סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, אשר קולה, שמנהל את משפטו החוזר של רומן זדורוב, אמר היום (ראשון) כי אם העדויות שעלו בבית המשפט בשבועות האחרונים היו מונחות בפני השופט חנן מלצר כשזה קיבל את ההחלטה על משפט חוזר - ייתכן שכלל לא היה מתקיים משפט כזה. קולה התייחס לשלוש עדויות שבהן נטען כי טיפות דם טפטפו מגופתה של תאיר ראדה גם שעות אחרי המוות, בעת שהוזזה, מה שסותר את הטענה שבעקבותיה החליט מלצר על המשפט החוזר.
3 צפייה בגלריה
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט
רומן זדורוב בבית המשפט
(צילום: שמיר אלבז)
3 צפייה בגלריה
הפעם השנייה שחוזר על הדברים. אשר קולה
הפעם השנייה שחוזר על הדברים. אשר קולה
הפעם השנייה שחוזר על הדברים. אשר קולה
(צילום: אתר בתי המשפט)
קולה אמר את הדברים במהלך הדיון שהתקיים אחר הצהריים במסגרת המשפט החוזר של זדורוב. סנגורו של זדורוב, עורך הדין ירום הלוי, דרש שהתביעה תדבק בגרסה המקורית שהעלתה במשפט הראשון ובערכאות שלאחר מכן - שלפיה הסימנים בתאי השירותים הינם של טביעות נעל. התביעה טענה, מנגד, שהיא רשאית לטעון שמדובר בהערכה בלבד, ושלא בהכרח מדובר בטביעות נעל. לדברי התובעים, גם בחוות הדעת המקורית שמסר העד המומחה ירון שור, וגם בהשלמה שהעביר לקראת המשפט החוזר, הוא אומר שהטענה שמדובר בטביעות נעל היא הערכה.
שני הצדדים העלו את טיעוניהם בכתב ובעל פה וההרכב אמור לקבל החלטה בנושא עד ליום שלישי. במהלך הדיון עלה נושא כתם הדם שטפטף על אחת מטביעות הנעל, שהתגלתה על מכסה האסלה. המשפט החוזר אמור לעסוק בין היתר בשאלה מתי נטפה טיפת הדם על טביעת הנעל – האם בסמוך לרצח, כטענת ההגנה, או שעות לאחר מכן, כפי שטוענת התביעה. קולה העיר כי הדיון בשאלה זו הוא המשמעותי ביותר במשפט, ואז הזכיר את שלושת עדי הראייה שסיפרו על נזילת דם מהגופה שעות לאחר הרצח.
מדובר בעדותו של אחד מאבות הבית בבית הספר נופי גולן, יצחק מנשה, שסיפר על דם שנקווה מתחת לספסל שעליו הונחה גופתה של תאיר לפני שפונתה מבית הספר - בעת שאביה זיהה את הגופה. עדות שנייה הייתה של הרופא שמילא את תעודת הפטירה. הוא סיפר כי במקום שבו הונחה הגופה לאחר שהוצאה מתא השירותים נקווה דם (בתחילה טען שמדובר היה בשלולית דם, ואחר כך חזר בו). העדות השלישית הייתה של הפרמדיק אייל בן משה, שחיבר מוניטור לגופה של תאיר, זמן קצר לאחר שנמצאה הגופה. הוא העיד כי הסיר את הכפפות שלו, שהיה עליהן דם, ואיש זק"א אמר לו שהם אוספים כל דבר שיש עליו דם, על מנת להביאו לקבורה. שלוש העדויות נשמעו במשפט החוזר בפעם הראשונה.
השופט קולה הזכיר את השלושה, ואמר כי אם העדויות שלהם היו מונחות בפני השופט מלצר בעת שקיבל את ההחלטה בדבר המשפט החוזר - ייתכן וההחלטה הייתה שונה. זו הפעם השנייה שהשופט חוזר על הדברים, אחרי שאמר אותם ברמיזה גם בדיון הקודם.
3 צפייה בגלריה
ירום הלוי, אולה קרבצ'נקו
ירום הלוי, אולה קרבצ'נקו
חמישה דיונים רצופים במחצית השנייה של ינואר 2022. עו"ד הלוי ואולה קרבצ'נקו
(צילום: עידו ארז)
לפני דבריו של קולה, יש לציין, עו"ד הלוי הצליח לערער את את עדותו של ראובן ג'נאח, שהיה מעסיקו של זדורוב. ג'נאח שוחח עם זדורוב בערב הרצח, ואחרי השיחה מסר רומן לאשתו אולגה ששמע ממנו כי "ילדה נפלה באסלה בשירותים". ג'נאח הכחיש לאורך השנים שאמר את המילים האלה, מה שהפך את הדיווח ל"פרט מוכמן", והיה נדבך משמעותי בהרשעה. ג'נאח חזר על הדברים גם בעדותו הראשית, אלא שהיום התברר כי שבזמן ששוחח עם זדורוב סמוך לשעה 21:30, הוא כבר ידע - בניגוד לעדותו הקודמת - את פרטי הרצח. עם זאת, הוא חזר והכחיש שאמר לזדורוב את המלים "ילדה נפלה באסלה".
בנושא אחר, עו"ד הלוי חזר על בקשתו להקדיש חמש ישיבות של בית המשפט לחקירה של אולה קרבצ'נקו (א"ק), שהיא עדה מטעם התביעה. הלוי טוען כי קרבצ'נקו היא הרוצחת האמיתית, דבר שהיא מכחישה מכל וכל. השופטים הודיעו שהלוי יקבל את מבוקשו, אולם הדיונים – שצפויים להתקיים במחצית השנייה של ינואר 2022 – יתקיימו ברצף, יום אחרי יום.