יממה אחרי ההצבעה הדרמטית לבחירת הנציגים בוועדה לבחירת שופטים באופוזיציה שוקלים כיצד לפעול בהמשך. ביש עתיד אומרים היום (חמישי) ל-ynet כי אין כל כוונה להעמיד מועמד אופוזיציה בבחירות הבאות לוועדה, שיתקיימו תוך 30 יום, לבחירת הנציג השני לוועדה "כדי לשמור על כללי המשחק ההוגנים".
3 צפייה בגלריה
  בני גנץ, יאיר לפיד
  בני גנץ, יאיר לפיד
לא יציבו מועמד מטעם האופוזיציה. לפיד וגנץ
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
ההערכה באופוזיציה: 10 מרדו, מהליכוד ומש"ס
(צילום: רויטרס /Ronen Zvulun)
אם לא יהיו התפתחויות יוצאות דופן, תקיים הקואליציה הצבעה על רק על נציג עוצמה יהודית יצחק קרויזר ומולו ככל הנראה, ובהתאם להסכמים הקואליציוניים, לא יתמודד אף אחד. הבוקר נשמעה כבר ביקורת על האופוזיציה, לאחר שגם השיגה נציג בוועדה וגם מאפשרת לאגף הקיצוני בליכוד לאיים בחקיקה חד-צדדית משום שהשיחות הוקפאו.
בקואליציה יש מי שיצאו מעודדים מהדיבורים על השהיית השיחות והגדלת הסיכויים להמשך החקיקה גם בלי הסכמות. "יש פה עוד הישג", אמר בכיר בקואליציה, "עד לפני יומיים הייתה ועדה לבחירת שופטים - והיום בבוקר היא לכאורה לא קיימת. בחירת נציגה אחת, משמעותה שאין ועדה".

3 צפייה בגלריה
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הצבעה לוועדה לבחירת שופטים במליאת הכנסת
הכחיש שהצביע עם האופוזיציה. אדלשטיין ורוטמן במליאה, אתמול
(צילום: AP /Ohad Zwigenberg)
עם זאת, כאב הראש של נתניהו לא הסתיים. ראש הממשלה יצטרך לתמרן בין האגף הניצי, בראשו שר המשפטים יריב לוין, לבין האגף המתון בליכוד ושמירה על שקט יחסי בתחום הפוליטי-כלכלי-מדיני.
אתמול, לפי ההערכה, לפחות שני חברי אופוזיציה הצביעו נגד או שנמנעו מלתמוך במועמדות של ח"כ אלהרר, מה שמצביע על לפחות שישה חברי כנסת מהקואליציה שערקו לטובתה. ל-ynet נודע כי מאחורי הקלעים של הדרמה הגדולה בכנסת היו מי שעבדו קשה כדי לגרום לחברי כנסת מהליכוד להצביע בעד אלהרר, ביש עתיד ובמחנה הממלכתי.
בזמן ההצבעות, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד נראו מסתודדים במליאה, והיו כבר מי שהצביעו על אדלשטיין כאחד מאלה שפעלו בניגוד למשמעת הקואליציונית. אדלשטיין מצידו טען היום בסיור: "אני לוחש להרבה מאוד אנשים בכנסת, זה לא היה קשור להצבעות. הלחישה הייתה קשורה לאיך לעשות טוב לעם ישראל, לא לאופי ההצבעה. זה אולי חלק מהדברים שאמרתי לגנץ. אסור לפוצץ את השיחות בבית הנשיא".