הממשלה צפוייה לאשר ביום שלישי שינוי במתכונת טקס הדלקת המשואות ותיקון של התקנון לבחירת מדליקי המשואות כך שלא תהיה מגבלה על מספר האנשים שישיאו את 12 המשואות. הממשלה תסמיך את השרה רגב, שאחראית על טקס המשואות, לערוך התאמה ושינוי במתכונת הטקס ובאופיו ובכלל זה ביצוע תוספת, הסרה, שינוי של רכיבים שהיו נהוגים בו עד כה והכול בהתאם להמלצות גורמי המקצוע האחראים על הטקס.

על פי ההחלטה יוכנס תיקון בהחלטה קודמת של הממשלה כך שכעת "במהלך טקס הדלקת המשואות מודלקות שתים-עשרה משואות כמניין שבטי ישראל. כל משואה תודלק על ידי מספר בלתי מוגבל של מדליקי משואות אשר תרמו באופן משמעותי ויוצא דופן לחברה הישראלית ולמדינת ישראל וזאת בהתאם לנושא המרכזי של יום העצמאות שהוא 'גבורה ישראלית'. עד היום התקנון התיר עד 2 אנשים שידליקו משואה אחת. לפי השינוי, לא תהיה הגבלה במספר המדליקים וזאת לאור ריבוי סיפורי הגבורה ב-7 באוקטובר ואחריו. הסיבה העיקרית לשינוי היא כדי לאפשר לעוד אנשים להשתתף בהדלקה. בהחלטה נכתב עוד כי "שינוי מתכונת הטקס והתיקון האמור יחולו באופן חד פעמי על טקס הדלקת המשואות ה-76 למדינת ישראל".
1 צפייה בגלריה
מירי רגב טקס המשואות
מירי רגב טקס המשואות
מירי רגב וטקס המשואות. להביא לידי ביטוי סיפורי גבורה רבים
(צילום: יובל חן, יואב דודקביץ')
לאחרונה החליטה רגב כי הטקס השנה ייערך ללא קהל ויצולם מראש, אך בהמשך נודע ל-ynet כי כל גופי הביטחון, שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, העבירו את חוות דעתם, שלפיה - אין מניעה ביטחונית לקיים את הטקס בהר הרצל עם קהל. מלשכתה של רגב נמסר אז בתגובה כי "השרה החליטה לקיים את הטקס ללא קהל ומצולם מראש מתוך שקילתן של מכלול הנסיבות החריגות בשנה זאת בעקבות הטבח הנורא ב-7 באוקטובר והמלחמה, שאנו עדיין בעיצומה; האקלים הציבורי הכולל: שכול, אובדן וכאב עמוקים של העם בישראל והכמיהה לצד המאמצים הנחרצים להחזרתם של החטופות והחטופים".