לאחר ששחרור החטופים אתמול במבצע "דלתות שמיים" התעכב בכשלוש שעות בערך, חמאס העביר רק אמש סביב השעה 22:00 את רשימת החטופים הישראלים שאמורים להשתחרר היום מהשבי, אף שבהסכם עם ארגון הטרור נקבע כי הרשימה תועבר עד 16:00 לכל המאוחר מדי יום. הרשימה כוללת 13 משוחררים, בהם 8 ילדים. לפי הערכות השחרור יתבצע אחר הצהריים.
3 צפייה בגלריה
כיכר החטופים, תל אביב
כיכר החטופים, תל אביב
מצפים לעוד תמונות כאלו. כיכר החטופים, תל אביב
(צילום: Alexi J. Rosenfeld/Getty Images)
הרשימה הגיעה לידי המוסד שבודק אותה מיד לאחר קבלתה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בהצהרה שמסר אחרי שחרור החטופים הערב: "אני מצפה שעוד חטופים ישוחררו בימים הקרובים, נדע על הגל השני של שחרור החטופים בשעות הקרובות", אמר, ואכן שעה קלה לאחר מכן הגיעה הרשימה.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן על החטופים והחטופות הישראלים והישראליות
ג'ו ביידן על החטופים והחטופות הישראלים והישראליות
ג'ו ביידן: מצפה להמשך שחרור החטופים
(צילום: Brendan SMIALOWSKI / AFP)
מייד עם תום עבודת המוסד, נוצר קשר עם כל משפחות החטופים - הן אלו שנכללות ברשימת המשוחררים היום, והן אלו שלא ייכללו. כזכור, בכל רשימה יש שמות של כ-10-13 משוחררים - ילדים, אימהות ונשים מבוגרות.
אנשי המוסד נמצאים במגעים הדוקים עם קטאר, שמנהלת את העסקה בדוחא ועוסקת בכל פרט בה.
השר במשרד החוץ הקטארי מוחמד אל-חולייפי אמר אמש לרשת NBC כי הוא מקווה שגם אזרחים אמריקנים ישוחררו בימים הקרובים. לדבריו, "אנחנו לא הולכים לנוח בדוחא עד שנוודא את שחרור כל האזרחים - כולל אלה בקטגוריה הספציפית הזו". יחד עם זאת, הוא הדגיש כי "אין עדיפות לאזרחים ממדינה כזו או אחרת. זה הרושם שקיבלנו".
כזכור, בסך הכל ישוחררו 50 אימהות, ילדים ונשים מבוגרות בארבעה ימי הפוגה - שבמהלכם חמאס ינסה לאתר אימהות וילדים נוספים. ישראל תשחרר 150 אסירים ביטחוניים - נערים ונשים שלא הורשעו ברצח - כשלפי העסקה, עבור כל חטוף נוסף שישוחרר מעבר ל-50 יקבל חמאס 3 אסירים נוספים, ועבור כל 10 חטופים - יום הפוגה. אתמול כבר שוחררו 39 אסירים מישראל.
פורסם לראשונה: 21:42, 24.11.23