על רקע הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער לא לאפשר לח"כ עם כתב אישום חמור להקים ממשלה, שמעוררת מחלוקת גם בקואליציה עצמה, תקף הבוקר (יום ד') ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) את הקואליציה ואת "השמאל" - כהגדרתו – בטענה לפגיעה בדמוקרטיה. בריאיון לאולפן ynet הוא אמר שאם בבחירות הבאות תוקם ממשלת ימין, "אז מה שנעשה זה לכנס את הכנסת באופן מיידי, נשנה את החוק ונעשה על הדרך חוקים שבפעם הבאה לא יאפשרו להם להיבחר". צפו בריאיון המלא.
הוא הוסיף: "אנחנו ניקח את ההתנהגות שלהם, נוסיף 100 אחוז ונדרוס אותם עד הסוף. זה מה שלמדתי: השמאל במדינת ישראל זה אלה אנשים אנטי דמוקרטיים ואכזריים ביותר. אנחנו מסתובבים פה ארבעה חודשים מושפלים. אנחנו נדרוס אותם".
- איך תעשו את זה? יש לך כבר הצעת חוק בארסנל? "אנחנו נתחיל בבית המשפט העליון".
על הצעת החוק של שר המשפטים אמר ח"כ אמסלם: "גדעון סער הוא אחד האנשים הצבועים בכנסת. הרי כשהוא עצמו התמודד בליכוד הוא טען שאין לו בעיה עם החוק הקיים. הוא בא להגביל את בנימין נתניהו על מנת שלא יוכל להתמודד".

2 צפייה בגלריה
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
דודי דוד אמסלם ב אולפן ynet
ח"כ אמסלם. "איילת שקד לליכוד? קודם שתשלם את החוב שלה"
(צילום: אבי מועלם)
את תמיכתו בהשארת על המצב הקיים על כנו הסביר ח"כ אמסלם כך: "למה ראש ממשלה במדינת ישראל יכול להמשיך ולהתנהל גם כשמוגש נגדו כתב אישום? צריך להבין את ההיגיון. הרי זה נדון בכנסת. זה לא איזו לקונה שעכשיו גילינו. ולא הגיוני שפקיד ברמה של היועמ"ש אביחי מנדלבליט יחליט מי ראש ממשלה ומי לא. זה לא הגיוני. כבר היו דברים מעולם, גם לגבי שרים וגם לגבי ראשי ממשלה. אל תשכחו שכל ראשי הממשלה ב-20 השנים האחרונות נחקרו".
- אבל ברמה העקרונית, המוסרית, הערכית, ברמת המסר לילדנו. "אני חושב שזה החוק הכי אנטי דמוקרטי שיש. הציבור בחוץ קובע מי יהיה ראש הממשלה בכפוף לכל האינפורמציה שהוא מקבל. לא אתה אטילה, לא גדעון סער ולא נשיאת העליון אסתר חיות. יש ציבור בחוץ. את הנורמות הציבור קובע. אבל מה לעשות, אנשי השמאל האלימים, הבריונים והמושחתים עוד יעלו הצעת חוק שלפיה אנשי ימין בפריפריה שאין להם תואר ראשון לא יוכלו להצביע. תזכור מה שאני אומר לך".
ח"כ אמסלם התייחס גם להצעת החוק שלו עצמו להגביל את מימון הפריימריז למועמדים – המיוחסת לניסיון להגביל את ח"כ ניר ברקת בהתמודדות עתידית שלו על ראשות הליכוד. "יש פה 119 ח"כ שחושבים כמוני", אמר. "זה אבסורד. ברור לחלוטין שלא יעלה על הדעת ש-120 מיליארדרים יקנו את המקום שלהם בכנסת. המדינה הטילה תקרת הוצאה של 320 אלף שקל לארבעת חודשי ההתמודדות. אבל ברור לך שהפריימריז שלנו הם לאורך כל הקדנציה. לא יעלה על הדעת שמישהו ישכיב 100 מיליון שקל ויתחיל לקנות אנשים. לא הבנתי איך ברקת לקח את החוק נגדו".
אמסלם נשאל על האפשרות שהשרה איילת שקד תפרק את הקואליציה ותצטרף לליכוד: "קודם כל שתשלם את החוב שלה. שתודה ותחזור בה מהנזק שעשתה".
2 צפייה בגלריה
ניר ברקת נואם באירוע להצגת חזונו
ניר ברקת נואם באירוע להצגת חזונו
ח"כ ניר ברקת. אמסלם: "למה הוא חושב שהחוק עליו?"
(צילום: מוטי קמחי)
באולפן ynet התראיין גם ח"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה) והסביר את תמיכתו בהצעת החוק שלא תאפשר הרכבת ממשלה על ידי חוק הנאשם בפלילים. "זה חוק ראוי במדינה שמתייחסת לעצמה כנאורה", אמר. "הובלת המדינה תהיה על ידי אנשים נקיי כפיים. כל הפולמוס הזה מלמד שכנראה אנחנו נמצאים בנסיגה באמירות הערכיות שלנו כעם. לא מזמן כנסת ישראל תמכה בכך שראשי רשויות מואשמים לא יוכלו לכהן, והם נבחרים בבחירות אישיות. כולם הצביעו על זה - כולל בנימין נתניהו ודוד אמסלם".
- אבל זה נותן כלים לפרקליט המדינה וליועמ"ש לסכל ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור. "תקווה חדשה היא היוזמת, אבל בסוף החוק הזה צריך לעבור בכנסת ויש לו מסלול ארוך עד שיחוקק. אין לי שום כוונה לכרסם במעמד של גורם כזה או אחר".
- אבל אתה מכרסם במעמד של הציבור הישראלי שבחור את נבחריו. הוא אומר - אני רוצה שזה או אחר ירכיב ממשלה. "לא. עובדה שבשנתיים האחרונות ארבעה פעמים היה מי שלא הצליח להרכיב ממשלה, וזו הורכבה מסך כל נציגיה שמהווים את הרוב במדינת ישראל. ככה נוהגת מדינה דמוקרטית. במדינות נאורות רבות לא ניגשים להתמודד לראשות ממשלה אלה שעל גבם יש עבירות של פשע".