3 צפייה בגלריה
רה"מ נתניהו ורעייתו
רה"מ נתניהו ורעייתו
רה"מ נתניהו ורעייתו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
צעדות, מחאות, הפגנות, שיבושים - וייתכן שגם ניסיון להקשות על ראש הממשלה להמריא לרומא. בהפגנות במוצאי שבת, שבהן נכחו לפי ההערכות כרבע מיליון איש, הכריזו מובילי המחאה על יום חמישי כעל "יום ההתנגדות לדיקטטורה".
אחת התוכניות של המוחים היא לקיים מחאה בנמל התעופה בן גוריון, משם אמורים ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה להמריא באותו יום לאיטליה. "ביום חמישי הקרוב נגיע כולנו לנתב"ג עם רכבים מכל הארץ", נכתב באחת מקבוצות הוואטסאפ של המחאה. "ניכנס לנתב"ג עם המכונית וניסע בין הטרמינלים 1 ו-3 ובחזרה בסבבים".
3 צפייה בגלריה
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב
ההפגנה המרכזית בתל אביב, שבת האחרונה
(צילום: אור הדר)
כלל לא ברור אם תוכנית זו אכן תצא לפועל בסופו של דבר, אבל אם כן, הדבר עלול לגרום לקשיי הגעה משמעותיים לשדה, הן לציבור הרחב והן לבני הזוג נתניהו, שאמורים להמריא כאמור לרומא ולחזור בשבת. ראש הממשלה ורעייתו יטוסו במטוס הבואינג 737 של אל על ולא בבואינג 777 המועדף עליהם. לאחר סערת "הטייסים והדיילים המחרימים", פרסם משרד ראש הממשלה מכרז מחודש לטיסה, והפעם במטוס הקטן יותר שבו אין במחלקת העסקים מושבים הנפתחים למיטות - אבל גם בו זכתה אל על, שרצתה בכל מאודה להמשיך ולהטיס את נתניהו.
בהודעה בשבת על אותו יום שהם מכנים "יום ההתנגדות לדיקטטורה", אמרו מארגני המחאה כי במהלכו "יתקיימו מאות מחאות ברחבי הארץ נגד חקיקת הדיקטטורה. בין הצעדים: צעדות, מחאות, הפגנות ושיבושים ברחבי הארץ, כפי שהתקיימו ביום רביעי האחרון, וצעדי מחאה חדשים. ככל שהממשלה תדרוס אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית. נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית".
ממארגני המחאה נמסר כי בין השאר ישובש ביום חמישי יום הלימודים באוניברסיטאות, יתקיימו צעדות הורים וילדים בכל רחבי הארץ וישובשו כבישים סביב נתב"ג. כמו כן, עשרות שיירות של רכבים וכלים חקלאיים ייצאו בכל רחבי הארץ. קהילת ההייטק תפגין ב-15 מוקדים באזורי תעשייה, עובדות סוציאליות, מפגיני דרום תל אביב וסטודנטים ייצאו בסביבות השעה 08:00 לצעדות בתל אביב וצעדת הלהט"ב תצא ב-11:00 מתיאטרון הבימה. עוד נמסר כי תוגבר הפעילות סביב חברי כנסת ושרים. ב-18:00 תתקיים הפגנה מול ביתו של שר המשפטים יריב לוין במודיעין.

מוקדם יותר חתמו יותר מ-200 רופאות ורופאים במילואים על מכתב חריג שבו ציינו כי במידה שהליכי החקיקה של המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה יימשכו - הם לא ישרתו עוד במילואים. זאת לאחר שאתמול 37 מ-40 טייסים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על תוכנית נתניהו-לוין, כשברקע גם הצהרתם של אנשי מילואים נוספים כי יימנעו משירות אם התוכנית תיושם.
נתניהו התייחס לאיומים על סרבנות, ואמר הערב באירוע קריאת מגילה עם לוחמי מג"ב כי "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו. כשאנחנו נלחמים בשדה הקרב ומסתכלים ימינה, איננו עושים זאת על מנת לבחון את הדעות הפוליטיות. תהיינה אשר תהיינה המחלוקות, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו. הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום במחוזותינו. ש מקום למחאה, אבל אין מקום לסרבנות. כי ברגע שאנחנו נותנים לה לגיטימיות, נגע הסרבנות יתפשט ויהפוך לשיטה. כל מי שההכרעה הדמוקרטית לא נראית לו או שההחלטה לא נראית לו - יעשה דין לעצמנו. אנחנו נתגבר על הסרבנות, אבל זרעים שנזרעים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא".