מנכ"ל משרד הבריאות החדש, פרופ' נחמן אש, מביע הסתייגות מההצעה שהציג שר הבריאות ניצן הורוביץ למתווה דמוי התו הירוק באירועים ואומר כי "יכול להיות שנוותר על הצעד כולו, כי אין טעם לעשות צעדים שלא ניתן לאכוף בצורה טובה".
כמו כן בתדרוך שקיים הערב (שני) חשף פרופ' אש כי נמצאה שגיאה בנתוני הבדיקות שמפרסם המשרד, שבעקבותיה בדיקות שנעשו בנתב"ג נספרו פעמיים. לדבריו מקור התקלה אותר והיא תוקנה.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, שר הבריאות ניצן הורוביץ
מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, שר הבריאות ניצן הורוביץ
הסתייגות פומבית. מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש ושר הבריאות ניצן הורוביץ
(צילום: קובי קואנקס)

פרופ' אש אמר כי נחשפו פערים במספרי הבדיקות, לאחר שבמהלך היום נמנעו במשרד להשיב על פניית ynet בעניין. "בבדיקה שעשינו יש פער במספר הבדיקות שנמצאות מדי יום. זה התחיל לפני מספר שבועות עם החלפת הגורם הדוגם בנתב"ג. בנתב"ג נמצא שהבדיקות השליליות נספרות פעמיים, לכן יש מספר של בדיקות יתר שדווח בתקופה האחרונה. איתרנו את מקור התקלה ופעלנו לתיקון", אמר.
לאחר מכן הביע פרופ' אש את הסתייגותו מהמתווה לבדיקות מהירות בכניסה לאירועים - מתווה שאותו התכוון להציג מחר שר הבריאות בקבינט הקורונה. "אנחנו עובדים על משהו שאני קורא לו 'מתווה קל' לאירועים וחתונות, שהכניסה לאירועים שמתקיימים באולמות סגורים תהיה למחוסנים או עם בדיקות. אנחנו בוחנים את זה. ככל שזה יאושר על ידי השר נעלה לאישור הקבינט, אבל עדיין עובדים על זה, יש פה מורכבויות שונות".
3 צפייה בגלריה
הנבדקים במתחם הבדיקות החדש
הנבדקים במתחם הבדיקות החדש
"התקלה התחילה עם החלפת הגורם הדוגם בנתב"ג". מתחם הבדיקות החדש בנתב"ג
(צילום: טל שחר)
כשנשאל כיצד ייאכף המתווה הוא אמר: "מניסיון העבר זה לא נאכף בצורה טובה, וזה אחד השיקולים לקחת בחשבון אם לצאת בצעדים כלשהם. כי אם נראה שלא ניתן לאכוף את הצעדים שרוצים לבצע, יכול להיות שנוותר על הצעד כולו, כי אין טעם לעשות צעדים שלא ניתן לאכוף בצורה טובה".
בפתח דבריו בתדרוך ציין פרופ' אש כי "התחלואה נמצאת עדיין בעלייה". הוא שב ואמר כי אין עדיין החלטה על מתן מנה שלישית של החיסון לציבור הרחב, אך אמר כי "זה משהו שבוחנים". הוא הוסיף כי "נכון לעכשיו אין כוונה להציע מגבלות נוספות, ואנחנו ממשיכים על פי מה שהוחלט בקבינט - בלימה רכה, כלומר לנסות לצמצם את התחלואה בכל האמצעים שיש לנו ללא מגבלות".
הוא התייחס לאפשרות של הגבלות בתקופת החגים ואמר: "ככל שיהיה אפשר לא נייצר מגבלות מיוחדות בחגים, ואני שם בכוכבית - תלוי ברמת התחלואה".
3 צפייה בגלריה
מתחסנים במנה השלישית לקורונה
מתחסנים במנה השלישית לקורונה
מנה שלישית לציבור הרחב? "משהו שבוחנים". מתחסנים במנה השלישית, היום
(צילום: AFP)
בצהריים הודיע משרד הבריאות כי מעתה ניתן לחסן מדוכאי חיסון במנה שלישית של החיסון נגד קורונה. המשרד המליץ לחסן את מדוכאי החיסון שמונה שבועות לאחר מתן המנה השנייה, ולא פחות מארבעה שבועות אחריה. כמו כן היום התחדש לאחר הפוגה של יממה חיסון בני הנוער בגילאים 12 ומעלה. זאת אחרי שהמדינה הצליחה לסכם עם חברת פייזר על הקדמת המשלוח הבא של החיסונים לתחילת אוגוסט.
ביום שישי ייכנסו לתוקף ההגבלות שעליהן החליט קבינט הקורונה בישיבתו הקודמת הנוגעות לנוסעים לחו"ל. הן כוללות בידוד של כל השבים לישראל כולל מחוסנים ומחלימים ב-24 השעות הראשונות לאחר שובם ארצה או עד קבלת התוצאה השלילית, כמו גם הרחבת מספר המדינות שהחזרה מהן תחייב בידוד - כולל מחוסנים ומחלימים.
בדיון במליאת הכנסת אחר הצהריים בעניין מגפת הקורונה תקף ראש הממשלה נפתלי בנט את האופוזיציה ואמר: "שנה וחצי שחבר הכנסת ביבי נתניהו וחברת הכנסת מירי רגב יצרו את מחדל המוטציות עם 6,430 מתים, ואנחנו תוך שבועיים 10. קיוויתי לראות מחיאות כפיים - ורק חמיצות". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לאחר מכן לדוכן ומתח ביקורת על טיפול הממשלה בקורונה: "איך בנט קורא לזה במילים - בלימה רכה. זאת לא בלימה רכה, זאת בלימה ריקה. ריקה מתוכן ומעשים ובעיקר ממנהיגות. הדבר היחיד שיש לכם זה סלפי וציוצים".