ח"כ יואב קיש (הליכוד) תקף הבוקר (יום א') בחריפות את הממשלה ברקע העלייה המתמשכת בנתוני התחלואה בקורונה. "אין להם יכולת להוביל שום דבר, הם נכשלו והרימו ידיים. הם מדברים בנועם וברוגע, אבל מובילים את ישראל לקטסטרופה", אמר ח"כ קיש בריאיון לאולפן ynet.
לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים, 4,197 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. שיעור החיוביים עלה ל-4.5% ומקדם ההדבקה טיפס ל-1.84. גם במצבת חולי הקורונה שמאושפזים חלה עלייה ומספרם עומד כעת על 110.
2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקות תל אביב שאול המלך
מתחם בדיקות תל אביב שאול המלך
מתחם בדיקות קורונה בתל אביב
( צילום: סיון חילאי)
"הם הרימו ידיים ונכנעו", אמר סגן שר הבריאות לשעבר קיש. "הם לא עושים שום דבר, לא לגבי מסיבות סילבסטר, צמידים, חיסון הילדים נכשל, הזום נכשל. כל מהלך שהם ניסו להוביל נכשל, הקדימה-אחורה מבלבל מאוד. בגלל הדעות השונות סביב השולחן, אין להם יכולת בממשלה להוביל מדיניות סדורה. בממשלה הקודמת אולי עשו טעויות, אבל הייתה נחישות ועבודה עקבית נגד הקורונה ומסר מלחמה ברור.
"אין שום סיכוי לבקש משהו מהציבור כשאתה לא יודע מה אתה עושה אפילו. כולם אומרים וכולם יודעים שאנחנו לקראת חודש עמוס בהדבקות, אז איך אתם מאפשרים מסיבות סילבסטר ללא שום מגבלה? אני אומר בחשש גדול, מה אתם רוצים? שבעוד חודש כשמערכת הבריאות תקרוס נגיד שהיה עדיף להיות במסיבות סילבסטר?".
שר הרווחה מאיר כהן (יש עתיד) הדף את הטענות נגד ההנהגה. "הממשלה מתנהגת באחריות גדולה מאוד שעושה הפרדה כך שכשאנחנו מטילים הגבלות הן לא יסגרו את משק הישראלי. אני חושב שזו ההצלחה הגדולה של הממשלה הזאת. יושבים צוותי רפואה, צוותי כלכלה, ראש הממשלה וקבינט הקורונה, ואנחנו דואגים ועושים כמיטב יכולתנו לא לסגור את המדינה הזאת.
"בסופו של דבר, האומיקרון או המגפה זה לא רק עניין של הממשלה, אני פונה לאנשים, מדוכאי חיסון, לכו תקבלו עוד חיסון. אני מאוד מקווה שבבתי האבות, שעליהם אני אחראי, כן יאפשרו לתת חיסון רביעי. כשאתה מחוסן, המחלה הזאת פוגעת בך בצורה הרבה יותר קלה. במשרד שלי יש הגבלה מאוד ברורה של 50 אחוז שנמצאים מחוץ למשרד, עובדים מהבית ומקפידים על זה".
2 צפייה בגלריה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
התיעוד של סגן השר רול ללא מסכה במסיבת סילבסטר
(מתוך האינסטגרם)
סגן החוץ עידן רול, חברו של השר כהן למפלגה, תועד בסוף השבוע רוקד במסיבת סילבסטר מבלי לעטות מסכה על פניו. בלשכתו של רול מסרו כי האירוע נערך לפי הנחיות הקורונה ושכל המשתתפים בו נדרשו להציג בדיקה שלילית, אולם ברשתות החברתיות נשמעו טענות על המוסר הכפול של הממשלה.
"עידן שלח לנו הודעה שבה הוא סיפר כי הכניסה לאירוע הייתה על פי התו הירוק, ויתרה מכך הם דאגו שכל המשתתפים שהיו במסיבה הביאו בדיקות PCR או אנטיגן מאותו יום", אמר בתגובה השר כהן. "אין שום איסור על מסיבות והתקהלויות ויש הוראות מאוד ברורות. עידן אומר שהם עבדו על פי ההוראות.
"עידן איש מאוד ישר ואני סומך עליו, הוא סיפר שהם הקפידו ובדקו את כל האנשים לפני הכניסה למסיבה. אנחנו כשרים צריכים להשגיח בשבע עיניים ובכל מקום שאנחנו נמצאים להכפיל ולשלש את הזהירות כי מסתכלים עלינו ועל איך אנחנו מתנהגים. הלוואי ובכל המסיבות היו דואגים לבדיקות מאותו היום ועם תו ירוק ושאף אחד לא ייכנס למסיבה בלי לעבור את הבדיקות האלה".

"עושים הכול כדי לשמור על האזרחים"

השר כהן שלל את האמירה שלפיה הממשלה מובילה את אזרחי ישראל במכוון לחסינות עדר, ואמר בהתייחסו למגבלות הקיימות: "היות ואנו רואים עלייה בהדבקה בילדים, אנו מבקשים במערכת החינוך כן לייצר מתווה מסוים שבו אנו מצמצמים את ההדבקה. אנחנו בקניונים עם גם עם תו סגול וגם עם תו ירוק, ומבקשים בהתקהלות של 50 איש לעטות מסכה. המערכת די דרוכה, ואנחנו עושים הכול כדי לשמור על האזרחים.
"בשבוע שעבר הייתי ביישוב ערבי. שאלתי למה לא מתחסנים, ואמרו לי את מה שחששתי לשמוע - 'מזה לא מתים'. זו כנראה האווירה שבגללה אנשים לא כל כך מתייחסים. אנחנו צריכים להסביר שבתי החולים מלאים, ילדים מאושפזים, ויש גם את החיבור לשפעת. סימני השאלה שהאומיקרון מעלה עדיין לא שמו אותנו במצב שאנחנו צריכים להיות שאננים".

גם ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) תקף את הממשלה: "אנחנו נמצאים במדינה שליברמן נהיה רב שמבין בגיור, יוליה מבינה בכשרות, מתן כהנא שהוא בור ועם הארץ מבין מהי כשרות ומהי לא. כולם כבר מבינים בהכול. מחדלים על גבי מחדלים. צריך לדבר עוד פעם ועוד פעם על המחדלים של הממשלה הרעה הזאת בכלכלה, בבריאות, בביטחון. טילים לתל אביב וכולם שותקים".
אחרי הגשת כתב האישום נגד יו"ר מפלגתו אריה דרעי בגין עבירות מס, אמר ח"כ מלכיאלי: "דרעי מנהל את המפלגה עם כל המשמעויות והוא יעשה את זה בעזרת השם עוד עשרות שנים. כחלק מהדור הצעיר שגדל על המהפכה של ש"ס, ראיתי את הספרדים נרמסים וכילד ראיתי את המהפכה שרשומה על שמו של דרעי ומי ששלח אותו, מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל.
"אנחנו אחריו עד הסוף, מבינים שהוא המנהיג הפוליטי הגדול ביותר שקם פה, לא רק בש"ס אלא בכלל בפוליטיקה. אני לא אומר את זה רק כאיש ש"ס, כל אחד שרואה את יכולותיו בקבינט, בכלכלה, בחברה, בכל דבר, מבין שהוא מנהיג פוליטי בסדר גודל גדול מאוד. אנחנו חיילים שלו עד הסוף".