לקראת "יום ההתנגדות לדיקטטורה" מחרתיים, עליו הכריזו מובילי המאבק במהפכה המשפטית בהפגנות הענק במוצאי השבת האחרונה, שבהן לפי ההערכות נכחו כרבע מיליון בני אדם, הם כינסו אחר הצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים בהשתתפות הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון והמשנה ליועצת המשפטית לממשלה לשעבר דינה זילבר.
יעלון יצא נגד מתווה הפשרה המעודכן של הנשיא יצחק הרצוג, שפורסם הבוקר ב-ynet ו"ידיעות אחרונות". "בעצם נוצר פה מצב שהנשיא מנסה לזרז את המשבר בין הרשות המבצעת לרשות השופטת, לאחר שנשיאת בית המשפט העליון הזהירה שזו חקיקה בלתי חוקית וכך גם על ידי העמדות שמציגה היועמ"שית", אמר. על יום השיבוש השני שצפוי השבוע, לאחר המהומות בשבוע שעבר, הוסיף: "אנחנו ביום חמישי נעלה את הפרופיל של המחאה ב'יום התנגדות' כדי שישראל תישאר דמוקרטיה ולא דיקטטורה".

2 צפייה בגלריה
משה בוגי יעלון ודינה זילבר
משה בוגי יעלון ודינה זילבר
יעלון וזילבר, היום
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
בינימין ביבי נתניהו, יריב לוין, יצחק הרצוג בוז'י,יאיר לפיד, בני גנץ
בינימין ביבי נתניהו, יריב לוין, יצחק הרצוג בוז'י,יאיר לפיד, בני גנץ
המוחים נגד הצעת הפשרה של הרצוג: "מזרזת את המשבר בין הרשויות"
(צילום: AFP , קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי, אבי מועלם, יואב דודקביץ)
זילבר התייחסה אף היא להצעת הפרשה של הנשיא ואמרה כי כל מתווה שיוצע צריך לשמור על "עצמאות השפיטה". "צריך שכל ההסדרים המוצעים ישמרו על מערכת המשפט והייעוץ המשפטי מפני פוליטיזציה. אם וככל נפגעת סמכות של בית משפט להעביר תחת שבט ביקורתו חוקי יסוד או החלטות מינהליות הממשלה צריכה לוודא שלא יהיו ערי מקלט בחוקים ובהחלטות ממשלה", אמרה.
אתמול הודיעו מובילי המאבק על תוכניותיהם ל"יום ההתנגדות" בחמישי הקרוב. אחת התוכניות של המוחים היא לקיים מחאה בנמל התעופה בן גוריון, משם אמורים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה להמריא באותו יום לאיטליה. "ביום חמישי הקרוב נגיע כולנו לנתב"ג עם רכבים מכל הארץ", נכתב באחת מקבוצות הוואטסאפ של המחאה. "ניכנס לנתב"ג עם המכונית וניסע בין הטרמינלים 1 ו-3 ובחזרה בסבבים".

בהודעה בשבת אמרו מארגני המחאה כי במהלך אותו יום "יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ נגד חקיקת הדיקטטורה. בין הצעדים: צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ, כפי שהתקיימו ביום רביעי האחרון, וצעדי מחאה חדשים. ככל שהממשלה תדרוס אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית. נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית".
ממארגני המחאה נמסר כי בין השאר ישובש ביום חמישי יום הלימודים באוניברסיטאות, יתקיימו צעדות הורים וילדים בכל רחבי הארץ וישובשו כבישים סביב נתב"ג. כמו כן, עשרות שיירות של רכבים וכלים חקלאיים ייצאו בכל רחבי הארץ. קהילת ההייטק תפגין ב-15 מוקדים באזורי תעשייה, עובדות סוציאליות, מפגיני דרום תל אביב וסטודנטים ייצאו בסביבות השעה 08:00 לצעדות בתל אביב וצעדת הלהט"ב תצא ב-11:00 מתיאטרון הבימה. עוד נמסר כי תוגבר הפעילות סביב חברי כנסת ושרים. ב-18:00 תתקיים הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.