפר אחרי שנמלטה לישראל, סיפרה מאייר כי "התחושות שלי סביב מעורבותו של ליצמן הן חזקות מאוד. המעורבות שלו בהגנה על מתעללת מינית היא בגידה בנו כקורבנות, ובכל אדם שבטח בו. הוא ניצל לרעה את מעמדו כדי לגרום כל כך הרבה נזק נוסף וסבל במסע שלנו".
2 צפייה בגלריה
מימין: דסי ארליך, ניקול מאייר ואלי סאפר
מימין: דסי ארליך, ניקול מאייר ואלי סאפר
מימין: דסי ארליך, ניקול מאייר ואלי סאפר
(צילום: AFP)
ניקול ואחיותיה דסי ארליך ואלי סאפר העלו לסדר היום נושא שכמעט ומושתק - פגיעות מיניות בנשים על ידי נשים. היום, עם מתן גזר הדין, שיתפה מאייר כי "אני מרגישה שאחיותיי ואני הבאנו לידי ביטוי את נושא ההתעללות מצדן של נשים עברייניות. פגיעות מתרחשות גם על ידי נשים, והדיווחים בעניין זה אינם נפוצים. היו כמה קורבנות שגם הם נפגעו בידי נשים ויצרו איתנו קשר, ואנחנו תומכות בהם".
בריאיון לכאן רשת ב' אמרו מאייר וסאפר כי "אנחנו מרגישות ממש הקלה. זה היה קרב שנלחמנו בו במשך תקופה ארוכה והיום סוף סוף קיבלנו צדק". על העונש אמרו כי "אנחנו חושבות שמדובר במשפט טוב ביחס לסטנדרטים האוסטרליים. אנחנו יודעות שאנשים אחרים יחשבו שזה לא מספיק, אבל זה גזר דין טוב בסטנדרט האוסטרלי ואנחנו מודות על כך".