צבטה את הפעוטות, סטרה להם בפנים ובעטה בישבן: בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 24 חודשי מאסר בפועל ו-12 חודשי מאסר על תנאי על הגננת שרית בן חמו (50) מקריית אתא, שהורשעה בעבירות של התעללות ותקיפה של פעוטות במעון שבו עבדה ושאותו ניהלה. על בן חמו הוטלו תשלומי פיצויים בסך 80 אלף שקלים לפעוטות: 15 אלף שקלים לפעוט שהכי נפגע ממעשיה ו-5,000 שקלים לכל אחד מ-13 הפעוטות הנוספים שתקפה.
2 צפייה בגלריה
השמעת גזר דינה של שרית בן חמו, מנהלת גן בקרית אתא, הנאשמת בגין התעללות ותקיפת קטינים
השמעת גזר דינה של שרית בן חמו, מנהלת גן בקרית אתא, הנאשמת בגין התעללות ותקיפת קטינים
קשרה פעוטות לכיסא והאכילה באגרסיביות. בן חמו בבית המשפט
(צילום: שרון צור)
נוי ממן דרופבסקי, אמא לפעוט בגן, התייחסה לגזר הדין, ואמרה: "אני אפילו לא יודעת מאיפה להתחיל. אחרי מאבק ממושך של שנתיים, חשבתי שלמרות שהשופט זיכה אותה מרוב האישומים, שהוא יעשה צדק עם הילדים שלנו והוא הוכיח שלא. שנתיים מאסר על מה שהיא עשתה זו בדיחה, היא פגעה לנו בילדים, אנחנו מתמודדים עם ההשלכות של מעשיה יום יום ובית המשפט פשוט צוחק לנו בפנים. אני מקווה מאוד שהפרקליטות תערער על העונש המגוחך הזה ושעונשה יוחמר".
ב-29 באוגוסט, הורשעה בן חמו בעבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי וב-31 עבירות של תקיפת קטין בידי אחראי. השופט ארז פורת זיכה את בן חמו מעבירות של התעללות נפשית בכלל פעוטות הגן, ומריבוי עבירות התעללות. "רבים מהמעשים המיוחסים לנאשמת נסובו סביב האכלת הפעולות שנעשו בצורה אגרסיבית", ציין השופט, שהרשיע אותה בשני מקרים של התעללות בפעוט אחד.
בן חמו הואשמה בהתעללות ותקיפה של 14 פעוטות בגילי חצי שנה עד שלוש, שבהם טיפלה במסגרת עבודתה כגננת במעון. בכתב האישום שהוגש נגדה נטען כי היא נהגה להטיל אימה על הפעוטות באמצעות אלימות פיזית ונפשית, ונקטה בצעדי משמעת נוקשים. בין היתר, בן חמו צבטה את הפעוטות במקרים רבים, וסטרה להם בפנים, ופעם אחת אף בעטה בישבן. כמו כן היא נהגה להרים את הפעוטות באלימות, לנער אותם ואף להפיל אותם על הרצפה.
עוד נטען כי בן חמו נהגה להאכיל את הפעוטות באופן אגרסיבי יותר, כשדחפה לפיהם כפיות גדושות של אוכל ללא הפסקה בין כפית לכפית, באופן שהכאיב להם ולעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם. לאחר מעצרה של בן חמו פורסמו הקלטות מתוך הפעוטון, שבהן נשמעו בכי וצרחות של הילדים, לצד אמירה: "תקשרי אותו לכיסא".

2 צפייה בגלריה
השמעת גזר דינה של שרית בן חמו, מנהלת גן בקרית אתא, הנאשמת בגין התעללות ותקיפת קטינים
השמעת גזר דינה של שרית בן חמו, מנהלת גן בקרית אתא, הנאשמת בגין התעללות ותקיפת קטינים
השמעת גזר דינה של בן חמו. "חייבים להחמיר את הענישה על התעללות"
(צילום: שרון צור)
בנוסף, בכתב האישום תואר כי בן חמו דרשה מהילדים לשבת במשך דקות ארוכות ברציפות על כיסא שלו קראה: "כיסא חשיבה", וכי נהגה להחזיר אותם לכיסא באלימות במקרים רבים שבהם הילדים ניסו לרדת ממנו.
החקירה נגד הנעשה בפעוטון בקריית אתא נפתחה בחודש אפריל 2022, בעקבות תלונות של הורים שחשדו כי במקום מתרחשים מעשים שאינם ראויים, פיזיים ומילוליים, מצד גננות וסייעות.
במהלך המשפט, הוחלט לשחרר את בן חמו למעצר בית. הוריהם של הפעוטות מתחו ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט שלא לעצור את בן חמו במעצר מלא בבית הסוהר. נוי, אמו של אחד הפעוטות, אמרה אז ל-ynet כי "לא יעלה על הדעת שהיא תוכל להעביר את זמנה בנוחות בביתה בעת שאנחנו מתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה". אם לפעוט נוסף, רינת, אמרה: "הלב שלי נשרף. חייבים להחמיר את הענישה על התעללות". אב לילד בגן הוסיף: "אין לי מילים לתאר בהן את כאבי", שכן בן חמו, "רצחה נפשות טהורות של תינוקות בני כמה חודשים". עוד אמר כי "הילדים היו חסרי ישע מולה, ואנחנו חסרי ישע מול מערכת המשפט".
חן קובריץ כהן, ממטה המאבק למען הילדים המלווה את ההורים, מסרה: "אנחנו ממש לא מופתעים מגזר הדין של השופט פורת, התרגלנו לכך שהוא פעם אחר פעם מקל עם מי שמתעללות ופוגעות לנו בילדים וכנראה ששנתיים מספיקות מבחינתו. כנראה שצריך להזכיר לשופט שסיימנו מזמן עם ענישה מגוחכת, שיש החמרת ענישה עם מתעללות וראוי שיתיישר גם הוא לפי מגמה זו".
לדבריה, "לשמחתנו חוק החמרת הענישה של יו"ר הקואליציה אופיר כץ חל על כל המקרים מאז חקיקת החוק ושבעתיד תיקים שיובאו בפני השופט פורת יחייבו אותו לעמוד בחוק. לצד זה, חשוב לזכור כי היא עבריינית מורשעת שעתידה להיכנס בשער נווה תרצה ולהצטרף לנבחרת המתעללות שכבר מרצות את עונשן והיא תורחק מהחברה בשל מעשיה. אולם את ההורים כמובן זה לא מספק ויש עוד דרך ארוכה לשקם את הילדים אם בכלל".