2 צפייה בגלריה
זירת החיסול
זירת החיסול
הקולונל שחוסל
הקולונל חסן סיאד חודאי, שחוסל אתמול (יום ראשון) ביריות בכניסה לביתו שבמזרח טהרן, היה אחראי לתכנון פיגועים וחטיפות ישראלים בחו"ל שסוכלו על-ידי המוסד. חודאי, ששירת כקצין בכיר במשמרות המהפכה, נורה לפי כלי התקשורת המקומיים על-ידי שני חמושים שירו בו חמישה קליעים בזמן שהיה ברכבו בכניסה לחנייה בביתו.
בדיווחים בתקשורת האיראנית כונה הקצין שנרצח ביריות "אחד ממגני המקדש" – מונח שבו משתמשת הרפובליקה האיסלאמית לתיאור האיראנים שנלחמים נגד דאעש בסוריה ובעיראק, ונמנים על שורות כוח קודס – הכוח המיוחד של משמרות המהפכה מחוץ לגבולות איראן. ה"מקדש" הוא האתרים הקדושים לשיעים בסוריה ובעיראק, שעליהם הם שומרים מידי אנשי דאעש הסונים. איראן שלחה לוחמים רבים לסוריה כדי לעזור לבשאר אסד, בעל ברית של טהרן, לנצח במלחמת האזרחים.
הרפובליקה האיסלאמית הודיעה שהיא עורכת חיפושים אחר שני החמושים שירו בקולונל האיראני. משמרות המהפכה הגדירו את החיסול כ"פעולת טרור" שהאחראים לה הם "גורמים שקשורים ליוהרה העולמית" – אחד המונחים שבהם משתמשת איראן לתיאור ארה"ב וישראל.
2 צפייה בגלריה
זירת החיסול
זירת החיסול
זירת החיסול כפי שפורסמה בכלי התקשורת באיראן
תמונות מזירת החיסול, שבה נראה ההרוג במכונית Kia Pride, פורסמו בערוצים האיראניים. לפי התקשורת בטהרן, רעייתו של הקולונל הייתה הראשונה שמצאה אותו ללא רוח חיים במכוניתו. מכיוון שקצינים בכוח קודס של משמרות המהפכה אחראים בעיקר לפעולות צבאיות חשאיות בסוריה, בעיראק ובמדינות נוספות, באיראן פורסמו עד כה רק פרטים מעטים על הקולונל שנרצח.
בכיר איראני אמר אמש לרשת אל-ג׳זירה כי "החיסול של הבכיר במשמרות המהפכה הוא הפרה של הקווים האדומים ויוביל לשינויים מהותיים במשוואת הסכסוך. הגורם שעומד מאחורי החיסול ישלם מחיר כבד".
במקביל לדיווח על החיסול בטהרן פרסמה סוכנות הידיעות ISNA שאיראן חשפה "רשת ריגול ישראלית". לפי ISNA החברים ב"רשת הריגול הישראלית" נעצרו על-ידי משמרות המהפכה.
במשמרות המהפכה מסרו כי "בהוראת שירות המודיעין של המשטר הציוני הרשת ניסתה לגנוב רכוש אישי וציבורי ולהרוס אותו, לבצע חטיפות ולהשיג הודאות שקריות באמצעות רשת של בריונים". משמרות המהפכה לא ציינו אם יש קשר בין ה"מרגלים" שנעצרו לחיסולו של הקצין הבכיר בטהרן.
פורסם לראשונה: 19:58, 22.05.22