1 צפייה בגלריה
כינה אותם "חולי נפש" - ונתבע על סך 837 אלף שקלים. אולמרט ובני משפחת נתניהו
כינה אותם "חולי נפש" - ונתבע על סך 837 אלף שקלים. אולמרט ובני משפחת נתניהו
כינה אותם "חולי נפש" - ונתבע על סך 837 אלף שקלים. אולמרט ובני משפחת נתניהו
(צילום: הדר יואביאן, רויטרס)


בבית המשפט השלום בתל אביב יתקיים מחר (יום שני) בשעה 09:00 בבוקר דיון בתביעת הדיבה שהגישו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ומשפחתו נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. השופט הודיע על חובת התייצבות לדיון, אך בנימין, שרה ויאיר נתניהו הגישו באמצעות עורך הדין יוסי כהן בקשה שלא להתייצב לדיון פיזית - אלא באמצעות וידאו קונפרנס - ונדחו.
בבקשה של משפחת נתניהו נכתב: "קצב ההדבקה מתגבר והתחלואה עולה בממדים שטרם ראינו. בשים לב לנתון הזה ולרצונם של המבקשים לשמור על בריאותם ועל בריאות יתר המשתתפים בדיון, מבוקש להיעתר לבקשה. יודגש כי נתניהו מכהן כראש האופוזיציה, וככל שחלילה יחלה או אפילו ייאלץ להיכנס לבידוד - הדבר יקשה מאוד על תפקודו ועל תפקודה".
השופט, סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב עמית יריב, מיהר לדחות את הבקשה. לדבריו, "בקשה כזו היה צריך להגיש לפני, ולא 24 שעות ממועד הדיון". הוא הוסיף כי "לתובעים כדאי להגיש בקשות כאלה במועד מוקדם יותר, כדי לאפשר בחינה רצינית שלהן".
לגבי בקשה נוספת של כהן, לדחות את הדיון בשעה בגלל סידורי האבטחה, ענה השופט: "מועד הדיון, לרבות השעה, נקבע לפני יותר מחודשיים. סידורי האבטחה המלווים את נתניהו אינם עניין חדש, ולכן הגשת הבקשה כ-24 שעות לפני הדיון היא תמוהה. הדיון יחל בשעה שנקבעה וכל מי שלא יהיה באולם, אראה בכך הפרה של החלטתי - על כל המשתמע מכך. הדרך להימנע עיכובים הנובעים מסידורי אבטחה היא כמובן לצאת מהבית בשעה מוקדמת יותר".
נתניהו, רעייתו ובנו הגישו במאי 2021 תביעת לשון הרע בסך 837 אלף שקלים נגד אולמרט. לטענתם, בשני ראיונות בתקשורת כינה אותם אולמרט "חולי נפש" שזקוקים לטיפול פסיכיאטרי. בכך, לדבריהם, אולמרט הוציא את דיבתם.
לפי כתב התביעה, "זמן מה אחרי שסיים לרצות עונשו בכלא לפני ארבע שנים, החל אולמרט בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים ולרמוס את שמם הטוב בפומבי מתוך הנאה ותסכול עמוק, זדון ורשעות לשמה. התובעים הבליגו זמן רב, והוא החריף את הנאצות כלפיהם עד שחצה כל קו אדום אפשרי. האמירות של אולמרט אינן אמת. הן כזבים בוטים ומכוערים". עוד נאמר שיש בדברים "פוטנציאל הרסני".
בכתב ההגנה של אולמרט, שהוגש באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי, נטען כי דברי אולמרט בנוגע למצבם הנפשי של השלושה שיקפו את דעתם של רבים - ולא רק את שלו. אולמרט דורש לערוך בדיקה פסיכיאטרית למשפחת נתניהו. לדברי אולמרט, עמדותיו "שיקפו הלך רוח בקרב הציבור, בישראל ובעולם, לרבות בקרב מנהיגי עולם, בקרב מקורבים של משפחת נתניהו, ובקרב אלה המבינים דבר או שניים בחקר נפש האדם".
אולמרט טוען שדבריו נאמרו כדעה, והוסיף כי כל אחד יודע שהוא "פוליטיקאי, ראש ממשלה לשעבר, עו"ד ויועץ. האדם הסביר ידע שהנתבע אינו רופא, וכי הוא אינו בעל הכשרה באלה. האדם הסביר הבין שדברי הנתבע שיקפו את דעתו, וכי אין המדובר בהצגת עובדה רפואית".
בתחילת כתב ההגנה, הזכירו עורכי הדין טיטונוביץ ועקל-אזולאי את הלכת בית המשפט העליון, שלפיה מי שמגיש תביעה, מוותר על פרטיותו. הם הודיעו כי מאחר שהתביעה הוגשה בגין דברי אולמרט - שנגעו ל"מחלת נפש" של המשפחה - יהיה עליהם להעמיד את עצמם לבדיקת פסיכיאטר שייבחר על-ידי אולמרט, על-מנת שאולמרט יוכל להתגונן ולהוכיח את האמת שבדבריו.