2 צפייה בגלריה
מערכות ההגנה האוויריות של סוריה מופעלות נגד התקיפה
מערכות ההגנה האוויריות של סוריה מופעלות נגד התקיפה
מערכות ההגנה האוויריות של סוריה, בשבוע שעבר
הטלוויזיה הסורית דיווחה כי ישראל שיגרה הלילה (בין שלישי לרביעי) שני טילים מכיוון רמת הגולן לעבר מבנה ריק דרומית לדמשק. לפי הדיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא, התקיפה אירעה בסביבות השעה 00:40, אחד הטילים יורט, ולפי הסורים לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.
התקיפה האחרונה שיוחסה לישראל בסוריה אירעה רק בשבוע שעבר, כשהטלוויזיה הסורית דיווחה על תקיפה ישראלית במחוזות חומס וטרטוס שבמרכז המדינה. בצבא הסורי אמרו כי התקיפה אירעה סמוך לשעה 19:15, וכי מערכות הנ"מ יירטו את מרבית הטילים הישראליים. לפי הסורים, שני חיילים נפצעו ונגרם נזק לרכוש.

לפי מרכז המעקב הסורי, המזוהה עם האופוזיציה למשטר אסד, התקיפה במחוז חומס בוצעה בדרום-מזרח המחוז, אזור שבו ישנו ריכוז של מבנים צבאיים ומרכז פיקוד של צבא סוריה. יעד נוסף היה באזור שדה התעופה א-שעיראת, שבו נמצאים כוחות פרו-איראניים ושל ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה. לפי ההערכות של מרכז המעקב, יעדי התקיפה היו מחסני אמל"ח ואתרים לפיתוח נשק שמשמש את המיליציות הנתמכות בידי איראן.
שבוע לפני גורם צבאי בסוריה אמר שישראל תקפה מהאוויר בפאתי הבירה דמשק וכתוצאה מכך נגרם נזק לרכוש. כמה ימים לפני כן דווח כי ישראל תקפה יעדים ממערב לבירה הסורית לאור יום באמצעות טילי קרקע-קרקע. על פי הדיווחים, אותה תקיפה כוונה נגד משלוח נשק מתקדם שיועד לחיזבאללה - והיה בדרכו לגבול בין סוריה ללבנון.