בית המשפט המחוזי בחיפה החליט הבוקר (שלישי) לשחרר למעצר בית את שרית בן חמו (49), שמואשמת כי התעללה ותקפה 14 פעוטות בגילאי חצי שנה עד שלוש, שבהם טיפלה במסגרת עבודתה כגננת בפעוטון בקריית אתא. הפרקליטות ביקשה לעצור את בן חמו עד לתום ההליכים נגדה, אך בית המשפט קיבל את בקשת עורך דינה לחלופת מעצר. בן חמו תשהה במעצר בית מלא בביתו של אחיה בדרום הארץ.
הוריהם של הילדים מתחו ביקורת חריפה על החלטת בית המשפט. נוי, אמו של אחד הפעוטות, אמרה ל-ynet כי "לא יעלה על הדעת שהיא תוכל להעביר את זמנה בנוחות בביתה בעת שאנחנו מתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה". אם לפעוט נוסף, רינת, אמרה "הלב שלי נשרף. חייבים להחמיר את הענישה על התעללות". אב לילד בגן הוסיף "אין לי מילים לתאר בהן את כאבי", שכן בן חמו "רצחה נפשות טהורות של תינוקות בני כמה חודשים". עוד אמר כי "הילדים היו חסרי ישע מולה, ואנחנו חסרי ישע מול מערכת המשפט".

2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
"תקשרי את הילד לכיסא". הגננת בבית המשפט
(צילום: נחום סגל)
בכתב האישום שהוגש נגד בן חמו נטען כי היא נהגה להטיל אימה על הפעוטות באמצעות אלימות פיזית ונפשית, ונקטה בצעדי משמעת נוקשים. בין היתר, בן חמו צבטה את הפעוטות במקרים רבים, וסטרה להם בפנים, ופעם אחת אף בעטה בישבן. כמו כן היא נהגה להרים את הפעוטות באלימות, לנער אותם ואף להפיל אותם על הרצפה.
עוד נטען כי בן חמו נהגה להאכיל את הפעוטות באופן אגרסיבי יותר, כאשר דחפה לפיהם כפיות גדושות של אוכל ללא הפסקה בין כפית לכפית, באופן שהכאיב להם ולעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם. לאחר מעצרה של בן חמו פורסמו הקלטות מתוך הפעוטון, שבהן נשמעו בכי וצרחות של הילדים, לצד אמירה: "תקשרי אותו לכיסא".
2 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הורי הפעוטות בדיון הארכת המעצר
(צילום: נחום סגל)
בנוסף, בכתב האישום תואר כי בן חמו דרשה מהילדים לשבת במשך דקות ארוכות ברציפות על כיסא שלו קראה "כיסא חשיבה", וכי נהג להחזיר אותם לכיסא באלימות במקרים רבים בהם הילדים ניסו לרדת ממנו.
סנגורה של בן חמו, עורך הדין תומר נווה, אמר על ההחלטה לשחרר אותה למעצר בית: "בית המשפט קבע כי מדובר בתיק שתואם לחלופת מעצר, כפי שנעשו במקרים חמורים הרבה יותר בבתי משפט אחרים".